• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:43

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
HTC Desire Eye

Introductie

HTC kondigde de Desire Eye aan op zijn Double Exposure-evenement in New York. De Taiwanese fabrikant richt zich met het toestel op liefhebbers van 'selfies' en daartoe bevindt zich aan de voorzijde een bsi-sensor met 13 megapixels met f/2.2 22mm-groothoeklens. De frontcamera wordt gecombineerd met dual-led flash en biedt de mogelijkheid video in 1080p op te nemen. De camera aan de achterkant biedt dezelfde resolutie, als gaat het hier om een variant met equivalent brandpuntsafstand van 28mm en diafragma van f/2.2. HTC brengt de blauwe telefoon vanaf medio november op de markt voor een adviesprijs van 499 euro.
Officiele HTC Pagina voor de HTC Desire Eye

Specificaties

ProcessorSnapdragon 801-quadcore van Qualcomm (2,3GHz)
BesturingssysteemAndroid 4.4.4 KitKat, HTC Sense 6
Scherm5.2 inch Full HD 1080p
Geheugen16 GB ROM (waarvan 8.9 GB beschikbaar voor de gebruiker), 2 GB RAM
GeheugenuitbreidingmicroSD tot 128GB (niet meegeleverd)
Gewicht154 gram met batterij
Afmetingen151.7 x 73.8 x 8.5 mm
Netwerk2G/2.5G - GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
3G - WCDMA: EMEA - 850/900/2100 MHz with HSPA+ up to 42 Mbps
4G - LTE: EMEA-bands 3, 7, 8, 20
SensorenAccelerometer, Proximity sensor, Ambient Light sensor, Gyro sensor
CameraAlgemeen:
HTC Eye Experience with Face Tracking, Screen Share, Split Capture, Face Fusion, Live Makeup, Auto Selfie, Voice Selfie, Photo Booth, Crop Me In
Dedicated camera button

Camera aan de achterkant:
13MP , BSI sensor, f/2.0, 28mm lens, wide angle, with HDR capability
1080p Full HD video recording
Dual LED Flash

Camera aan de voorkant:
13MP, Auto-focus with zoom capability, BSI sensor, f/2.2, 22mm lens, wide angle, with HDR capability
1080p Full HD video recording
Dual LED Flash
Connectiviteit3.5 mm stereo audio jack
NFC
Bluetooth® 4.0 with aptX enabled
Wi-Fi®: IEEE 802.11 a/b/g/n (2.4 & 5 GHz)
DLNA® for wirelessly streaming media from the phone to a compatible TV or computer
HTC Connect
micro-USB 2.0 port
AudioHTC BoomSound
Dual front-facing stereo speakers with built-in amplifiers
3 microphones for enhanced background noise cancellation
Sense Voice
Muziekformaten afspelen.aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .flac, .wav, .wma
Muziekformaten opnemen .aac
Videoformaten afspelen.3gp, .3g2, .mp4, .mkv, .wmv, .avi
Videoformaten opnemen .mp4
BatterijCapacity: 2400 mAh, Embedded rechargeable Li-polymer battery
BatterijduurTalk time: Up to 20 hours for 3G
Standby time (v): Up to 538 hours for 3G
[ul][/ul]

Hier kan gediscussieerd worden over het toestel zelf.
Voor discussie over losse prijzen, prijzen in combinatie met abonnementen of accesoires moeten aparte topics geopend worden.

Links:

Nieuwsbericht aankondiging Tweakers

Preview Tweakers

Vergelijking in afmetingen met de Samsung Galaxy S5 en Motorola Moto X 2014

Specificaties via AndroidCentral

[Voor 8% gewijzigd door Tripl3 D op 09-10-2014 10:35]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:18

Deathchant

Don't intend. Do!

Misschien een kleine opmerking...Ik zag bij hardware.info dat de camera aan de achterkant een diafragma van f/2.0 had en niet 2.2....Er zijn ook verschillende bronnen die zeggen dat de frontcam 22mm is, en andere zeggen weer 25mm...
Overigens triest dat androidworld zegt:
"Deze 13 megapixel-camera heeft dezelfde beeldsensor als de camera aan de achterzijde en heeft zelfs nog een grotere aperture (f/2.2 tegen f/2.0)"

f/2.2 een grotere aperture dan f/2.0? :F

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-11-2022
Interessant toestel! Niet vanwege de 'selfie' camera, maar gewoon vanwege het totaalplaatje, goede allround specs! Nu ga ik toch weer twijfelen.. Z3 compact, Nubia Z7 mini of de HTC Eye? :X

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:43

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Deathchant schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:27:
Misschien een kleine opmerking...Ik zag bij hardware.info dat de camera aan de achterkant een diafragma van f/2.0 had en niet 2.2....Er zijn ook verschillende bronnen die zeggen dat de frontcam 22mm is, en andere zeggen weer 25mm...
Overigens triest dat androidworld zegt:
"Deze 13 megapixel-camera heeft dezelfde beeldsensor als de camera aan de achterzijde en heeft zelfs nog een grotere aperture (f/2.2 tegen f/2.0)"

f/2.2 een grotere aperture dan f/2.0? :F
Als HTC de specs op hun eigen site plaatst zal ik het wel aanpassen (indien noodzakelijk).
Ik heb me nu volledig gebaseerd op de specs die op AndroidCentral te vinden zijn, omdat dit de enige was waar ik zo gauw alles netjes bij elkaar zag staan zonder lappen tekst.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Anoniem: 70261

Iemand een idee wanneer hij te koop is ?

Jammer van het lichtblauwe dat had gewoon wit mogen zijn, Z3 compact misschien toch ook interessant al ben ik niet zo weg van dat merk.

• Sidle
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-01 19:29
Je kan hem pre-orderen bij studentmobiel.nl dat heb ik iig gedaan.

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-03 16:18
Coolblue heeft hem ook om te pre-orderen al in de lijst staan. Zij noemen als leverdatum 15-11.

• Sidle
turbojonny schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:32:
Coolblue heeft hem ook om te pre-orderen al in de lijst staan. Zij noemen als leverdatum 15-11.
Komt wel ongeveer overeen met alle andere winkels en nieuwssites.

• Sidle
turbojonny schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:32:
Update; studentmobiel verwacht hem over ongeveer 2 weken

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Zoals gebruikelijk, graag winkels, prijzen, levertijden en dergelijke in een apart topic in telecomproviders.

• Sidle
Morgen eindelijk binnen, kan niet wachten.

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05-2022
Sidle, welke telefoon had je hiervoor en hoe bevalt hij in vergelijking daarmee?

Ik heb nu de HTC One M7 en zit er sterk aan te denken om deze te nemen in plaats van te wachten op de M9. Grootste gemis wat ik nu heb is de camera, die is nu door meerdere oorzaken amper te gebruiken (M8 wordt het daardoor voor mij ook niet). Heb je een voorbeeld foto?
Heb je toevallig al een vergelijking kunnen doen van het geluid met de M7 of M8? En hoe is het scherm?

• Sidle
-aad- schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:24:
Sidle, welke telefoon had je hiervoor en hoe bevalt hij in vergelijking daarmee?

Ik heb nu de HTC One M7 en zit er sterk aan te denken om deze te nemen in plaats van te wachten op de M9. Grootste gemis wat ik nu heb is de camera, die is nu door meerdere oorzaken amper te gebruiken (M8 wordt het daardoor voor mij ook niet). Heb je een voorbeeld foto?
Heb je toevallig al een vergelijking kunnen doen van het geluid met de M7 of M8? En hoe is het scherm?
Ja, dat heb ik kunnen doen, Ik had in het afgelopen jaar de Sony Xperia J, de Sony Xperia U, de Sony Xperia Tipo, waarvan de Xperia J de laatste was. In vergelijking met de Xperia J is dit een ware vooruitgang. Een vriend van mij heeft de M7, en hij is jaloers, het geluid is min of meer hetzelfde, maar de UI vind ik op een of andere manier wat "smoother" werken dan op de m7. een voorbeeld foto:

De frontcam heb ik eigenlijk nog niet tot amper gebruikt maar de plaatjes die er van komen zijn gewoon scherp en vergelijkbaar met die van de voorkant

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-05-2022
Thanks, dat ziet er prima uit. Wel waar ik naar op zoek ben, tikje beter dan de M7, maar high-end hoeft me niet zo nodig als er zo'n alternatief is. Ben wel benieuwd of de rode variant ooit nog op de Nederlandse markt komt. Weet niet of ik de blauwe zo mooi vind...

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10-2022

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Heeft iemand deze al in een winkel zien liggen? Nu de prijs van de Nexus 6 behoorlijk tegenvalt....vind ik, wordt de Desire Eye een erg reële optie voor me. Wil deze wel eens uitproberen namelijk.

Bricks In Motion

Anoniem: 283842

Bzrk80 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:56:
Heeft iemand deze al in een winkel zien liggen? Nu de prijs van de Nexus 6 behoorlijk tegenvalt....vind ik, wordt de Desire Eye een erg reële optie voor me. Wil deze wel eens uitproberen namelijk.
Ja, Ik heb hem gezien! Na het zien maar gelijk gehaald! Super telefooon! Mooi, licht en snel.

• Sidle
Er is nu ook TWRPen root voor de htc desire Eye.

[Voor 7% gewijzigd door Sidle op 24-11-2014 20:59]

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 00:44
Word deze smarthphone nog geupdated naar lollipop? trouwens weinig animo voor deze telefoon hier op Tweakers....
Jahoor Lollipop komt wel :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• 8GUS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10-2022

8GUS

Papa, AFOL & Gamer

Nohands schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 09:09:
Word deze smarthphone nog geupdated naar lollipop? trouwens weinig animo voor deze telefoon hier op Tweakers....
Er is nergens veel hype over deze telefoon. High-end specs voor een mind-end prijs. Eigenlijk wat de Nexus eerst was. HTC gooit de Desire modellen niet echt prominent de markt in.

Ben er eigenlijk ook niet zo rouwig om. Vind het altijd wel leuk om een telefoon te hebben die bijna niemand heeft en zich toch kan meten met de rest :)

Bricks In Motion

Anoniem: 638383

Ik heb de Desire Eye nu bijna een week, maar de foto's bij weinig licht zijn bijna altijd onscherp... en de flits geeft ook niet het gewenste effect. Hebben meer gebruikers dezelfde ervaring?

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:22
Vandaag mijn Desire Eye binnengekregen. Gelijk maar geroot zodat ik mijn apps via Titanium weer opnieuw er op kon zetten.

Eerste indruk, gaat weer als de bliksem! (Kom van een Xiaomi Mi2s, verre van traag). 2e indruk, groot! Die Mi2s had een 4,3" scherm, pff, is wel ff wennen zeg. Mocht iemand vragen hebben of tests gedraaid willen hebben, laat maar weten!

[Voor 3% gewijzigd door ElPaco op 15-01-2015 14:16. Reden: typo]

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• JINXJE
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2021
Mijn vriendin heeft nu sinds 2 weken een HTC Desire Eye.
Deze is nu al zo krom als een banaan! Zelfs iets getordeerd! Het lijkt wel een Iphone 6
Zijn er meer met dit probleem!

• ElPaco
Hier na een aantal dagen nog geen enkel probleem..

WoT stats

Anoniem: 283842

JINXJE schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:34:
Mijn vriendin heeft nu sinds 2 weken een HTC Desire Eye.
Deze is nu al zo krom als een banaan! Zelfs iets getordeerd! Het lijkt wel een Iphone 6
Zijn er meer met dit probleem!
dat is wel vreemd. heeft zij hem telkens in haar broekzak? Ik heb hem al bijna 2 maanden en nog steeds niets aan de hand...

• ElPaco
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat de camera applicatie best vaak niet werkt. Ik gebruik de front camera met face unlock maar ik merk dat toch zeker 1 of 2x per week de camera niet werkt, en ik alsnog handmatig de telefoon moet unlocken.

Verder iemand al enig idee wanneer we de Lollipop update gaan krijgen?

WoT stats

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-03 13:09
ElPaco schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:47:
Zijn er meer mensen die last hebben van het feit dat de camera applicatie best vaak niet werkt. Ik gebruik de front camera met face unlock maar ik merk dat toch zeker 1 of 2x per week de camera niet werkt, en ik alsnog handmatig de telefoon moet unlocken.

Verder iemand al enig idee wanneer we de Lollipop update gaan krijgen?
Hier geen last van, misschien een hard reset overwegen? Of een keer je telefoon opnieuw opstarten?

De update wordt deze maand verwacht!

• ElPaco
Ik zal hem binnenkort eens wipen dan. Opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd.

Kan niet wachten op de update. Ben van plan om ervoor en erna benchmarks te draaien en dan eindelijk eens een review maken. Review van de dot case zit er ook aan te komen.

WoT stats

• Upbeat
ElPaco schreef op donderdag 09 april 2015 @ 12:29:
Ik zal hem binnenkort eens wipen dan. Opnieuw opstarten heb ik al geprobeerd.

Kan niet wachten op de update. Ben van plan om ervoor en erna benchmarks te draaien en dan eindelijk eens een review maken. Review van de dot case zit er ook aan te komen.
Misschien helpt het om het cache geheugen van de camera app te wissen!

• ElPaco
Done! Hopen dat het helpt. Bedankt in ieder geval. Zal over een paar dagen laten weten of het heeft geholpen.

WoT stats

• Upbeat
https://twitter.com/LlabTooFeR/status/586436753772322816
Next few weeks will be really hot in terms of Android L OTAs... Desire EYE,M8 Dual SIM, E8 Single/Dual SIM, Butterfly S and etc...

• Upbeat
De Lollipop update wordt nu uitgerold! :)

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:20
Kreeg een melding over meer doen met je HTC.
Toen gelijk voor system update gecontroleerd en idd daar is Lollipop :)

• ElPaco
Ik krijg hem nu ook binnen! Zo nog even wat benchmarks draaien voor de update, en dan na de update. Kijken of we daarin nog iets merken.

[Voor 66% gewijzigd door ElPaco op 14-04-2015 14:45]

WoT stats

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 00:44
Iemand een goede tip voor een hardcase hoesje voor de EYE, het enigste wat ik kan vinden is de OTTERBOX maar dat schijnt het ook niet echt te zijn. had op mijn HTCOne X een CASE-Mate maar die is er niet voor deze foon....weinig verkrijgbaar hier in Nederland helaas
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee