Gamesysteem 750 euro (evt. tweedehands onderdelen?)

Pagina: 1
Acties:

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:26
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In basis moet het een gamesysteem worden. Ik speel op dit moment niet zo veel, maar vind het wel leuk om af en toe (en mss vaker) een spelletje te spelen. Spellen die goed moeten draaien: GTA V, Sims 4 (voor 't vrouwke) en spellen zoals Battlefield 4, Call of Duty. Zoals gezegd speel ik op dit moment niet veel, dus heb nog niet precies een beeld van wat ik precies wil gaan spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget ligt op zo'n 750 euro, minder is altijd mooi. Als ik voor iets meer een (veel) beter systeem kan kopen, dan doe ik dat graag. Ik ga de pc zelf in elkaar zetten (wordt wel de eerste keer).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 500 GB HDD liggen uit mijn Ultrabookje, geen idee of ik daar iets aan heb? Het is een Hitachi Z5K500-500.
Monitor, toetsenbord, muis en Windows neem ik niet mee in dit aankoopadvies.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op het moment een 'normale' setup met eventueel een SSD en HDD combinatie.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Processor graag een i5, maar mocht er tweedehands iets leukers mogelijk zijn is dat ook goed. Van een collega kreeg ik het advies om een modulaire voeding te nemen, zodat de kabels netjes weg te werken zijn. Goed advies, of niet misschien nog nodig?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte is niet heel erg belangrijk (liever meer mogelijkheden om eventueel later uit te breiden). Een niet al te hoge geluidsproductie zal wel fijn zijn, aangezien de pc in de woonkamer komt te staan.

Ga je overklokken?
Ik heb hier geen ervaring mee. Processor overklokken zal ook niet veel prestatiewinst geven voor games. GPU overklokken zou ik me in kunnen verdiepen als dat zinvol is.

Dit is het lijstje wat ik op dit moment heb samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 158,70€ 158,70
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Corsair Carbide 330R€ 73,-€ 73,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,95€ 69,95
1LG GH24NS95 Zwart€ 16,50€ 16,50
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,75€ 59,75
1Crucial MX100 256GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 694,30

Nu zie ik in Vraag & Aanbod deze videokaart. Heeft zoiets zin en wat voor invloed heeft dat op mijn bovenstaand lijstje?

Signature

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Goedemorgen !

Prima openingspost, kunnen andere wat van leren. ghehe :)

Je lijstje ziet er erg leuk uit! Zou je misschien geen andere behuizing willen nemen? Misschien een Fractal Design Define R4 Pearl of een Cooler Master Silencio 452. Deze kasten zijn een stiller dan de kast die jij hebt gegeven.

Goede tip van je collega, maar een modulaire voeding is niet altijd makkelijker. Natuurlijk hangt er ook veel af van je kast. Met een behuizing waar ze genoeg aandacht hebben besteed aan het creëren van ruimte om je kabels te kunnen moet het al aardig goed lukken! :)

Je kan de 500GB schijf denk ik wel gewoon hergebruiken(Waarom zou het niet kunnen)? Maar persoonlijk zou ik er toch sowieso een 1TB schijf willen hebben voor de opslag van je data. Denk daarbij aan bijvoorbeeld de WD Blue. Dan kan je de 500GB schijf ook gewoon in je Ultrabookje laten zitten. Scheelt weer gedoe ;-)

Je moederbord moest trouwens wel een bepaalde bios-versie hebben voor die processor dacht ik. Dit kan je het beste even navragen bij de leverancier waar je hem koopt. Ik weet zo effe niet welke je nou precies nodig had. Dat blijf ik maar vergeten. :(

Succes !

[ Voor 10% gewijzigd door JST94 op 09-10-2014 08:53 ]

Verwijderd

hoi
JST94 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 08:50:
Prima openingspost, kunnen andere wat van leren. ghehe :)
Of niet dan!
Je lijstje ziet er erg leuk uit! Zou je misschien geen andere behuizing willen nemen? Misschien een Fractal Design Define R4 Pearl of een Cooler Master Silencio 452. Deze kasten zijn een stiller dan de kast die jij hebt gegeven.
Met zo'n budget is een N300 of eventueel een 452 beter. De fractal word wel duur zo.
[/quote]
Goede tip van je collega, maar een modulaire voeding is niet altijd makkelijker. Natuurlijk hangt er ook veel af van je kast. Met een behuizing waar ze genoeg aandacht hebben besteed aan het creëren van ruimte om je kabels te kunnen moet het al aardig goed lukken! :)
Modulair is vaak ook wat duurder.
Je kan de 500GB schijf denk ik wel gewoon hergebruiken(Waarom zou het niet kunnen)? Maar persoonlijk zou ik er toch sowieso een 1TB schijf willen hebben voor de opslag van je data. Denk daarbij aan bijvoorbeeld de WD Blue. Dan kan je de 500GB schijf ook gewoon in je Ultrabookje laten zitten. Scheelt weer gedoe ;-)
De huidige 500GB schijf is een behoorlijk langzame, met 5400rpm. Het liefst kijk je naar een snellere schijf, zoals idd die WD-Blue!
Je moederbord moest trouwens wel een bepaalde bios-versie hebben voor die processor dacht ik. Dit kan je het beste even navragen bij de leverancier waar je hem koopt. Ik weet zo effe niet welke je nou precies nodig had. Dat blijf ik maar vergeten. :(
En van mij ook succes :D

• JST94
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:20:

Met zo'n budget is een N300 of eventueel een 452 beter. De fractal word wel duur zo.
TS heeft zelf een kast uitgezocht van €73,-. Het is dus niet zo'n hele investering om voor de Fractal te kiezen. Als de TS zou kiezen voor de Silencio 452 is hij zelfs goedkoper uit. :+

Oh, ik zie nu pas dat de kast die TS heeft uitgezocht ook geluidswerende features heeft 8)7 In de reviews van de 330R zie ik wel staan dat de cablemanagement wat lastig is met deze kast.

[ Voor 17% gewijzigd door JST94 op 09-10-2014 09:28 ]

Verwijderd

JST94 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:25:
[...]

TS heeft zelf een kast uitgezocht van €73,-. Het is dus niet zo'n hele investering om voor de Fractal te kiezen. Als de TS zou kiezen voor de Silencio 452 is hij zelfs goedkoper uit. :+

Oh, ik zie nu pas dat de kast die TS heeft uitgezocht ook geluidswerende features heeft 8)7
Ja ik ben ook nog niet helemaal wakker :')
Silencio vs. die 330R... Persoonlijke keuze lijkt me.

• JST94
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:28:
[...]

Ja ik ben ook nog niet helemaal wakker :')
Silencio vs. die 330R... Persoonlijke keuze lijkt me.
Beide zijn wat lastig met cablemanagement lees ik. Iets waar die Fractal Design wel de mogelijkheden weer heeft. Maar daar betaal je dan ook voor natuurlijk. Het is net wat je zelf wilt, alle drie de kasten zullen gewoon voldoen. :)

Verwijderd

JST94 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:33:
[...]

Beide zijn wat lastig met cablemanagement lees ik. Iets waar die Fractal Design wel de mogelijkheden weer heeft. Maar daar betaal je dan ook voor natuurlijk. Het is net wat je zelf wilt, alle drie de kasten zullen gewoon voldoen. :)
Zeker waar, ook al vind ik persoonlijk de kast een behoorlijk belangrijk punt, is een fractal ong 1/8e van je build. Haal je bijv. de N300 kan je een (tweedehands!) R9 290 halen. Mocht alles te luid worden etc kan je altijd nog je kast upgraden. Upgraden van GPU 'verlies' je meer geld. Want TS zit ipc al op 750, want er zit nu geen (goede) HDD bij.

• JST94
Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:45:
[...]
Zeker waar, ook al vind ik persoonlijk de kast een behoorlijk belangrijk punt, is een fractal ong 1/8e van je build. Haal je bijv. de N300 kan je een (tweedehands!) R9 290 halen. Mocht alles te luid worden etc kan je altijd nog je kast upgraden. Upgraden van GPU 'verlies' je meer geld. Want TS zit ipc al op 750, want er zit nu geen (goede) HDD bij.
Eens, ik weet niet hoeveel waarde TS hecht aan een echt stille kast. Ik zelf een kast zonder geluidsdemping, maar ik stoor me nooit aan het geluid dat die maakt. Het enige waar ik me aan stoor is de led-verlichting van mijn fancontroller als mijn pc nog aanstaat als ik wilt gaan slapen. :9

Het is inderdaad ook mogelijk een N300 te halen om vervolgens een 2e hands R9 290 te halen. Dat is zelfs een optie je goed moet overwegen.

Maar het is net wat je kiest, want als je op een HD7950 tweede hands haalt bespaar je hier al gauw ook al 60 euro op. Er staan er genoeg op de V&A :)

Bij het halen van een 2e hands kaart wel navragen of er mee gemined is of niet :+

Ik denk dat we het de TS nogal lastig gaan maken. :X

[ Voor 3% gewijzigd door JST94 op 09-10-2014 10:00 ]

Verwijderd

JST94 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:59:
[...]

Eens, ik weet niet hoeveel waarde TS hecht aan een echt stille kast. Ik zelf een kast zonder geluidsdemping, maar ik stoor me nooit aan het geluid dat die maakt. Het enige waar ik me aan stoor is de led-verlichting van mijn fancontroller als mijn pc nog aanstaat als ik wilt gaan slapen. :9

Het is inderdaad ook mogelijk een N300 te halen om vervolgens een 2e hands R9 290 te halen. Dat is zelfs een optie je goed moet overwegen.

Maar het is net wat je kiest, want als je op een HD7950 tweede hands haalt bespaar je hier al gauw ook al 60 euro op. Er staan er genoeg op de V&A :)

Ik gebruik een (gaming) laptop, en van dat geluid word ik gewoon gestressed. Ik ben al een jaar bezig met kleine (bios) mods e.d. om dat ding eens stil te krijgen 8)7

Moeilijk? denk het niet, we laten 2 kanten van dezelfde munt zien, nu aan heer TS om een keus te maken welke van de twee kanten hij zichzelf bij ziet.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Inderdaad, TS zou ook nog naar een 2e hands 280x kunnen kijken, toch ook goedkoper dan een 7950 nieuw en net weer iets sneller bijvoorbeeld V&A aangeboden: TK: Sapphire R9 280X 3GB OC DUAL-X of anders blijft een 7950/280 ook altijd een optie voor ~25 euro minder.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

DarkBlaze schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 10:34:
Inderdaad, TS zou ook nog naar een 2e hands 280x kunnen kijken, toch ook goedkoper dan een 7950 nieuw en net weer iets sneller bijvoorbeeld V&A aangeboden: TK: Sapphire R9 280X 3GB OC DUAL-X of anders blijft een 7950/280 ook altijd een optie voor ~25 euro minder.
Denk dat als je al 2e hands gaat, je beter iets geld kan bijleggen voor een betere kaart, zoals de 290.

• Repsect
Bedankt voor de reacties JST94, merryb en Dark Blaze!
De huidige 500GB schijf is een behoorlijk langzame, met 5400rpm. Het liefst kijk je naar een snellere schijf, zoals idd die WD-Blue!
Ik heb die WD HDD al in een ander wenslijstje staan. Voorlopig heb ik genoeg aan de SSD. (eerste 50 euro al voor nu bespaard).
HDD uit mijn Ultrabook heb ik gewoon liggen, want deze heb ik vervangen voor een SSD, dus geen moeite. Maar zoals merryb schreef, is het maar een trage HDD, dus die laat ik maar in de kast liggen denk ik. :+
Zal ik in de gaten houden, thanks!

Oh, ik zie nu pas dat de kast die TS heeft uitgezocht ook geluidswerende features heeft 8)7 In de reviews van de 330R zie ik wel staan dat de cablemanagement wat lastig is met deze kast.
Heb gisteren even Youtube filmpjes zitten kijken van de 330R en de Fractal. Beide mooie kasten waar ik de stoffilters van de 330R wel beter vind lijken. Het kabelmanagement is volgens mij makkelijk op te lossen door van die clipjes te plakken waar een tie-wrap doorheen gestoken kan worden?
Denk dat als je al 2e hands gaat, je beter iets geld kan bijleggen voor een betere kaart, zoals de 290.
Ik denk dat ik dat maar ga doen. Altijd een gok natuurlijk tweedehands, maar lijkt een leuke aanbieding zo.
Wat voor invloed heeft dit op mijn voeding? Ik moet een zwaardere nemen of niet?
En is een andere mobo beter geschikt voor deze videokaart of maakt dat niet uit?
Moeilijk? denk het niet, we laten 2 kanten van dezelfde munt zien, nu aan heer TS om een keus te maken welke van de twee kanten hij zichzelf bij ziet.
Moet ook, echt fijn juist! Geeft me stof tot nadenken.
Succes !
En van mij ook succes :D
Echt tof al deze reacties _/-\o_ bedankt!

Signature

Verwijderd

Zet die schijf er gewoon in, maar games e.d. worden er niet ècht sneller van... Altijd handig om bijv een OS backup op te zetten oid.

tweedehands is niet zo eng, zolang je een kaart koopt van iemand met goeie recenties, en een kaart met 1/2 jaar (sowieso!) garantie. Je snapt natuurlijk wel waarom.

Zolang je genoegen neemt met iets warme temps en een 'lelijk' innerlijk, is perfecte kabelmanagement niet zo heeel erg. Het kan namelijk altijd netter.

• Repsect
Zet die schijf er gewoon in, maar games e.d. worden er niet ècht sneller van... Altijd handig om bijv een OS backup op te zetten oid.
Ik zal het eens bekijken, heb het eigenlijk (nog) niet nodig. Ik ga de pc alleen gebruiken om games om te spelen en ik verwacht er niet meer dan 4 of 5 op te installeren.
tweedehands is niet zo eng, zolang je een kaart koopt van iemand met goeie recenties, en een kaart met 1/2 jaar (sowieso!) garantie. Je snapt natuurlijk wel waarom.
Ik denk dat ik inderdaad voor die tweedehandse ga. Is wel mee gemined, maar de Tweaker is goed beoordeeld en er zit nog ruim voldoende garantie op. Zelfs nog een coupon voor BF4, hij wist alleen iet of deze nog geldig was. Dus misschien nog een gratis game erbij, zal helemaal mooi zijn.
Zolang je genoegen neemt met iets warme temps en een 'lelijk' innerlijk, is perfecte kabelmanagement niet zo heeel erg. Het kan namelijk altijd netter.
Ik ga vanavond nog even filmpjes over de kasten bekijken. Ik ben er nog niet over uit!

Signature

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik zou persoonlijk dan wél voor de fractal gaan, deze heeft namelijk betere koeling en dat is iets dat toch wel fijn is met een R9 290. De 330R is aardig vergelijkbaar met een Silencio 550 die een vriend van mij heeft en die kast heeft toch wel moeite om met het extreem warme weer alle hitte kwijt te raken waar mijn 650D hier toch eigenlijk weinig problemen mee heeft.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

Verwijderd

DarkBlaze schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:50:
Ik zou persoonlijk dan wél voor de fractal gaan, deze heeft namelijk betere koeling en dat is iets dat toch wel fijn is met een R9 290. De 330R is aardig vergelijkbaar met een Silencio 550 die een vriend van mij heeft en die kast heeft toch wel moeite om met het extreem warme weer alle hitte kwijt te raken waar mijn 650D hier toch eigenlijk weinig problemen mee heeft.
Maar met een budget moet je wel èrgens op besparen. Ik zou persoonlijk eerst goeie specs halen, dan eventueel upgraden mocht er te veel geluid / warmte zijn. Maar dat ben ik.

• DarkBlaze

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Tjah, wat heb je aan je specs als je in de zomer met het zijpaneel van je kast er af moet spelen omdat je anders een grote throttel bende hebt ;) met de 330R kan je het ook nog wel redden hoor maar dan zit je weer met het feit dat je extra fans moet kopen. maar goed dat is dan aan TS.

[ Voor 32% gewijzigd door DarkBlaze op 09-10-2014 12:29 ]

• Repsect
Jullie hebben allebei gelijk, maar om nu 2 tientjes te besparen om vervolgens binnen een paar maanden weer een nieuwe kast te moeten kopen, heeft ook weinig zin. Kost uiteindelijk ook meer natuurlijk. Ik twijfel nog hoor, ga het vanavond eens op m'n gemak bekijken.

Ondertussen kwam ik dit tegen bij Vraag & Aanbod hier op Tweakers:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 81,93€ 81,93
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 87,95€ 87,95
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,-€ 37,-
1Seasonic G-Serie 550 Watt€ 78,-€ 78,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 301,38

Onderdelen worden ook los verkocht, misschien wel interessant mits de prijs goed is?
- Koeler is wel lekker stil ivm de standaard koeler op de i5?
- Fractal kast, goeie kast dus
- DVD lezertje, zelfde als in mijn lijst, dus sowieso goed
- Voeding, iets krachtiger en verder ook goed volgens mij?
- Moederbord heb ik alleen m'n twijfels over, weet niet goed waarom alleen. Misschien gewoon voor iets modernere variant gaan? Verkoper geeft aan dat de onderdelen los gekocht kunnen worden, dus moederbord kan ik zo uit het lijstje schrappen.

Signature

• JST94
Moederbord is een 1155 socket, terwijl jouw CPU in je OP een 1150 socket is. Dus dat zal hem niet worden. Ik denk dat je moet proberen om de Kast, CPU koeler en DVD-drive moet proberen te kopen voor zo min mogelijk geld.

Met een CPU koeler kan weinig mis mee gaan als hij gewoon normaal gebruikt word en er niet mee gegooid gaat worden. Hoogstens een fan die verouderd is/word.

Zolang de kast er van buiten en binnen netjes uitziet, waarom niet?

Als je die twee dan toch koopt kan je net zo goed de DVD-Drive er ook bij pakken, scheelt weer een paar euro met een gloednieuwe. :p

Het geld wat je hiermee bespaart kan weer extra in je systeem worden gestoken !
DarkBlaze schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:28:
Tjah, wat heb je aan je specs als je in de zomer met het zijpaneel van je kast er af moet spelen omdat je anders een grote throttel bende hebt ;) met de 330R kan je het ook nog wel redden hoor maar dan zit je weer met het feit dat je extra fans moet kopen. maar goed dat is dan aan TS.
Hangt er net van af waar je systeem staat natuurlijk. Zolang het niet ontzettend warm word op je kamer zie ik geen problemen.

[ Voor 28% gewijzigd door JST94 op 09-10-2014 13:14 ]

• Repsect
Mijn gedachte ook, ik zal eens kijken of ik er een mooie deal uit kan halen. Als de CPU koeler er ook voor een leuk prijsje bij kan, neem ik 'm ook mee.

De specificaties van het moederbord had ik dus te snel gelezen, zal 'm inderdaad niet gaan worden. Bedankt voor de redding! :P

Signature

• JST94
DjRik schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:21:
Mijn gedachte ook, ik zal eens kijken of ik er een mooie deal uit kan halen. Als de CPU koeler er ook voor een leuk prijsje bij kan, neem ik 'm ook mee.

De specificaties van het moederbord had ik dus te snel gelezen, zal 'm inderdaad niet gaan worden. Bedankt voor de redding! :P
Het moederbord kan wel hoor, maar dan moet je weer een andere CPU nemen. Maar dan heb je wel verouderde onderdelen, de 1150-socket is nieuwer. Dus blijf maar lekker bij die. :)

CPU koeler is geen vereiste, maar als je hem voor een leuk prijsje op de kop weet te tikken: doen. :)

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Het licht eraan hoe goedkoop het bordje is, anders is het met een tweedehands i5 ook interessant. Overclock bordje, overclock CPU...

Al is nieuw natuurlijk ook leuk, G1.Sniper B5 + i5 4460 :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Repsect
Thanks voor de reacties. Ik denk dat ik toch voor een niet overklokbare CPU ga.
Ik heb trouwens gisteravond alvast m'n moederbord besteld. Het is de Asus Z87-Pro geworden. Leek me wel lijk geprijsd nu, dus gelijk maar besteld.

Signature

• MK_
  • Niet online

MK_

DjRik schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:33:
Thanks voor de reacties. Ik denk dat ik toch voor een niet overklokbare CPU ga.
Ik heb trouwens gisteravond alvast m'n moederbord besteld. Het is de Asus Z87-Pro geworden. Leek me wel lijk geprijsd nu, dus gelijk maar besteld.
Jeej, hij is terug :) Bordje had opeens een flinke prijsdrop, maar ging toen weer snel omhoog. But.... he's back :)

Slimme keuze :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Repsect
Ja, ik had dit bordje eigenlijk al op het oog en toen waren ze niet meer te krijgen voor die prijs. Nu zag ik gisteravond weer een drop, dus maar snel besteld bij Afuture. :D

Ik heb gisteravond ook nog even naar de kasten gekeken. Als ik de buren moet geloven, dan is de Carbide 330R koeler en stiller dan de Fractal Design R4. Alleen wanneer de ventilatoren op vol vermogen draaien, is de Fractal een fractie stiller, maar op alle andere punten wint de 330R.

Ik ben nog bezig met iemand van het forum om tweedehands een Fractal te kopen, maar ik betwijfel of 'm dat gaat worden. Hij wil de hoofdprijs volgens mij hebben, maar kan ook geen richtprijzen geven..
Mocht dat op niets uitlopen dan ga ik denk ik toch voor de 330R kast.

Signature

• JST94
DjRik schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 07:57:
Ja, ik had dit bordje eigenlijk al op het oog en toen waren ze niet meer te krijgen voor die prijs. Nu zag ik gisteravond weer een drop, dus maar snel besteld bij Afuture. :D

Ik heb gisteravond ook nog even naar de kasten gekeken. Als ik de buren moet geloven, dan is de Carbide 330R koeler en stiller dan de Fractal Design R4. Alleen wanneer de ventilatoren op vol vermogen draaien, is de Fractal een fractie stiller, maar op alle andere punten wint de 330R.

Ik ben nog bezig met iemand van het forum om tweedehands een Fractal te kopen, maar ik betwijfel of 'm dat gaat worden. Hij wil de hoofdprijs volgens mij hebben, maar kan ook geen richtprijzen geven..
Mocht dat op niets uitlopen dan ga ik denk ik toch voor de 330R kast.
Probeer hem te kopen voor onder de prijs van een 330R kast, anders lekker de 330R kast kopen. :)

• Repsect
De verkoper is er nog niet over uit, hij laat me na het weekend iets weten. Niet zo erg, ik heb geen haast (heb over 4 weken vakantie en dan wil ik alle onderdelen bij elkaar gesprokkeld hebben :))

GIsteren via Tweakers een LG IPS237L voor een leuk prijsje gekocht.
En ik heb gisteren eveneens via Tweakers een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 gekocht. Hier is door de verkoper de bios van TRIX OC op geflashed en er een ICY Vision cooler opgezet. Heel eerlijk, het zegt mij niet zo veel, maar ik denk dat ik deze kaart voor een nette prijs heb kunnen kopen. Plus er is niet mee gemined, dus ik denk dat ik wel een goede koop gedaan heb :9
Link naar de betreffende advertentie, voor uitleg over de modificaties van de kaart

Signature

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Ik zou zelf gewoon voor de 330R gaan. Is stiller, ziet er strak uit, goedkoper dan de Fractal.

Lijkt me trouwens ook een heel nette videokaart. Leuke bios, nette koeler. Alleen zegt hij in de advertentie dat hij de bios van de TRIX-OC erop geflashed heeft, vervolgens dat de kaart totaal geen moeite heeft met de hogere kloksnelheden en daarna dat hij niet overclocked is.... Dat spreekt elkaar een beetje tegen 8)7
Voor de rest een prima koop. d:)b

¯\_(ツ)_/¯

• MK_
  • Niet online

MK_

Persoonlijk zou ik voor de Fractal gaan, imo mooier (maar dat laten we even buiten kwestie), ruimer en betere cablemanagement mogelijkheden :)

• Pwuts

Pwuts

MK1998NL schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:15:
Persoonlijk zou ik voor de Fractal gaan, imo mooier (maar dat laten we even buiten kwestie), ruimer en betere cablemanagement mogelijkheden :)
Daar zul je alleen plezier van hebben tijdens het in elkaar zetten van/sleutelen aan je systeem. Als het eenmaal in elkaar zit zie je niks meer van de opgeruimde kabels of ruimte in je kast, maar je hoort wel het geluid dat eruit komt. Dat geluid is bij de 330R meestal dus minder dan bij de Fractal, waar je veel plezier van zult hebben. Als het geluid je echter niks boeit en je vindt de Fractal mooier, dan is dat natuurlijk jouw beste keus, maar ik geloof dat de TS de voorkeur voor de 330R heeft. :)

¯\_(ツ)_/¯

• Repsect
Ik heb idd een lichte voorkeur voor de 330R. Alleen als ik de Fractal voor een leuke prijs tweedehands op de kop kan tikken, ben ik daar zeker net zo blij mee. Misschien zelfs blijer, want dan heb ik weer een paar tientjes bespaard :+
Mocht het tweedehands niks worden ga ik denk ik toch voor de 330R. Dat het kabelmanagement iets minder is, is voor mij geen ramp. Dat zal wel goed komen. Hoe de binnenkant er uit ziet, zal me een worst wezen (zolang de koeling en prestaties maar op orde zijn)

Signature

• Repsect
Nou Afuture krabbelt terug en zegt het de Asus Z87-Pro niet te kunnen leveren. Heel erg jammer en waarschijnlijk niks tegen te beginnen (ondanks de koopovereenkomst) |:(

En nu weet ik het niet meer :-( Morgen heb hopelijk tijd om op zoek te gaan naar een ander moederbordje..

Signature

• Pwuts

Pwuts

ACES Direct levert dit bordje vreemd genoeg voor minder dan de helft van de prijs die Afuture vraagt. Je kunt 'm dus ook daar bestellen, ben je gelijk goedkoper uit!

¯\_(ツ)_/¯

• MK_
  • Niet online

MK_

MasterPrutser schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:26:
ACES Direct levert dit bordje vreemd genoeg voor minder dan de helft van de prijs die Afuture vraagt. Je kunt 'm dus ook daar bestellen, ben je gelijk goedkoper uit!
Niet meer leverbaar
Dit product is helaas niet meer leverbaar.

Kunt u niet vinden wat u zoekt? Neem dan gerust contact met ons op via (013) 530 01 22 of via info@acesdirect.nl.

U kunt ook een van onze (digitale) adviseurs raadplegen.

• Repsect
Helaas is de koop van de Asus Z87-Pro niet doorgegaan. Er is een nieuwer type van dit bord uitgekomen, dat een USB 3.0 bug zou moeten oplossen. Daardoor is het oude bord in de uitverkoop gegaan en wordt nu het nieuwere bord verkocht.
Het oude bordje kon niet meer geleverd worden en ik kreeg niet de nieuwe voor de oude prijs :+ Wel kon ik uit coulance welgeteld €3,30 euro korting krijgen op het nieuwe type, maar dat heb ik maar afgeslagen en m'n geld terug gevraagd.

Ook de aankoop van de tweedehands spullen is niet doorgegaan. De verkoper wilde er bijna de nieuwprijs voor hebben (spullen zijn een jaar oud). Koper zag achteraf ook in dat hij er te veel voor wilde vangen en heeft zijn advertentie teruggetrokken zag ik.

Wel heb ik afgelopen week mijn videokaart binnen gekregen. De Sapphire R9 290, tweedehands gekocht met Icy-Vision koeler. Het ziet er netjes uit, maar lastig testen zo, zonder verdere spullen :P

Heb al een aardig idee van de onderdleen die ik wil kopen, maar ben nu nog op zoek naar een nieuw moederbord. Ik ben nu uitgekomen op de ASRock Fatal1ty H87 Performance of de ASRock Fatal1ty H97 Performance.
Ik kom hierop uit, doordat ik graag de Realtek ALC1150 chip erop heb zitten, deze schijnt beter geluid te hebben dan de goedkopere moederborden. Ook hebben deze ASRock bordjes DTS support, wat ik wel belangrijk vind als ik de pc aan m'n Hi-Fi set wil hangen.

Nu vraag ik me één ding af op dit moment, ASRock spreekt over een HD audio connector maar dat moet m'n kast dan wel ondersteunen. Heeft de 330R dat, ik kan er echt niks over vinden?
Wat ik wil is dat ik mijn koptelefoon voorop kan inprikken en dan wel het geluid benut dat die ALC1150 chip levert, anders heb ik er nog steeds weinig aan :+

Signature

• Repsect
Zo, mijn pc is compleet en in elkaar gezet.Is allemaal goed gegaan en het draait allemaal 8). Ik heb veel dingen uiteindelijk maar nieuw gekocht, maar een paar leuke tweedehands onderdelen voor een redelijke prijs kunnen krijgen. Dit is de uiteindelijke samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 299,90€ 299,90
1Asus Z87-PRO€ 151,60€ 151,60
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 Battlefield 4 Edition€ 356,95€ 356,95
1Corsair Carbide 330R€ 75,95€ 75,95
1LG IPS237L Zwart€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,95€ 64,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,95€ 69,95
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.162,75

Uiteindelijk heeft het me iets meer dan 1000 euro gekost, flink boven budget, maar wel een redelijke prijs denk ik als je de specs bekijkt.
En hier nog even een fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://i1188.photobucket.com/albums/z412/rik_j1/IMG_0458.jpg

Wel vraag ik me af of ik de (gigantische :+) koeler goed op de CPU gemonteerd heb. Deze is namelijk nog een beetje draaibaar. Temperaturen zijn wel oke denk ik, 28 graden in idle en na een klein uurtje BF4 te spelen zo'n 54 graden. Wat denken jullie, wel prima of toch niet?

[ Voor 0% gewijzigd door Repsect op 02-11-2014 17:57 . Reden: Temperaturen ging over de CPU, even erbij gezet ]

Signature

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Repsect
Yep zo te zien wel. Ik heb de videokaart tweedehands gekocht hier via Tweakers en daar heeft de vorige eigenaar die koeler erop geschroefd.

Edit: met de temperaturen doelde ik op de temperaturen van de CPU :+ Temperaturen van de videokaart heb ik nog niet gechecked.

[ Voor 32% gewijzigd door Repsect op 02-11-2014 17:57 ]

Signature

• MK_
  • Niet online

MK_

Mooi systeem! Temperaturen vallen prima binnen de perken!

Mooie V40 trouwens :+

• Repsect
Mijn videokaart wordt trouwens 78 graden zag ik net.

Maar zal het zin hebben om m'n koeler er helemaal af te slopen en opnieuw te monteren? Of zijn de CPU temperaturen (28 graden idle, 54 graden tijdens gamen) dusdanig netjes dat ik me echt geen zorgen hoef te maken?

Haha, ja m'n wagen staat ook in dat album ja, niet aan gedacht :9

Signature

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Die temps zijn niks om je zorgen over te maken :)

• MK_
  • Niet online

MK_

28° idle en 54° tijdens gaming is prima, daar hoef je je niet druk over te maken!

• Repsect
Oke thanks, dan heb ik de pc toch beter in elkaar gezet dan dat ik verwacht had :+

Bedankt voor alle hulp, heb veel aan dit topic en aan Tweakers gehad!

Signature

• MK_
  • Niet online

MK_

Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken :D

Pagina: 1