Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb vorige week mijn telefoon in het water laten vallen....terwijl ik m week had
Heb m er nog binnen 5 sec uit kunnen halen en gelijk uit gezet....FF aangezet om te kijken of ie het nog deed....scherm deed 1minuut moeilijk met strepen die de hele tijd door het beeld gingen,maar daarna was het scherm gewoon goed , alleen sprong ie steeds terug naar startscherm en gaf de melding BATTERY UNDER TEMPERATURE......REMOVE BATTERRY...dus zette m uit, en heb accu eruit gehaald. Vervolgens heb ik dus gedaan wat achteraf niet juist is. Ik heb m geföhnd, paar dagen achterelkaar voor zeker wel een uur per keer.
Heb nog een paar x geprobeerd in de dagen daarna om hem weer aan te zetten, maar hij bleef het aangegeven. Opladen deed ie hooguit 5minuten en dan gaf ie weer hetzelfde aan. Hij heeft nu week in rijst gelegen "veel te laat natuurlijk want had nooit moeten föhnen", . Ik had de dag daarna al een andere telefoon besteld voor me eigen en was van plan een nieuwe accu te kopen voor de andere omdat er volgens mij niks mis is met binnenkant telefoon en scherm etc. Dan zou MN vriend hem gewoon kunnen gebruiken als het alleen accu is. Nou zette ik m dus weer na een week aan en nou deed ie het dus gelukkig....alleen nou is mijn bereikbalk oranje, ik heb geen idee wat dat betekent en zie het ook nergens staan. Weet iemand van jullie dat toevallig? Telefoon is niet warm en doet het nu al een dag goed, OP DAT ORANJE BEREIKBALKJE NA DAN.
Hij blijft ook oranje als ik de accu van MN nieuwe erin doe, dus wat kan er nu mis zijn

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Dat ding heeft gewoon waterschade of is gefrituurd door het föhnen. Maaruhm, ik snap het probleem niet helemaal? De bereikbalk is oranje.. dus?

offtopic:
Iets anders trouwens: Doe wat aan je Nederlands. Ik heb meelij met de tekst.

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 09-10-2014 03:54 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Ik zou de batterij nog minimaal 2,5 uur fohnen per kant, gelijkmatig welteverstaan.

• xdr92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:48
Kan je de kleur niet gewoon veranderen bij Instellingen > sim beheer? :P

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:55:
Ik zou de batterij nog minimaal 2,5 uur fohnen per kant, gelijkmatig welteverstaan.
Het föhnen heeft hem waarschijnlijk de das om gedaan.. Open elektronica moet je nooit föhnen i.v.m. de opbouw van statische elektriciteit.

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Gelukkig is de meeste (in ieder geval kritieke) electronica afgeschermd in de meeste toestellen door ofwel een shielding ofwel een harslaag.. Blijven wat voedingscomponenten over meestal plus de connectoren..

Maar voor de rest, toestel openen, met cd-lenscleaner (isopropylalcohol!!) goed schoonborstelen en anders inleveren bij de milieustraat of WeCycle..

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

burrfoot schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:12:
Gelukkig is de meeste (in ieder geval kritieke) electronica afgeschermd in de meeste toestellen door ofwel een shielding ofwel een harslaag.. Blijven wat voedingscomponenten over meestal plus de connectoren..
Jammer genoeg geleid vocht ook, en dat gaat door alle gaten en kieren heen.

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Ik refereerde aan de mogelijke schade door het föhnen D4ng3r . Ja, vocht geleidt inderdaad. Toch worden toestellen tegenwoordig snel afgeschreven op vocht terwijl soms met ultrasoon reiniging de corrosie verwijderen al voldoende is om het toestel weer werkend te krijgen . 100% betrouwbaar zal het alleen nooit meer worden.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Pagina: 1