Nieuwe videokaart (maar dan echt beginner)

Pagina: 1
Acties:

• Chef_M
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-04-2025
Beste mensen,

Mijn Nvidia geforce GTX 560 ti (die met 2 fans) heeft het net begeven, en omdat de rest van m'n pc niet veel mankementen vertoond wil ik graag alleen de videokaart vervangen. Nou heb ik gehoord dat je rekening moet houden met nogal wat dingen, dus ik ga hier zoveel mogelijk (volgens mij relevante) informatie neerplempen en ik hoop dat iemand me kan helpen om een nieuwe kaart te vinden.

__

Videokaart nu: Nvidia GeForce GTX 560 TI van Gigabyte (als ik daarop zoek zie ik ze alleen met 3 ventilatoren, die van mij heeft er 2)

Moederboard: Gigabyte Z68XP-UD3

Behuizing: http://www.coolermaster.com/case/mid-tower/n500/
__

Nu wil ik dus een videokaart die soortgelijk of iets beter is dan degene die ik nu heb, en die dus ook past als ik die bestel. Ik heb geen idee wat voor informatie nog meer belangrijk is voor dit proces, dus ik hoor het graag als iemand kan helpen!

(Heb gegoogl'ed overigens, maar ik loop direct vast bij de technische termen van pinnen e.d die erbij komt kijken, het is gewoon teveel informatie. Als ik gerichter kan zoeken hoor ik dat ook graag)

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:00
het belangrijk om te weten wat voor voeding je hebt, videokaarten gebruiken veel stroom. je moet dus weten hoeveel je voeding kan leveren. en wat is je budget ongeveer?

B650e | R5 7600 | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

• Chef_M
Oja,

http://i.imgur.com/Jk5DjMd.jpg

650W dus?

En budget is niet zo heel groot, mijn kaartje nu is minder dan 100 volgens mij dus wil de schade beperken tot 200,- ongeveer.

[ Voor 70% gewijzigd door Chef_M op 08-10-2014 23:29 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Vergelijkbare performance of meer bang for the buck?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Totaal niet technisch, wel relevant:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora :o

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:07
Wat voor CPU heb je, ook belangrijk...

Maar je zou kunnen kijken voor een tweedehands 290/280X, of een nieuwe: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

• Chef_M
Thomg schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:39:
Vergelijkbare performance of meer bang for the buck?
Nou, met mijn 560 ti kan ik AC4 nog op high settings spelen, dus daar ben ik al tevreden mee. Vandaar dat een soortgelijke voor mij al voldoende is, of misschien een net iets betere.
dion_b schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 01:39:
Totaal niet technisch, wel relevant:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora :o

Move VB -> CAA
Danku, had dat topic al doorgelezen maar blijkbaar iets te laat. 8)
3L3ktr1k schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 07:35:
Wat voor CPU heb je, ook belangrijk...

Maar je zou kunnen kijken voor een tweedehands 290/280X, of een nieuwe: pricewatch: Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost
Een Intel Core i5 2500k, hier wat meer info:

http://i.imgur.com/I0sMxp4.jpg

Bedankt voor je advies over de 7950, alleen zijn de reviews op Tweakers niet altijd positief. Alhoewel ik met geluid wel kan leven (vind het niet erg als de kaart aardig wat ratelt) is de kaart ongeveer gelijkwaardig aan wat ik nu heb of een stukje beter? Qua prijs zit het wel goed in ieder geval.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Om echt goedkoop uit te zijn kan je ook een 2e handse HD7950 kopen (Op de Vraag & Aanbod al voor een kleine 100 euro:)).

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-02 16:06

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Chef_M schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:52:

is de kaart ongeveer gelijkwaardig aan wat ik nu heb of een stukje beter?
http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-7950-vs-GeForce-GTX-560-Ti

Behoorlijk stukkie beter dus ;)

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
Eventueel is een club3d royalqueen 280 ideaal. Iets duurder, gelijk aan de 7950 maar stukken stiller!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Ardjee schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 12:40:
Eventueel is een club3d royalqueen 280 ideaal. Iets duurder, gelijk aan de 7950 maar stukken stiller!
[Bron nodig]

• Chef_M
Oke, de Sapphire Radeon HD 7950 zie ik wel zitten, alleen hoe weet ik of hij in mijn PC past? Als in, zijn de maten aan de achterkant van een computerkast voor de videokaart allemaal hetzelfde o.i.d? :$ Niet dat het straks niet past met schroefjes e.d. Voel me echt een idioot nu. :')

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-02 07:18
Chef_M schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:56:
Oke, de Sapphire Radeon HD 7950 zie ik wel zitten, alleen hoe weet ik of hij in mijn PC past? Als in, zijn de maten aan de achterkant van een computerkast voor de videokaart allemaal hetzelfde o.i.d? :$ Niet dat het straks niet past met schroefjes e.d. Voel me echt een idioot nu. :')
Nope, die maten zijn hetzelfde gebleven, wat hooguit een issue kan zijn in de lengte van de kaart ( dat de achterkant van de kaart tegen je hardeschijven/drivebays aan gaat zitten ). Dit kun je voorkomen door je eigen kaart op te meten en de lengte van de andere kaart op te zoeken op internet. Mocht hij toch iets langer zijn dan je huidige, moet je even kijken of hij inderdaad niet tegen je drivebays/HDD aan gaat zitten. Desnoods kun je, als het geval is dat er een HDD in de weg zit, deze verplaatsen naar een andere slot.

• Chef_M
ItsShowTimeZ schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 16:51:
[...]

Nope, die maten zijn hetzelfde gebleven, wat hooguit een issue kan zijn in de lengte van de kaart ( dat de achterkant van de kaart tegen je hardeschijven/drivebays aan gaat zitten ). Dit kun je voorkomen door je eigen kaart op te meten en de lengte van de andere kaart op te zoeken op internet. Mocht hij toch iets langer zijn dan je huidige, moet je even kijken of hij inderdaad niet tegen je drivebays/HDD aan gaat zitten. Desnoods kun je, als het geval is dat er een HDD in de weg zit, deze verplaatsen naar een andere slot.
Daar had ik inderdaad naar gekeken, de nieuwe is 40mm langer dan mijn vorige, dus zo te zien zal dat wel passen. Wil hierbij iedereen bedanken voor de tips/adviezen, ik ben een stukje wijzer geworden. :)
Pagina: 1