Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gratis productiemuziek

Pagina: 1
Acties:

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb geen idee waar ik dit topic kan plaatsen. Deze dus maar even op de gok. Ik vraag me af of mijn vraag überhaupt geschikt is voor tweakers. Toch heb ik een vraag. Op dit moment heb ik een youtubekanaal waarbij ik educatieve filmpjes maak voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Daarbij heb ik achtergrond muziek nodig. Hiervoor vond ik een zeer geschikte site: http://www.intervox.co.uk/ ECHTER de muziek is niet rechtenvrij. Ik krijg dus nu voortdurend auteursrechtelijke meldingen van youtube. Erg jammer natuurlijk. Nu ben ik benieuwd of iemand een geschikte site weet met gratis (of zacht prijsje) rechtenvrije muziek. Ik heb al heel wat afgezocht, maar ik vind vrijwel geen sites met het kwaliteitsniveau van intervox. Wie helpt mij ?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:35
Dit is alvast een optie: http://vimeo.com/musicstore

Advanced filters > Price: Free > License: Any license that allows for commercial use > Search

[ Voor 48% gewijzigd door Ramon op 08-10-2014 23:04 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En de muziek die YouTube zelf biedt in de 'video editor'? Zit daar niets bruikbaars bij? Verder kun je eens neuzen op soundcloud die ook filters heeft. En met een beetje googlen stuit ik zo op nog 10 sites zoals deze, deze en deze. Ik had dan ook graag, zoals in onze Quickstart vermeldt wordt, graag gezien in je topicstart wat je zélf al gevonden had (behalve die ene site), waarom dat niet voldoet/voldeed etc. etc.

[ Voor 82% gewijzigd door RobIII op 08-10-2014 23:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 15:53
Je kunt natuurlijk ook die muziek kopen als ie zo goed is, op de Agents pagina van Intervox staan contact gegevens voor de NL agent. Informeren kan altijd.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[google=creative commons music]. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MartLeFunk
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-10 15:12
Audiojungle

[ Voor 19% gewijzigd door MartLeFunk op 09-10-2014 11:41 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik had nog zo naar je post gekeken, dacht dat "beetje googlen" één woord was. :(

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Bertuss
Bedankt allemaal ...
http://vimeo.com/musicstore is opzich een goede tip omdat dat een verzameling is van 'Audiosocket', 'FMA', 'Smartsound' en 'friendlymusic'. Veel te vinden dus, maar de echt gratis en rechtenvrije muziek is in de meeste gevallen niet om aan te horen. Slechte muziek helaas.

Audiojungle is daarentegen weer een prima alternatief qua kwaliteit, maar die is weer alles behalve gratis.

Op soundcloud wel wat aardige stukjes gevonden. Ook de eigen audiobibliotheek van youtube is niet onaardig. Wel erg tam in vergelijking met intervox. Niet echt aansprekend.
Siebsel schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:11:
Je kunt natuurlijk ook die muziek kopen als ie zo goed is, op de Agents pagina van Intervox staan contact gegevens voor de NL agent. Informeren kan altijd.
Klopt heb ik al gedaan. Ben prima te woord gestaan door de agent, maar me doodgeschrokken van de prijzen. €30 per 30 seconden per track 8)7 Heb even uitgerekend, maar dan was ik nu na 10 filmpjes waar verschillende tracks in verwerkt zitten al bijna 1000 euro kwijt geweest. Onbetaalbaar dus !

Verder nog weinig goeds gevonden. Veel, of niet gratis, of niet rechtenvrij of gewoon baggermuziek. Ik houd me dus nog steeds aanbevolen. Sorry... ik besef dat ik nogal veeleisend ben. Het komt ook omdat ik filmpjes maak waarbij de muziek nogal een cruciale rol speelt.

[ Voor 10% gewijzigd door Bertuss op 09-10-2014 22:46 ]

• Ulster Seedling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:58

Ulster Seedling

“Middelgrote appel”

Ik heb geen idee of het qua stijl geschikt is, maar Moby biedt veel van zijn muziek gratis aan voor onafhankelijke filmmakers op mobygratis.com.

“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.

• Bertuss
Ulster Seedling schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:42:
Ik heb geen idee of het qua stijl geschikt is, maar Moby biedt veel van zijn muziek gratis aan voor onafhankelijke filmmakers op mobygratis.com.
Mooie muziek, maar inderdaad niet helemaal wat ik zoek. Misschien moet ik even laten zien wat ik maak.

Ik maak trailers van kinderboeken. Een video kan er dus zo uitzien. Zoals je ziet/hoort is de muziek nogal een belangrijk onderdeel en moet het geschikt en aansprekend zijn voor kinderen.
Pagina: 1