Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In november 2012 heb ik adhv dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523209 een HTPC samengesteld; nadruk lag op "XBMC, Bluray films en occasioneel een game op te draaien". Een stil systeem was/is ook zeker belangrijk, en snel opstarten (vandaar SSD).
Nu bots ik ertegen aan dat de occasionele game écht niet goed gaat, ik game op mijn TV-scherm (full HD) en dat doet een game als Arkham City (uit sept 2012) zelfs crashen
. Ik zou graag het systeem een upgrade geven voor het spelen van (niet al te zware) games op full HD zodat ik nog een jaar of 2 verder kan met dit systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief verzending zou ik voor de upgrade een budget geven van ongeveer 150 euro, ik koop maar voor ongeveer 50 euro games per jaar (bijna enkel in steam sales).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Componenten huidige config:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De graka moet vanwege de behuizing sowieso low-profile zijn. Als een nieuwe voeding nodig is, niet dieper dan 140 mm (150 mm kan mss nog, niet zeker)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben wel tevreden van AMD drivers, maar laat dat zeker geen beperking zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De HTPC zit onder het televisietoestel in de huiskamer, dus graag geen herrie
Ga je overklokken?
Neen
In november 2012 heb ik adhv dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1523209 een HTPC samengesteld; nadruk lag op "XBMC, Bluray films en occasioneel een game op te draaien". Een stil systeem was/is ook zeker belangrijk, en snel opstarten (vandaar SSD).
Nu bots ik ertegen aan dat de occasionele game écht niet goed gaat, ik game op mijn TV-scherm (full HD) en dat doet een game als Arkham City (uit sept 2012) zelfs crashen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Exclusief verzending zou ik voor de upgrade een budget geven van ongeveer 150 euro, ik koop maar voor ongeveer 50 euro games per jaar (bijna enkel in steam sales).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Componenten huidige config:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A6-5400K Boxed | € 43,50 | € 43,50 |
| 1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Silverstone Milo ML03B | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,85 | € 32,85 |
| 2 | Sharkoon Silent Eagle 1000, 80mm | € 6,15 | € 12,30 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ4GX3M2A2000C10 | € 58,15 | € 58,15 |
| 1 | Lite-On IHOS104 Zwart | € 42,25 | € 42,25 |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 300W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 830 series SSD 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 251,55 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De graka moet vanwege de behuizing sowieso low-profile zijn. Als een nieuwe voeding nodig is, niet dieper dan 140 mm (150 mm kan mss nog, niet zeker)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben wel tevreden van AMD drivers, maar laat dat zeker geen beperking zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De HTPC zit onder het televisietoestel in de huiskamer, dus graag geen herrie
Ga je overklokken?
Neen