Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626510

Topicstarter
Ik laat een pc voor mij bouwen door een vriend van mij,
hij heeft mij deze lijst gestuurd, dat het beste zou zijn voor mijn budget voor een game pc (klein beetje video editing)

mijn budget zit rond de 1200 euro

Nou praatte ik vandaag met een vriend van mij die zei dat je in plaats van de Intel Core i5-4690K processor
beter voor een AMD processor kan gaan omdat deze goedkoper zijn en krachtiger voor zijn prijs.

Ik vertrouw degene die hem voor mij heeft samen gesteld maar wat is hier de beste keuze?
Zelf kom ik hier niet uit omdat mijn kennis niet groot genoeg is.

In het geval dat AMD wel een beter keuze is, welk model kan ik dan het beste pakken?
Advies over de rest van mijn lijst is ook welkom

Bvd
Koen

(Ik weet niet of ik alles juist heb neergezet, ik ben nieuw op dit forum)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 626510 op 08-10-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:38
Vraag is waar gebruik je je PC voor? Intel is de beste keus als je budget groot is en je de beste prestaties wilt. AMD als je niet teveel te besteden hebt maar nog wel de beste prestaties eruit wilt halen. Kijk ook naar de BBG voor desktops dit is een goede basis en kun je aanpassen naar eigen wens. Overigens dit is het verkeerde forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha ik werd net doorverwezen naar dit forum
Het is vooral om te gamen, ook al speel ik GW2 dat zo'n 80% op de CPU draait..

dan klinkt AMD wel aanlokkelijk, of ik dat dan beter dan deze Intel kan doen, blijft dan nog maar de vraag.

Excuses voor het posten op het verkeerde forum 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-07 20:55
Met een budget van 1200 euro kom je sowieso bij Intel. Zelf raadt ik je een i5 processor aan, model hangt af van de wens om te overclocken of niet. Als je in de BBG kijkt heb je sowieso een goede koop.

Over het algemeem is AMD wat sterker bij de laag geprijsde processoren en domineert Intel de high-end markt.

Meestal zie je AMD in game pcs tussen de 350-650 en daarboven meestal Intel.

Misschien even aangeven welke games je zoal speelt?(naast GW2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 15:19
MMO's lopen eigenlijk altijd beter op Intel vanwege de hogere IPC. ik verwacht dat voor GW2 ook het geval is, tenzij deze de multi core optimalisatie perfect heeft uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zijn een heel aantal steamgames die ik zou willen spelen,
Dark Souls 2 bijvoorbeeld. Ik maak over het algemeen weinig zorgen daar om,
bij Guild Wars 2 was het een zorg omdat de game zelf niet goed is geoptimaliseerd
Je hebt daarin games met een paar honderd players in 1 map en de game gebruikt bijna alleen maar je processor, zelf High-end pc's hebben daar moeite mee.

Ik stel de vraag eerder om te weten met welke processor ik het langst kan doen zonder hem meteen te moeten vervangen wanneer er weer nieuwe games uit komen :)

Mag ik vragen wat IPC is? dat is nog onbekend voor me

Bedankt voor de info!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 626510 op 09-10-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

MMO's zijn gewoon een slechte 'benchmark' voor wat een computer kan. Wat jij zegt klopt, een vriend heeft een 5960x/2 x 290x tri x/32GB, en daar zakt de fps ook gewoon in terwijl de cpu uit z'n neus staat te eten. Het is inderdaad gewoon slecht geoptimaliseerd. Wat je ziet is dat er gewoon 1 core naar 100% gaat en een 2de op 50% blijft hangen.

Zelf heb ervaar ik dat ook in GW2 en andere MMO's (Neverwinter b.v. in de stad als het druk is)
Elk ander spel draait wel als een trein.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord,

Dus als ik het goed begrijp valt er weinig te doen aan slechte performance bij MMO's

Ik zit hier nu alleen tussen 2 meningen in, de een is overtuigd van Intel, de ander van AMD
maar ik kan moeilijk een antwoord krijgen waarom precies de een nou beter zou zijn voor mij om te kiezen dan de ander

Op zich denk ik dat ik met beide blij ga zijn en ik ben iets meer overtuigd van Intel.
Maar ik kan beter voor het aanschaffen het allemaal goed uitzoeken en jullie weten vast meer dan ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 19:35

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Anoniem: 626510 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 00:35:
Bedankt voor je antwoord,

Dus als ik het goed begrijp valt er weinig te doen aan slechte performance bij MMO's

Ik zit hier nu alleen tussen 2 meningen in, de een is overtuigd van Intel, de ander van AMD
maar ik kan moeilijk een antwoord krijgen waarom precies de een nou beter zou zijn voor mij om te kiezen dan de ander

Op zich denk ik dat ik met beide blij ga zijn en ik ben iets meer overtuigd van Intel.
Maar ik kan beter voor het aanschaffen het allemaal goed uitzoeken en jullie weten vast meer dan ik haha.
uitzoeken is een van de leukste dingen bij het bouwen van een PC. Je leert er wat van en naar mijn mening geeft het voldoening als je zelf een monster machine binnen je budget heb samengesteld.

Guildwars loopt trouwens redelijk op een i5 volgens deze http://www.tomshardware.c...nce-benchmark,3268-7.html benchmark.

Effe dubbelgepost omdat ik niet weet of TS nog de andere topic in de gaten houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ahh thanks aan zo'n benchmark heb ik veel!

En ja ik zou het ook wel leuk vinden om hem samen te stellen maar weet niet of ik de goede keuzes maak
aangezien ik er te weinig van weet en dus van iemands woord op aan moet kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-07 23:29
De meeste mensen weten hier wel wat ze doen. En anders worden ze meestal (hopelijk zachthandig) terecht gewezen. Stel gerust iets samen (met bijvoorbeeld de BBG erbij) en post het, zodat we kunnen mee helpen met het samenstelproces. Succes!
Pagina: 1