Hallo Tweakers,
Sinds onze verhuizing heb ik veel en zeer irritante problemen met mn receiver, een Pioneer VSX 922 van een jaar oud. De receiver reageert niet tot weinig op de afstandsbediening, maar ook niet op de knoppen op de voorkant (volume en input select).
Dit uit zich in het volgende:
Voordat ik hem ter reparatie aanbiedt of contact opneem met Pioneer, wil ik mij graag nog beraden bij jullie. Soms gaat het goed, maar 19 van de 20 keer is het waardeloos
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
Sinds onze verhuizing heb ik veel en zeer irritante problemen met mn receiver, een Pioneer VSX 922 van een jaar oud. De receiver reageert niet tot weinig op de afstandsbediening, maar ook niet op de knoppen op de voorkant (volume en input select).
Dit uit zich in het volgende:
- Het volume gaat niet harder of zachter, of mute niet.
- Het display blijft achter bij de handeling die ik wil. Zo geeft hij bijv stereo aan terwijl hij een dolby digital signaal krijgt. Na unmute krijg ik geluid, maar blijft de volumewaarde knipperen.
- Het geluid gaat omgekeerd harder / zachter tov het eerste probleem, 1x drukken op + of - zorgt ervoor dat het volume tientallen dBs oploopt of afneemt.
- In plaats van stappen van 0,5dB, maakt de receiver random grote stappen.
- CEC werkt soms wel, soms niet.
- MCACC blijft hangen na het aftellen.
- In het menu van de receiver duiken, resulteert in een blauw beeld.
- De receiver is via de iOS app niet te benaderen.
- Geen beeld op een input.
- Tuner werkt niet.
- Tweede zone werkt niet (volume, tuner).
- Één keer drukken op een knop (bijv pijltje opzij) zorgt ook voor een loop van dat commando.
- Receiver gereset
- Vast IP adres toegekend
- Alle aangesloten randapparatuur van het stroom gehaald.
- Powercycle
- HDMI control uitgezet
- HDMI kabels opnieuw aangesloten
Voordat ik hem ter reparatie aanbiedt of contact opneem met Pioneer, wil ik mij graag nog beraden bij jullie. Soms gaat het goed, maar 19 van de 20 keer is het waardeloos
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door _Brake_ op 08-10-2014 21:57 ]
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4