Backup met NAS

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-01 11:05
Even een vraagje waar jullie misschien makkelijker dan mij antwoord op kunnen geven.

Ik ben in het bezit van een D-Link DNS-320L nas met op dit moment een 2TB Samsung F4 schijf.
Ik wil hier graag een HDD aan toevoegen en die zeg maar mirroren met de HDD die er nu in zit. Dus een extra backup zeg maar.
Kan dit door een schijf in RAID te draaien? Ik ben daar helemaal niet in thuis haha. 8)7

Of is er misschien een andere oplossing?

Verwijderd

Hoi MartijnAbel,

Ik moet je topic helaas sluiten. De reden is dat je topic te weinig eigen inzet toont. In het verleden ben je hier al eerder op gewezen, en je bent met je registratie van 2006 geen nieuweling meer. Kortom, we verwachten van je dat je weet hoe 'het werkt'. Namelijk, dat je eerst zelf probeert je probleem op te lossen, je de handleiding doorneemt, je inleest over hoe RAID werkt (de RAID FAQ) enzovoorts. Dat noemen wij 'huiswerk'. En je topic heeft er alle schijn van dat je dit niet of niet voldoende hebt gedaan.

Mijn advies: lees je eerst even in hoe RAID werkt, en het verschil tussen een backup en een mirroring RAID1 array. Kijk daarna eens in je handleiding hoe je dit voor elkaar krijgt met je D-Link NAS. En wie weet heb je ons helemaal niet nodig; zelfredzaamheid wordt erg gewaardeerd! Mocht je ondanks dergelijk vooronderzoek er toch niet uitkomen, mag je gerust weer een topic openen. Vertel in dat topic dan wel uitgebreid wat je allemaal al hebt gedaan en geprobeerd om het probleem zelf op te lossen.

Vriendelijke groet,
CiPHER

Dit topic is gesloten.