Toon posts:

upgrade game pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag ,

ik heb nog een redelijke game pc maar deze wil ik nu weer gaan upgraden om weer helemaal te voldoen aan de eisen van de nieuwe en nog uit te komen games.

ik heb op het moment nog het volgende: coolermaster systeemkast, bequiet darkpower pro 850 watt voeding,msi p55-gd65 moederbord, ati radeon hd 5800 black edition grafische kaart , 8 gb hyper x ram ,crucial m4 ssd en 1 tb samsung hdd, i7 2.8 mhz processor, met freezer extreem cooler.

ik kan hier nog wel mee uit de voeten maar wil toch upgraden, ik zat te denken om de kast en de voeding en de ssd en hdd her te gebruiken de rest nieuw .
dus gpu, cpu geheugen en moederbord nieuw, toen ik mijn pc had samengesteld was ik helemaal op de hoogte maar dat is nu alweer 4 - 5 jaar geleden denk ik dus ik weet helemaal niet wat nu high end is.

kunnen jullie mij adviseren en helpen hiermee?

Alvast bedankt. :)

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Die voeding moet het makkelijk trekken allemaal.

De cooler master systeemkast: daar zijn er nogal veel van, dus zou je 'm even willen opzoeken in de pricewatch?

Het moederbord, de videokaart en waarschijnlijk ook de processor (ook even opzoeken aub) zijn verouderd, die moet je echt vervangen.

Wat is je budget voor deze upgrade?

Dit topic hoort trouwens thuis in Desktop Aankoop Advies ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Pwuts op 08-10-2014 20:50 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Eigenlijk heeft alleen het vervangen van de videokaart zin, de rest is toch vrij modern en zal vrij weinig (merkbare) winst geven, mocht je toch een beetje CPU performance te kort komen kun je altijd nog overklokken, dan kan de CPU gewoon mee met de huidige top op socket 1150.

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:49:
Die voeding moet het makkelijk trekken allemaal.

De cooler master systeemkast: daar zijn er nogal veel van, dus zou je 'm even willen opzoeken in de pricewatch?

Het moederbord, de videokaart en waarschijnlijk ook de processor (ook even opzoeken aub) zijn verouderd, die moet je echt vervangen.

Wat is je budget voor deze upgrade?

Dit topic hoort trouwens thuis in Desktop Aankoop Advies ;
budget is niet zo heel belangrijk ,ik wil gewoon weer een high end pc hebben waar ik de komende jaren goed mee vooruit kan maar het liefst producten die wel een goede prijs kwaliteit verhouding habben .

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
Ik zou gewoon de BBG erbij pakken. Dan kan je prima zien wat er momenteel aangeraden wordt. Post daarna je gevonden artikelen hier zodat we eventueel extra advies kunnen geven. (het zal wel iets zoals een i5 4xxx worden met een bijpassend moederbord en afhankelijk van budget een 7950 of een 970)

Verwijderd

Topicstarter
Ardjee schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:54:
Ik zou gewoon de BBG erbij pakken. Dan kan je prima zien wat er momenteel aangeraden wordt. Post daarna je gevonden artikelen hier zodat we eventueel extra advies kunnen geven. (het zal wel iets zoals een i5 4xxx worden met een bijpassend moederbord en afhankelijk van budget een 7950 of een 970)
ik heb nu een i7 erin dus het zal geen i 5 worden denk ik, ik zal eens iets samenstellen .

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik nu heb,

Coolermaster haf 922
xfx ati 5850 black edition
be quiet dark power pro 850 watt
msi p55-gd65
hyper x 8 gb ddr 3 1333
intel i7 860 2,8 ghz.
crucial m4 ssd
1 tb hdd samsung

kast , voeding en ssd wil ik hergebruiken

Verwijderd

Topicstarter
ik zit even te kijken wat ik nu wil gaan nemen maar heb wat advies nodig,welke socket zou ik het beste kunnen nemen ? dit bepaald namelijk mijn moederbord en dus ook de cpu.

voor videokaart zit ik te denken aan een gtx 780 og een gtx 970 welke raden jullie aan?

Verwijderd

Topicstarter
wat vinden jullie hier van?

cpu i7 4770k
gpu gtx 780 of gtz 970
asus Republic of games moederbord

• Pwuts

Pwuts

Als je ze opzoekt in de pricewatch kunnen we je beter helpen. Er zijn bovendien nogal veel Asus ROG-moederborden... :|

Als je wil gamen is de CPU in ieder geval overkill. Een i5-4690K zal het prima doen. Er zijn namelijk heel weinig games die de Hyperthreading van de i7 gebruiken, en apart van Hyperthreading zijn er geen verschillen tussen i5 en i7.

De GPU: GTX970 is doen. Zuinig, presteert goed, kortom: ideaal.

MoBo: zoek 'm even op alsjeblieft.. er zijn er nogal veel van.

[ Voor 60% gewijzigd door Pwuts op 09-10-2014 19:36 ]

¯\_(ツ)_/¯

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:26
Het is handig als je je artikelen even opzoekt in de pricewatch, en daarna in een mooi lijstje neerzet hier.

Hier zie je hoe dat moet:

Handleiding Pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
mobo: pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO
gpu :http://tweakers.net/pricewatch/416180/gigabyte-gv-n970g1-gaming-4gd.html
cpu : kan ik dan net zo goed mijn i7 860 2.8 ghz er in zetten ?

• Pwuts

Pwuts

Die ouwe i7 gaat niet werken met je mooie Asus moederbord...
De GPU is prima, ook mijn keuze als het GTX970 betreft ;)
De CPU kun je denk ik beter nieuw kopen. Die i7 is verouderd en zal het niet heel lang meer uithouden nu de games ook op CPU-gebied steeds zwaarder worden.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 294,90€ 294,90
1ASRock Z97 Extreme6€ 152,95€ 152,95
1Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER€ 144,99€ 144,99
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 369,-€ 369,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 961,84

• Pwuts

Pwuts

2 moederborden? Als je dan per sé een i7 wilt, wat totaal nergens voor nodig is, neem dan in ieder geval een i7-4790K. Haswell Refresh is ietsie duurder, maar ook stukkie sneller. Niet voor niks een refresh ;)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
nee dit zijn 2 opties voor moederbord.

• Pwuts

Pwuts

Aha. Met dit budget: ga voor de Asus. Goed gaming moederbord, en het is ook wat je oorspronkelijk wilde ;)

De processor nog wel wijzigen in een i5-4690K.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
MasterPrutser schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:47:
Aha. Met dit budget: ga voor de Asus. Goed gaming moederbord, en het is ook wat je oorspronkelijk wilde ;)

De processor nog wel wijzigen in een i5-4690K.
wil je zeggen dat een nieuwe i5 sneller is dan mijn oudere i7?
past dit op de 1150 socket?

p.s er is niet echt een budget wil gewoon iets goeds wat het geld dan ook wel waard is .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2014 21:00 ]

• Pwuts

Pwuts

Je oude i7 past niet op een 1150 socket nee.

Een nieuwe i5 zal waarschijnlijk sneller zijn dan je oude i7 ja. Hij is namelijk 3 generaties jonger. Bovendien zijn ook de moederborden sinds de tijd van de 1156 socket flink verbeterd, en de combinatie van die twee is ook belangrijk.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
welk en hoeveel geheugen raden jullie mij aan?

• Pwuts

Pwuts

DDR3 1600MHz uit de Best Buy Guide September zal het wel doen. 8GB is genoeg voor gaming :)

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1