Toon posts:

Nieuwe PC - GTX 970 en Acer monitor probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Ik heb gister m'n nieuwe pc ontvangen die ik met hulp van jullie Nieuw Gaming-PC 1000€ in elkaar heb laten zetten en bij azerty heb besteld.

Zonder problemen heb ik windows 7 van de installatie cd geinstalleerd en daarna m'n moederboord drivers van de meegeleverde cd.

Gelijk al toen ik de desktop voor me kreeg merkte ik al dat de resolutie niet hoger kon dan 1280x1024 en staat er bij beeldscherm alleen maar 'Algemeen PnP-beeldscherm op Standaard-VGA grafische adapter' ondanks dat ik een V233H Acer monitor aan heb gesloten.

Ik heb daarna de nieuwste GTX 970 drivers geinstalleerd van de nvidia website denkend dat dat het probleem wel zou verhelpen.
Nou, na de installatie m'n pc rebooten en opeens is m'n hele beeld verpest, resolutie is naar 640x480 en geen enkele mogelijkheid om hoger te zetten en alles is enorm wazig en bijna onmogelijk om ook maar enkele programma's te gebruiken.

De enige manier die ik had gevonden om dit te fixen was om de gpu drivers weer te verwijderen en kwam daarbij weer bij de 1280x1024 resolutie terecht.

Ik heb gekeken of de gpu misschien niet helemaal goed zat maar wat ik heb kunnen zien zat die gewoon goed vast.

Ik heb meerdere manieren geprobeerd om de gpu drivers te installeren en ook een oudere versie geprobeerd maar elke keer weer verpest dat alles en kan m'n pc m'n beeldscherm gewoon niet herkennen.

Ik hoop dat jullie hier mij mogelijk mee kunnen helpen want ik heb vrijwel alles wat ik me zelf kon bedenken geprobeerd en ben nog steeds niet verder gekomen.

Hieronder m'n complete setup.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 172,90€ 172,90
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Gigabyte GV-N970G1 GAMING-4GD€ 374,-€ 374,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,-€ 69,-
1Corsair Carbide 200R Closed€ 47,95€ 47,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 69,95€ 69,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 13,69€ 13,69
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Crucial MX100 256GB€ 90,50€ 90,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 979,94

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik zou 344.11 ook ff proberen als ik jou was.
http://www.nvidia.co.uk/d...rResults.aspx/77874/en-uk

Verwijderd

Dat de resolutie niet hoger kan bij een fresh install vind ik niet raar, wat er na de graca drivers installatie gebeurd wel.

Wat ik mis is de installatie van de Windows updates. Die installeer ik altijd als eerste na een fresh install van Windows, omdat ik al een paar keer daar problemen mee heb gehad. (Waarom weet ik ook niet)
Heb je die al gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 18:42 ]

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:41:
Dat de resolutie niet hoger kan bij een fresh install vind ik niet raar, wat er na de graca drivers installatie gebeurd wel.

Wat ik mis is de installatie van de Windows updates. Die installeer ik altijd als eerste na een fresh install van Windows, omdat ik al een paar keer daar problemen mee heb gehad. (Waarom weet ik ook niet)
Heb je die al gedaan?
De resolutie kan al meteen op 1080 worden gezet na enkel de installatie van windows

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd ja, en kreeg ik ook hetzelfde probleem mee.
Ook heb ik alle Windows updates gedaan en heeft verder ook niks veranderd.

Altijd als ik de gpu drivers heb geinstalleerd en daarna weer verwijder krijg ik daarna wel voor een tijdje 1600x1200 resolutie en staat er bij beeldscherm '(standaardbeeldscherm)' in plaats van 'algemeen PnP etc'.
Maar dan krijg ik gelijk een windows update en zodra ik dan reboot ga ik terug naar 1280x1024.

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 16:22
Het ziet er naar uit dat jouw videokaart niet herkend wordt. Steek hem eens in een ander pcie slot. Heb je ook alle stroomkabels naar de videokaart aangesloten? Ga ook eens naar aparaatbeheer (rechtermuisknop Deze Computer -> beheren -> apparaatbeheer) en kijk of daar foutmeldingen staan.
(Ik neem ook aan dat je de monitor op de videokaart hebt aangesloten en niet op het moederbord?)

Verwijderd

Topicstarter
Nu je het zegt lijkt het er inderdaad op dat m'n videokaart niet herkend wordt. http://imgur.com/dOg01rR

Ik heb de assemblage door azerty laten doen voor bezorgen aangezien ik daar totaal geen verstand van heb, dus ik zou eerlijk gezegd ook niet precies weten hoe ik hem in een ander slot zet.

En m'n monitor is in m'n videokaart aangesloten ja want ik heb geen vga slot of iets in m'n moederbord.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:40
Dan zou ik eerst contact opnemen met azerty! Straks gaan zij moeilijk doen omdat jij aan de pc gerommelt heb (zal hopelijk niet, maar ik heb geen hoge dunk van azerty en garantieafhandeling)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ardjee schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:00:
Dan zou ik eerst contact opnemen met azerty! Straks gaan zij moeilijk doen omdat jij aan de pc gerommelt heb (zal hopelijk niet, maar ik heb geen hoge dunk van azerty en garantieafhandeling)
Even bellen naar ze. Als je wil kan je zelf de graka in een ander slot zetten. Dat is meestal het eenvoudigste wat je bij een pc kan doen. Voedingskabels eruit. Schuifje naar rechts en kaart eruit halen. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Als ze telefonisch toezeggen dat je de kast in mag, laat ze het dan ook even per mail sturen. Kan je ellende in de toekomst voorkomen ;)

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb net de service procedure gedaan en m'n pc weer teruggestuurd en hopelijk dat ze daar het probleem kunnen fixen.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties en hulp!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 16:22
succes
Pagina: 1