Upgrade of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Crazymoose
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:54
Hallo,

Ik zoek een?
Nieuwe chip, geheugen, moederbord?

Wat is je budget?
Wil alleen weten of het überhaupt nodig is!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht (msi gtx 970) en voor in de toekomst wil ik misschien nog een kopen voor sli. Nou vraag ik me af is het nodig om een nieuw moederbord chip en geheugen te kopen. Deze heb ik namelijk al een tijdje in bezit.

Huidig systeem:
Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
CPU: http://tweakers.net/product/305923/intel-core-i5-3570k/
RAM: als het goed is! pricewatch: Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9
PSU: CM 750W
Moederbord: pricewatch: MSI Z77A-G45

Ook heb ik 1 ssd van 120g en twee hdd's van 1TB
Ik wil graag uitbreiden naar 2 ssd's zodat ik daar mijn systeem en wat games op kwijt kan en de hdd's te gebruiken als 1 grote storage.

En dan de ssd's in raid en de hdd's gewoon één grote schijf van maken.

Alvast bedankt!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
En waarom wil je upgraden?

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
CPU lijkt me geen bottleneck voor een gtx 970. Niet doen dus.

[ Voor 7% gewijzigd door xingchen op 08-10-2014 17:44 ]

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
Sinds de 2xxx serie is er per serie ongeveer 5 a 10% ruwe prestaties bijgekomen (en andere optimalisaties). Een cpu upgrade naar bijvoorbeeld de 4xxx serie zal dus weinig uitmaken. (iets wat je prima zelf had kunnen uitzoeken door benchmarks te zoeken, in plaats van het meteen hier te vragen. Een eigen imput wordt nog steeds gewaardeerd)

• Crazymoose
Ardjee schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:44:
Sinds de 2xxx serie is er per serie ongeveer 5 a 10% ruwe prestaties bijgekomen (en andere optimalisaties). Een cpu upgrade naar bijvoorbeeld de 4xxx serie zal dus weinig uitmaken. (iets wat je prima zelf had kunnen uitzoeken door benchmarks te zoeken, in plaats van het meteen hier te vragen. Een eigen imput wordt nog steeds gewaardeerd)
Ik snap wat je bedoeld. Maar vanuit het oogpunt van een leek op dat gebied (het zien van alle grafieken en kijken naar wat er echt toe doet.) wordt ik niet wijzer van een pagina vol grafieken en informatie.

Vandaar dat ik ook op dit forum terecht kom. In ieder geval bedankt!
Omdat ik het gevoel heb met deze set-up niet genoeg "power" heb om het komende jaar alles op ultra settings te kunnen spelen. (gamen dus)

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Ben niet bang, die 3570K zal nog wel even meegaan. Games zijn nu GPU-limited. Je kunt je CPU ook nog overklokken voor extra pit ;(

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Crazymoose
jorisvdelsen schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 22:01:
Ben niet bang, die 3570K zal nog wel even meegaan. Games zijn nu GPU-limited. Je kunt je CPU ook nog overklokken voor extra pit ;(
Daar zat ik zelf ook al aan te denken..... En het moederbord? Misschien een nieuwe wanneer ik weer of nog een videokaart koop?
Mijn geheugen zal ook nog wel goed zijn denk ik. Heb op het moment 2 sticks van 4. eventueel upgraden naar 2 van 8 of gewoon laten?

Heb je eventueel ook nog tips voor mijn ssd's, hdd's?

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
Alles gewoon zo laten, als je toch geld wilt uitgeven kan je beter gelijk voor een 970 sli opstelling gaan.
SSD in raid ga je praktisch waarschijnlijk ook weinig van merken.

[ Voor 8% gewijzigd door xingchen op 08-10-2014 23:01 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Je moederbord is toch ook nog goed, daar ga je trouwens in performance al helemaal niets van merken. Het ondersteunt overklokken en SLI, wat wil je nog meer.

Waar haal je dat "gevoel" vandaan dat niet alle games op ultra gaan werken? Heb je daar cijfers voor of is het navelstaarderij? Vind het nogal een first world problem, er zijn mensen die op veel zwakkere pc's gamen. Als games echt een beetje traag lopen op je pc, heb je misschien een probleem dat opgelost moet worden, maar als je games op meer dan 60 fps lopen is er niets aan de hand.

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Wat voor monitor heb je?

• Crazymoose
MacPoedel schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:33:
Je moederbord is toch ook nog goed, daar ga je trouwens in performance al helemaal niets van merken. Het ondersteunt overklokken en SLI, wat wil je nog meer.

Waar haal je dat "gevoel" vandaan dat niet alle games op ultra gaan werken? Heb je daar cijfers voor of is het navelstaarderij? Vind het nogal een first world problem, er zijn mensen die op veel zwakkere pc's gamen. Als games echt een beetje traag lopen op je pc, heb je misschien een probleem dat opgelost moet worden, maar als je games op meer dan 60 fps lopen is er niets aan de hand.
Omdat over een jaar de onderdelen natuurlijk al wat verouderd zijn en misschien niet mee kunnen. Vandaar dat "gevoel". Bedankt!
Iiyama prolite e2407hdsd
Medion MD20431

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Waarom heb je dan een tweede GTX970 nodig? Je hebt een full hd scherm. ik zou het hier lekker bij laten.

• Crazymoose
royb3 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:07:
Waarom heb je dan een tweede GTX970 nodig? Je hebt een full hd scherm. ik zou het hier lekker bij laten.
Oke dan doe ik dat!

Iedereen bedankt voor de reacties!
Pagina: 1