SONY STR-DH540 - Geen geluid van de TV via de versterker

Pagina: 1
Acties:

• SkyRain
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-10-2025
Goeie,

Ik heb nu thuis voor het eerst een HDMI/digitale versterker staan, ik heb dit al maandenlang uitgesteld na enkele mislukkingen, maar ik wil nu toch wel het geluid van de TV naar de versterker hebben.

Zo staat er in het boekje: HDMI van ARC naar ARC (Vreemd, want achterop de Sony staat een OUTPUT ARC, in plaats van een input...). Dus, dat heb ik gedaan.

Dan moest je in de versterker "Control for HDMI" aanzetten, gedaan. Input heb ik op "Listen" gezet, omdat er geen beeld over gaat van de versterker naar de TV. Ik heb het ook met geprobeerd met alleen een optische kabel, dit bleek de TV niet te ondersteunen... Ik heb die kabel er uit getrokken en nu alleen een HDMI van 10 meter er in zitten. (het wordt over de zolder geleid).

Heeft iemand anders hier ook last van/een oplossing voor?

Mvg

Bytsje speed derbie?

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Klopt dat er alleen op een output van de amp arc zit. Bij een input heb je er nl weinig aan ;)

Maar, welke tv heb je? En hoe kijk je tv?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het verhaal is nog een beetje vaag. Kun je met merk en typenummers eens aangeven over wat voor apparatuur je het hebt? En hoe heb je het aangesloten?

• SkyRain
Mikayu schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:04:
Klopt dat er alleen op een output van de amp arc zit. Bij een input heb je er nl weinig aan ;)

Maar, welke tv heb je? En hoe kijk je tv?
Om eerlijk te zijn, lijkt het feit dat het een output is mij raar, maar goed, het zal wel werken, anders zat het er niet:P

De TV, is een Philips 40PFL5507H/12, de versterker is een SONY STR-DH540 zoals in de titel. De speakerset is een Bose Acoustimass 10 5.1 set, subwoofer via LFE aangesloten, speakers gewoon via speakerdraad naar de uitgangen van de versterker.

Er loopt een HDMI kabel (In HDMI 2) van de ontvanger naar de TV zelf, de ontvanger zit aangesloten op een coax aan de muur. De HDMI die signaal zou moeten sturen naar de versterker is 10M lang, zit in HDMI 1(ARC), en zit op de versterker in TV(ARC).

De TV weet wel dat er een versterker is, want het zet het geluid uit van zichzelf, en geeft een melding dat de versterker is aangesloten. Maar er komt geen geluid uit de speakers.

Bytsje speed derbie?

• Mikayu

Mikayu

.srt

Zo raar is het niet. Als je bijvoorbeeld een xbox aansluit op een input, zou arc het geluid weer terugsturen naar de xbox. Dat zou pas raar zijn.

Maar volgens mij moet je die tv tuner met hdmi naar de versterker leggen en vanaf de versterker weer een hdmi naar de tv met arc
Of de spdif van tv gebruiken

Ik denk niet dat arc gelijk staat aan audio out zoals je verwacht

• core_dump
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08-2024
Nit alle poorten op de TV zijn ARC, probeer hem eens op HDMI1 op je TV te plaatsen, Bij mijn Philips werkt ARC alleen daarop.

• SkyRain
core_dump schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 12:00:
Nit alle poorten op de TV zijn ARC, probeer hem eens op HDMI1 op je TV te plaatsen, Bij mijn Philips werkt ARC alleen daarop.
Ik heb 'm ook in de HDMI 1 zitten.

@ Mikayu; Bedankt, optisch werkte echter niet. Ik zal binnenkort even kijken met een extra HDMI kabel of het dan wel werkt..

Bytsje speed derbie?

• Mikayu

Mikayu

.srt

Vreemd want volgens de specs heeft je tv een optical out

Doet je amp het nog wel?

• SkyRain
Mikayu schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:20:
Vreemd want volgens de specs heeft je tv een optical out

Doet je amp het nog wel?
Haha ja, optisch werkt wel, want ik gebruikte het normaliter vanuit de PC. De TV ondersteunt echter geen audio rechtstreeks van optisch naar de versterker, en ook met HDMI werkt het niet.

Bytsje speed derbie?

Pagina: 1