Nieuwe fan draait ver over zijn max

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Hallo mede tweakers,

Ik heb gisteren 3 nieuwe fans van cooler master gehaald.
Het gaat om de Sickleflow.

Ik heb deze fans gehaald omdat er al 2 in mijn kast zaten en deze lekker stil zijn. Maar op de verpakking staat dat mijn nieuwe fans maximaal 2000 rpm draaien, nou is dit bij 1 fan niet het geval. Deze draait op volle vermogen boven de 3800 rpm. Als ik deze in mijn UEFI/BIOS op level 1 zet, zit ik boven 2300 rpm. Nog steeds te veel dus. Deze fan maakt dan ook best wel wat lawaai. Al mijn fans zijn aangesloten op mijn moederbord.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, mis ik een instelling?
Of zelfs misschien een fan controller?

Moederbord: Asrock 970 Xtreme4

Groetjes,

Randy

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Als je drie gelijke fans hebt gehaald en één wijkt er af is die fan is dus niet goed, lijkt me. Zo te lezen loopt hij op het dubbele toerental. Hoe dat elektronisch kan weet ik niet, maar ik zou zeggen, terug er mee.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:29
Heb je al geprobeerd de 'defecte' fan aan te sluiten op een aan sluiting waar een andere fan wel goed op draait?

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:33
ik heb ook zo n fan alleen dan blauw , en op myn moederbord asus crosshair 4 , zegt de pc probe dat die fan 16544 rpm draait.

ik had er 4 gekocht , waarvan 1 met afwijking..

maar echt stil zyn ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Crosshair IV Formula geeft die ook verkeerde RPM meeting, of dit aan het moederbord, PIN of FAN ligt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
by my 1 van de 4 fan s

grt timberwolf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TIMBERWOLFS schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:43:
by my 1 van de 4 fan s

grt timberwolf
/compleet offtopic
Waarom gebruik je altijd een y in plaats van een ij?

• crypt0rr
  • Laatst online: 20:29
Dit topic kan wel weer een slotje op.

AdGuard Home

• Imprezzion
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Waarom? Op het dramatische niveau van de spelling van sommige users na wordt er gewoon grotendeels on-topic gereageerd.

En ja, inderdaad, deze fans zijn niet voor niks maar een ~€8. Kwaliteit van de lagering en geluidsproductie is niet bijster geweldig en ook de RPM readout bugged vaak.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Wow, ik had niet meer verwacht dat mensen zouden reageren na 2 weken haha. Vandaar dat ik deze topic niet meer volgde...

Ik heb mijn fans op het laagste profiel in de bios gezet en nu draait hij wel lekker. Hoeveel RPM weet ik niet. Ook heb ik de fan weggehaald en op een andere plek gemonteerd met een ander slot en nu draait hij gewoon lekker dus ik denk eerder dat er wat mis is op de aansluiting
Imprezzion schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:23:
En ja, inderdaad, deze fans zijn niet voor niks maar een ~€8. Kwaliteit van de lagering en geluidsproductie is niet bijster geweldig en ook de RPM readout bugged vaak.
Ik heb de Cooler master N300 en daar zaten er al 2 in die lekker stil waren en ook zit de zelfde op mijn processor koeler. Maar deze hadden geen leds en de nieuwe wel. Vandaar de keuze voor deze fans.

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imprezzion schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:23:
Waarom? Op het dramatische niveau van de spelling van sommige users na wordt er gewoon grotendeels on-topic gereageerd.

Ik geef aan zelf offtopic te gaan ik heb het niet over de rest van de posters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIMBERWOLFS
by my is het probleem over myn fans werken nu ook prima ik heb myn crosshair 4 een bios update gegeven en weg probleem .
Pagina: 1