Upgrade videokaart GTS450 naar Nvidia 9xxxx series

Pagina: 1
Acties:

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01 22:15
Ik zoek een naar nieuwe videokaart
Ik ben op zoek naar een nieuwe Nvidia kaart geen AMD. Mijn huidige videokaart is Nvidia Geforce GTS450.Ik wil graag voor games spelen zoals Assassins Creed, Dragon age, call of duty en Battlefield.

Wat is je budget?
Ongeveer wat ik wil uitgeven is 250-350 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zou graag de EVGA of een ASUS willen b.v van Geforce 970 GTX of GTX 960. Ik weet dat de GTX960 nog niet uit is maar ik wil deze wel in mijn

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn belangrijke vraag is of mijn huidige systeem geen bottleneck gaat vormen:

CPU: Intel Quad 9450
Mobo: Asus P5Q-E intel P45 chipset.
Geheugen: DDR 2 8 GB GSkill
SSD: Samsung 830 pro
HDD: WD black 500 GB, 1TB en Samsung 750
Voeding: Corsair CXM500W

Ik heb op internet gelezen dat pci express 2.0 en 3.0 qua prestatie niet zoveel uitmaakt. Toch twijfel ik over de andere componenten. Wat ik graag wil is prima gamen op high settings. Eerlijk gezegd wil ik mijn huidige systeem nog niet upgraden. Wat adviseren jullie mij aan?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
Die Q9450 gaat bottlenecken, al hangt het van game tot game af. Uit je lijstje weet ik dat Assassin's Creed op pc weinig multithreaded is, op mijn Core i5 750 belast dat al mijn eerste core op 100% (en de rest niet), dat zal bij jou niet anders zijn. Battlefield multiplayer gaat waarschijnlijk ook wel een snellere cpu kunnen gebruiken.

Dat betekent niet meteen dat je echt moet upgraden, maar ik denk dat 60 fps veel gevraagd gaat zijn en moest je een GTX 970 nemen zou dat wat zonde zijn. Van een GTX 960 weten we natuurlijk nog niet wat we daarvan kunnen verwachten qua prestaties.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-02 14:02
Ik vermoed ook dat je cpu te oud is om nog lekker met hedendaagse games mee te komen. Je zou kunnen kijken hoe je pc presteert als je een 7950 koopt voor +- 160 euro. (of koop het tweedehands voor rond de 100). Is het allemaal nog steeds niet naar verwachting dan zal je toch echt moeten kijken om de rest te vervangen.

• Outsiders99
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01 22:15
Aah de belangrijkste redenen was ik vergeten bij te vermelden in het begin post. Ik wil de Nvidia 9xxx series vanwege de H265 coding. Ik speel en edit veel 4k af. Van wat ik heb begrepen is dat de laatste technologie van nvidia meer de gpu wordt aangestuurd en de cpu minder wordt belast. Of heb ik het verkeerd begrepen? dit geld toch ook voor games?, of is het gewoon afwachten?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-02 14:02
Is H265 coding is niet gewoon voor 4k video? Daar weet ik in ieder geval niet heel veel vanaf.

Gaming heeft zover ik weet niet veel te maken met H265 te maken, en gaat vooral over ruwe kracht. Hierin gaat je oude quadcore toch echt tekort schieten ben ik bang.