Draadloze Hoofdtelefoon aankoop advies

Pagina: 1
Acties:

• thedude182
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik zoek een?
Draadloze hoofdtelefoon voor bij mijn computer. Ik luister veel muziek (256kbs mp3 of bijv. spotify premium) en kijk veel Netflix. Maar af en toe ook flacs en bluerays, als het de moeite waard is.
Ik ben erachter gekomen dat ik niet in staat ben om een goede aankoop te doen. Ik heb al eerder een Bluetooth headset (mdr1rbt van Sony) en een wireless headset (Philips SHD9200) gehad die ik beiden terug heb gestuurd wegens teleurstelling en rariteiten als constante bromtonen, continu wegvallen signaal, 'lag'. De SHD9200 heb ik 2x terug moeten sturen en heb nu gekozen voor cashback ipv ruilen. Want ik weet nu dat ik eigenlijk niks weet op dit vlak. En alles goed uitproberen alvorens te kopen is niet mogelijk voor zover ik weet.

Wat ik wel weet is dat ik het volgende zoek:
Een draadloze hoofdtelefoon met de volgende eigenschappen:
- Bereik door muren heen in appartement
- Automatisch signaal finetunen, dus niet met een draaiknop het signaal afstellen
- Een dock die de batterij oplaadt en zorgt dat de headset een vaste plek heeft
- Niet permanent wegvallen als er een tijdje geen geluid is
- Signaal moet niet botsen met wifi netwerken op 2,41 - 2,46 ghz

- preferably ook de mogelijkheid voor digitale input, mocht ik mijn hardware upgraden..
- preferably met batterijtjes erin, of een accu die ik paar jaar later kan wisselen (ebay).

Wat is je budget?
Tussen de 100 en 200 euro. Goedkoper is geen issue.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Philips meer. Ben wel geïnteresseerd in Senheiser en Sony wegens merk-ervaringen in verleden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gekoppeld aan Lenovo docking station met 3,5 Jack. Heb Jack>Tulp kabeltjes mocht dit nodig zijn.
Er is helaas geen digitale output, of er moet al een draadloze Hoofdtelefoon zijn die via USB werkt.
Appartement, dus meerdere hoofdtelefoongebruikers en talloze Wifi signalen.

• Zippy1970
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-03-2025
Ik gebruik al een aantal jaren een HS-1200 van Creative. Echt een ontzettend goede koptelefoon. Perfect geluid voor zowel muziek als games, en lekker licht zodat je 'm zonder problemen uren op je hoofd kan hebben. Het vervelende is wel dat dit al een behoorlijk oude koptelefoon is, dus ik vraag me af of die nog nieuw te krijgen is. Wellicht dat je ze op eBay en/of Amazon tegen komt.

Creative heeft een hoop andere modellen koptelefoons, maar daar heb ik geen ervaring mee. Behalve de Fatal1ty. Die heb ik eens gekocht en dezelfde dag nog terug gebracht omdat de geluidskwaliteit echt ontzettend tegenviel. Zeker in vergelijking met mijn oude HS-1200.

Als je wat (flink) meer geld wilt uitgeven, zou ik op zoek gaan naar een Astro A50. Ook een iets ouder model, maar wel één van de beste koptelefoons die je voor je PC kan krijgen. Ik zit nog steeds te wachten totdat ik er één in de aanbieding tegenkom want €300 vind ik een ietwat aan de hoge kant voor een koptelefoon. Zeker zolang mijn HS-1200 het nog steeds zo goed doet.

De Creative is een USB koptelefoon met een redelijk bereik. Binnen 10 meter van de ontvanger heb ik nog steeds ononderbroken geluid, ook met een paar muren er tussen. Maar omdat hij USB is, kan je 'm alleen op je PC aansluiten.

De A50 kan je daarentegen op alles aansluiten met een optische uitgang. Ook erg handig als je eens 's nachts een film wilt kijken op je HT setup (als je die hebt). Bovendien is de A50 7.1 Surround.

• rolandos582
  • Laatst online: 25-02 07:13
pricewatch: Astro A50 Wireless

Is zeker een aanrader, heb hem nu al zo'n 2 jaar en ik ben meer dan tevreden. Werkt allemaal perfect en het bereik is ook super! Accu duur is zo'n 8-12 uur en mocht het zo zijn dat hij toch leeg is, kun je gewoon bedraad verder gamen.

Een mega groot pluspunt, alle consoles / pc / dolby / tv etc kun je er allemaal op aansluiten.
Kost wat meer, maar zeker de moeite waard!

Overigens is dit de nieuwe versie :
http://www.astrogaming.co..._color=black_blue#start=1

Ook super vet! Vind het blauwe/zwart erg nice. O-)

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-02 10:04
thedude182 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:25:

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Philips meer. Ben wel geïnteresseerd in Senheiser en Sony wegens merk-ervaringen in verleden.
Bij mij komt Philips er ook niet meer in. Wat een waardeloos merk. Ik ben al een 30 jaar geleden overgestapt naar Senheiser en daar heb ik nooit spijt van gehad. Alleen maar plezier.
Ik ken dit merk niet. Ligt de geluidskwaliteit in de buurt van de Senheiser? Of is deze nog beter? Kan je iets meer vertellen over deze hoofdtelefoon? Alvast bedankt!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
Ik ken dit merk niet. Ligt de geluidskwaliteit in de buurt van de Senheiser? Of is deze nog beter? Kan je iets meer vertellen over deze hoofdtelefoon? Alvast bedankt!
Ik ken het ook niet, maar de youtube video is er wel erg lovend over. En de amazon reviews ook.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• thedude182
rolandos582 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 00:50:
pricewatch: Astro A50 Wireless

Is zeker een aanrader, heb hem nu al zo'n 2 jaar en ik ben meer dan tevreden. Werkt allemaal perfect en het bereik is ook super! Accu duur is zo'n 8-12 uur en mocht het zo zijn dat hij toch leeg is, kun je gewoon bedraad verder gamen.

Een mega groot pluspunt, alle consoles / pc / dolby / tv etc kun je er allemaal op aansluiten.
Kost wat meer, maar zeker de moeite waard!

Overigens is dit de nieuwe versie :
http://www.astrogaming.co..._color=black_blue#start=1

Ook super vet! Vind het blauwe/zwart erg nice. O-)
Rolandos582, bedankt voor je reactie!
Het is een beest van een headset... wow...
Maar ik ben geen gamer, plus hij is een beetje duur.
Ik hou hem wel in mijn achterhoofd.

• thedude182
Dankje Pataar, maar ik koop geen Bluetooth hoofdtelefoon meer. Ik wil namelijk door mijn appartement kunnen lopen zonder storing. Bluetooth is meer geschikt als je dichtbij het apparaat blijft.

Ik lees veel over Ruisproblemen bij Senheisers die over radiogolven werken. Behalve dan de wat duurdere RS180, maar daar is ook niet veel reviewmateriaal van.

Ik kom telkens terug op de Sony MDR ds6500 .. zowel op Tweakers als elders goede reviews over bereik. Maar ben bang dat het Wifi signaal gaat botsen met de draadloze netwerken van andere flatbewoners..?

[ Voor 28% gewijzigd door thedude182 op 13-10-2014 16:51 ]

Pagina: 1