Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

The Evil Within

Afbeeldingslocatie: http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20131016135514/the-evil-within/images/8/8f/Tew_boxman_670x300.png

Zag er nog geen topic over? Vreemd want bijna is het zover! vind het echt een complete mix (moet) bieden van alles wat zeg maar. Zie ook best wat RE/ Silent Hill elementen terug, wat verder prima is. Hoop alleen dat de ervaring zelf echt 'horror survival' is, en niet ala RE4. Maar dat zal vast wel goedkomen, als ik zo de key features lees. En natuurlijk; Shinji Mikami <3

Plot:

Tijdens het onderzoeken van een gruwelijke massamoord, komen Sebastian Castellanos en zijn collega's
een krachtige en mysterieuze ''force'' tegen, nadat Castellanos getuige is van de afslachting van zijn collega's wordt hij belaagd en verliest zijn bewustzijn. Als hij wakker wordt bevind hij zich in een hele andere ''wereld'' waar het stikt van de afschuwelijke monsters die rond dwalen tussen de wandelende doden. En dan begint zijn horror trip om te achterhalen wat er schuilt achter deze kwaadaardige gewaarwording.

Gameplay:

The Evil Within wordt ontwikkeld door Tango Gameworks en uitgebracht door Bethesda Softworks het spel komt uit op de PC / PS3 / PS4 / Xbox 360 & Xbox One. Verder draait de game op de id Tech 5 engine, en is het puur gericht op single player ''survival''.

Het een third person survival horror game met in de hoofdrol Sebastian Castellanos (een politie detective) die in het spel keuzes moet maken tussen het gevecht aangaan of rennen! Ook is het van belang dat je de omgeving gebruikt voor overleving. Ook veranderd het spel tijden het spelen door acties en keuzes die je als speler onderweg maakt. Het vinden en creëren van alternatieven locaties en het vinden van nieuwe vluchtwegen behoord ook tot een van de features van deze game.

Wapens:

• Revolver
  • Shotgun
  • Double Barrel Shotgun (pre order item in The Fighting Chance Pack)
  • Knife
  • Grenades
  • Hatchet (1x te gebruiken)
  • Agony Crossbow

Expansion Packs/DLC/Pre Order bonus:

The Fighting Chance Pack is 'waarschijnlijk' ook beschikbaar als betaalde DLC direct na de game release, en bevat de volgende items:
  • Medical Kit
  • Double Barrel Shotgun
  • Incendiary Agony Bolt
  • Poison Agony Bolt
  • Green Gel
Deze 'pack' zit standaard erbij als je een pre order van de game hebt gedaan.

Daarnaast komen er ook nog 3 expansion packs voor deze game uit. Naar verluidt ook een waarbij je de bad guy kan zijn. >:)

Key Features:

A Return to Pure Survival Horror: From the father of the survival horror genre, Shinji Mikami. He appears once again as the director of this game, one which makes your blood run cold, but heats you right back up. Players must survive on limited resources, experiencing that supreme match of action and horror, that indescribable terror. To survive in an afflicted world, your anxiety and nerves will be pushed to the edge.
Brutal Traps and Enemies with Puzzles: While struggling to survive, you’ll have to face indescribable terror, cruel traps, and sly mechanisms. Players can die in a trap all too easily, however, at times they can turn them against enemies.
In an Unstable World, Not All Horrors are in Plain Sight: The player is driven into a corner as the world distorts and warps according to mysterious and evil horrors. The scenery: hallways, walls, doors, rooms, buildings, and even nature, all transforming in real time based on the player’s actions. And the threats keep coming from all directions.
A Supernova of Horror: By setting one foot in this world weaved from lush backdrops, characters with personality, and a polished story, players will be sucked in, willing or unwilling, tension and anxiety rapidly mounting. When that fear is smashed and conquered, you can experience the bliss that can only be found in The Evil Within.

Video's & Screenshots:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UV5txSZ_yJA]

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Eirc-dFzVcw]

Aanbevelingen / vereisten PC - Consoles:

64-bit Windows 7 / Windows 8
i7 with four-plus cores
4 GB RAM
50 GB of hard drive space (50 GB needed for install, but game will actually only take up around 41 GB of hard drive space, Bethesda says)
GeForce GTX 670 or equivalent with 4 GB of VRAM
High-speed internet connection
Steam account
Xbox One -- 40 GB
PlayStation 4 -- 40 GB
PlayStation 3 -- 7 GB
Xbox 360 -- 7 GB (game must be installed to HDD or a USB 2.0 or higher flash drive)

Link(s):

http://theevilwithin.com/

Release date:

The Evil Within release date is October 14 in Europe and North America on PC, PS3, PS4, Xbox 360 and Xbox One. The game will hit Australia on October 16, New Zealand on October 17 and Japan on October 23

Afbeeldingslocatie: http://gamingill.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/05/The-Evil-Within-Scream-Logo-Background-Image-626x249.jpg

[ Voor 122% gewijzigd door iNFiNiTY- op 13-10-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30
Schandalige TROEP !
Gecapt op 30fps.

De pc-versie van horrorgame The Evil Within is vastgezet op een framerate van 30 frames per seconde. Dat stelt de doorgaans goed ingelichte NeoGAF-gebruiker crazy buttocks on a train.

De gebruiker, beter bekend als Cboat, heeft het regelmatig bij het rechte eind en lekte eerder al veel informatie over de Xbox One die later correct bleek. Volgens hem wordt de pc-versie van The Evil Within niet door Tango Gameworks zelf gemaakt, maar door een externe studio.

The Evil Within draait op de id Tech 5-engine, waar ook Rage en Wolfenstein: The New Order mee ontwikkeld zijn. Die twee games kunnen op pc wel een hogere framerate dan 30 fps halen. Onlangs werden nog de minimale systeemeisen voor The Evil Within bekendgemaakt.

http://www.gamer.nl/nieuw...-within-beperkt-tot-30fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
MaXeRs schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:52:
Schandalige TROEP !
Gecapt op 30fps.

De pc-versie van horrorgame The Evil Within is vastgezet op een framerate van 30 frames per seconde. Dat stelt de doorgaans goed ingelichte NeoGAF-gebruiker crazy buttocks on a train.

De gebruiker, beter bekend als Cboat, heeft het regelmatig bij het rechte eind en lekte eerder al veel informatie over de Xbox One die later correct bleek. Volgens hem wordt de pc-versie van The Evil Within niet door Tango Gameworks zelf gemaakt, maar door een externe studio.

The Evil Within draait op de id Tech 5-engine, waar ook Rage en Wolfenstein: The New Order mee ontwikkeld zijn. Die twee games kunnen op pc wel een hogere framerate dan 30 fps halen. Onlangs werden nog de minimale systeemeisen voor The Evil Within bekendgemaakt.

Wajoo! }:O Dat is net uitgekomen ofzo? :o Alhoewel 30 fps is niet het einde van de wereld (zeker met pre rendered backgrounds?) En dat het geen gigantische fast pace game is. De Resident Evil remake wordt ook op 30fps gecapped op de ps4/x1 las ik.

Maar goed de minimale systeem eisen zijn wel een i7 of vergelijkbaar en 4GB ram.. terwijl dat eerst de aanbevolen eisen waren..
64-bit Windows 7/Windows 8
i7 with four plus cores
4 GBs RAM
50 GB of hard drive space*
GeForce GTX 670 or equivalent with 4GBs of VRAM
High Speed Internet Connection
Steam account and activation

[ Voor 18% gewijzigd door iNFiNiTY- op 08-10-2014 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin echt zin in deze game te krijgen.Eindelijk weer een echte horror game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Ja dat is zo. Beetje de oldskool resident evil vibe gepaard met wat silent hill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:06
Apart dat de release op een zaterdag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

Release is morgen. Heb nog niet gehoord dat hij al te halen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Het is de 14e staat er nu op diverse sites. Zou toch zweren eerst de 18e? Maar hij werd al eerder verkocht en er is ook al een versie gelekt al vorige week. (heb hem getest en hij is vet dus ik laat me pre order staan) TS even aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door iNFiNiTY- op 13-10-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Ben echt benieuwd, ik hoop dat het een goede game is want mijn ps4 staat al een tijdje stof te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misiek
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-03 10:02

Misiek

PSN: MisiekFoxx

MM Groningen heeft hem al heb ik vernomen. MM Utrecht, Arena en Rotterdam nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
MaXeRs schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:52:
Schandalige TROEP !
Gecapt op 30fps.

Toch nog lichtpuntje

Maar goed, minder voor de console gamers, maar als het te zwaar wordt, snap ik het wel enigzins(hoewel dat een keuze blijft, je had het ook lichter kunnen maken op hogere fps maar goed)

Ik kijk zo uit naar deze game. Gewoon rasechte overdreven survival horror zoals RE in het begin. Nog een daggie te gaan.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Ohh ohh. Deze game is zo bruut. Je hebt echt het idee dat je in een horror film vast zit. En die twee ''film balken'' werken daar zeker aan mee. :D (ze zeggen dat je het ook het beste aan kan laten staan ipv uit zetten omdat je dan content kan missen o.i.d.)

Nog geen zichtbare last gehad van de 30FPS op PS3. En de graphics zijn ook erg goed. Ben benieuwd of het zo erg zou zijn als m'n pc versie binnen komt. Zal allemaal vast wel meevallen.

[ Voor 43% gewijzigd door iNFiNiTY- op 13-10-2014 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu de PC versie binnen aan het halen van Steam.

Ben benieuwd hoe de game straks loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de PC versie.

De game draait goed met een GTX680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
En hoe is het spel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
IGN review gekeken, ik ga 'm wel halen. Het is idd RE 4 maar dan nog wat bruter. Prima horror game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Voor wat ik aan reviews tot nu zie is het nog niet overweldigend positief. Zou nog buggy zijn. Maar goed daar maken ze altijd weer patches voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De game voelt echt als een oude horror game aan en doet echt in alles denken aan de oude Resident Evil serie.Ook de besturing is niet echt modern maar in mijn ogen is dat geen probleem.

Visueel ziet de game er naar uit en worden er leuke visuele effecten gebruikt.

Ik was bang dat de PC versie slecht zal draaien maar dat is niet het geval.

Verwacht geen vernieuwing maar wel horror. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Ja er zitten echt brute en zieke stukken in! Vanavond weer verder met chapter 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super lineair spel, maar op zich wel lachen. Blij dat ik hem niet gekocht heb. Ik koop geen multiplatform games meer op de PC (aangezien ze te lui zijn met porten en overal 4 gb vram voor nodig zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:03:
Super lineair spel, maar op zich wel lachen.
Soms vraag ik mij af waarom het woord lineair wordt geassocieerd met slecht of onder de maat door veel mensen. Vaak, en zeker in dit genre, wil ik graag een verhaal voor geschoteld krijgen dat zo min mogelijk wordt opgesplitst met het gevolg dat de main story line wordt verdund.

Een open wereld is prima, maar niet elk spel hoeft van mij dit te zijn.

Als horrorliefhebber zet ik zeker deze game in mijn wishlist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
Ik heb veel liever lineair dan open. Open wereld is vaak meer werk dan spel om zo de speeltijd kunstmatig te verlengen (zoek alle vlaggetjes/helmpjes prutejs weetikveel watjes, leuk man!), ik snap niet dat iedereen zo klaagt over lineair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:03:
Super lineair spel, maar op zich wel lachen. Blij dat ik hem niet gekocht heb. Ik koop geen multiplatform games meer op de PC (aangezien ze te lui zijn met porten en overal 4 gb vram voor nodig zou zijn).
Heb je 'm bij iemand anders gespeeld of gedownload ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchEZmoder
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik had 'm op mijn wenslijst staan op Steam, blij dat ik 'm niet gekocht heb. Als je alle reviews leest dan is dat zeer teleurstellend.

Zwarte balken op het scherm... Serieus?...
30 FPS?... Dat kan echt niet op pc.

En dan zeggen de meeste dat het spel niet eens eng is, dat de levels zo klein zijn dat als je iets 'engs' tegen komt dat het heel geruststellend werkt om gewoon een klein stukje te lopen zodat je het einde van het level hebt gehaald.

Jammer.

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Wat een zielig gelul en dat alleen op basis van truttige reviews. Ga het spel zelf spelen!

30 FPS zuigt ja als je net als ik een videokaart hebt van 600 euro. Alleen bij dit genre spel is het totaal geen probleem dus het is janken om niks wat ze doen. Verder dragen die zwarte balken bij aan de filmische sfeer maar als je nog nooit van Ben Hur hebt gehoord dan houdt het op.

Niet eng prima, maar de reden die wordt gegeven is te zielig voor woorden. Mensen die dit roepen zijn geen echte gamers. Ze zijn gewoon bang dat ze in hun broek pissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Dracul schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:27:
Wat een zielig gelul en dat alleen op basis van truttige reviews. Ga het spel zelf spelen!

30 FPS zuigt ja als je net als ik een videokaart hebt van 600 euro. Alleen bij dit genre spel is het totaal geen probleem dus het is janken om niks wat ze doen. Verder dragen die zwarte balken bij aan de filmische sfeer maar als je nog nooit van Ben Hur hebt gehoord dan houdt het op.

Niet eng prima, maar de reden die wordt gegeven is te zielig voor woorden. Mensen die dit roepen zijn geen echte gamers. Ze zijn gewoon bang dat ze in hun broek pissen!
Maar dit is een game, geen film. Games zijn, anders dan films, interactief en dus wil je dat de interactie zo snel en soepel mogelijk verloopt lijkt me. Die 30 fps cap tast dus daadwerkelijk de gameplay aan doordat je een grotere inputlag hebt dan je met 60 fps zou hebben. En zeker in een survivalhorror waarin je wellicht snel wil kunnen reageren op een eventueel gevaar, lijkt een lage inputlag me toch vrij essentieel...

Kortom filmische sfeer my ass. De balken en de lage framerate zijn er puur omdat de consoles anders de pc niet kunnen bijhouden... |:(

de meeste films draaien ook nog eens op 24 fps overigens, dus waarom hebben ze de game niet ook op 24 fps gecapped als ze voor die zogenaamd filmische sfeer gingen

[ Voor 6% gewijzigd door Bansheeben op 14-10-2014 23:48 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Leer lezen man! Ik zeg nergens wat de reden is voor de keuze aleen dat het totaal geen probleem is dus ga iemand anders overtuigen. Heb je het spel uberhaupt gespeeld? Zo niet ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-09 18:59
30 fps is altijd slecht in games. Gelukkig kun je het unlocken naar 60fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Draait goed hier na een uncap, dropt weinig onder de 60 en voelt (aber naturlich) veel beter dan die 30 fps troep.

Alleen die balken verpesten het voor een groot een deel. Jammer, anders was het echt een vet spel, kom er maar gewoon matig in op me 47" tv omdat ik zoveel beeld mis. De command voor de aspect ratio te veranderen doet niks anders dan inzoomen waardoor de fov zo klein wordt dat het onspeelbaar is.

Dank aan de consoles :(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Het is wel slecht van die fps beperking icm die balk, maar bij al die reviews bashen de reviewers het spel met cijfers van 0-2. Dat vind ik persoonlijk veel te ver gaan als het spel verder gewoon vet is. Geef dan 2-3 punten aftrek bij wijze van.

Overigens zal ik sowieso 30 fps halen schat ik, zo'n goede videokaart heb ik niet eens. i7 is vereist zeggen ze, ik durf te wedden dat mijn i5 het ook makkelijk trekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo maar eens testen, 21:9 verhoudingen lijken mij juist goed want heb ook zo'n scherm. 30fps is even aankijken, als het 3e person is vind ik het niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannYzeE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:30
Wat een gezeur zeg om 30 FPS. Het is een "bijna" remake van RE 4 (Niet de Ultimate HD Edition) en die heeft ook nooit op 30 FPS gedraait. Vroeger was het toch ook niet "omg dit spel draait maar op 30 fps nou dan speel ik het niet hoor". De generatie is heel erg veranderd. Hoe het van "geef mij maar gameplay" naar "omg graphics sux lmfao shiz" is gegaan. Erg zonde. Want de gameplay van deze game is echt geweldig. Dit is gewoon hoe een goede horror hoort te zijn ála Resident Evil.

Die zwarte balken maken het effect alleen maar mooier door er dus een extra "film" twist aan te geven, want dat is wat Bethesda altijd probeert te bereiken met zijn games.

Ik vind de game zeker zijn geld waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
dannYzeE schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:04:
Wat een gezeur zeg om 30 FPS. Het is een "bijna" remake van RE 4 (Niet de Ultimate HD Edition) en die heeft ook nooit op 30 FPS gedraait. Vroeger was het toch ook niet "omg dit spel draait maar op 30 fps nou dan speel ik het niet hoor". De generatie is heel erg veranderd. Hoe het van "geef mij maar gameplay" naar "omg graphics sux lmfao shiz" is gegaan. Erg zonde. Want de gameplay van deze game is echt geweldig. Dit is gewoon hoe een goede horror hoort te zijn ála Resident Evil.

Die zwarte balken maken het effect alleen maar mooier door er dus een extra "film" twist aan te geven, want dat is wat Bethesda altijd probeert te bereiken met zijn games.

Ik vind de game zeker zijn geld waard _/-\o_
Klopt helemaal. Ik vind het een prima game, vermaak me kostelijk. 8)

Je kan trouwens ook de SweetFX even enablen, voor wat mooiere GFX.

En over de fps tsja..In console kan je dmv commands de fps op 60 gooien.

Even bij steam in general settings klikken op evil within ''properties'' ''set launch options'' en dan +com_allowconsole 1 invoeren. Anders werkt de console niet.

Commands:
R_swapinterval -1 = 60fps (0 voor volledig unlocked, niet aan te raden)
R_forceaspectratio 1.8 OF 2 dan speel je zonder de zwarte bars

Even een beetje tweaken, en klaar. Niet zo klagen.

[ Voor 26% gewijzigd door iNFiNiTY- op 15-10-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:43
Even voor de mensen die dit spelen: ik lees in enkele reviews dat er nogal wat frustratie bij komt kijken in verband met moeilijkheid. Nou is een beetje uitdaging niet het probleem, maar meer dat ik ook lees dat je veel dood gaat, terwijl het niet je fout is zeg maar. Kunnen deze gasten niet gamen, of zit dit er inderdaad in? Ik twijfel om 'm te halen en als ik nou ergens een hekel aan heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Spud82 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:36:
Even voor de mensen die dit spelen: ik lees in enkele reviews dat er nogal wat frustratie bij komt kijken in verband met moeilijkheid. Nou is een beetje uitdaging niet het probleem, maar meer dat ik ook lees dat je veel dood gaat, terwijl het niet je fout is zeg maar. Kunnen deze gasten niet gamen, of zit dit er inderdaad in? Ik twijfel om 'm te halen en als ik nou ergens een hekel aan heb...
Die gasten kunnen niet gamen, onderschatten een situatie en gaan dood. Als je van 'bruut' en horror survival houdt mag deze game echt niet ontbreken in je collectie imo. Het is een leuke uitdaging. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNFiNiTY- schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 13:42:
[...]

Die gasten kunnen niet gamen, onderschatten een situatie en gaan dood. Als je van 'bruut' en horror survival houdt mag deze game echt niet ontbreken in je collectie imo. Het is een leuke uitdaging. :P
In die oude Resident Evil games ging je ook vaak dood toch ?

Snap er niets van dat deze game zo goed draait op een standaard GTX680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:09:
[...]

Een of andere marketinghype om mensen overpriced hardware te laten kopen. De recommended settings van verschillende games lijken opeens zo extreem, terwijl de gamer met 'medium' opzet prima erop kan spelen.

En ja bij RE ging ik in de eerste games wel vaker dood, daarna ging ik zoveel hamsteren dat ik genoeg ammo had om alles af te knallen :+ Dus ik hoop dat dat bij dit spel wat minder goed mogelijk is, maakt het net wat spannender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:09:
[...]

Goed toch, dat het goed draait. In Silent Hill en Resident Evil vaak genoeg dood gegaan ja de oudere.. of gestrest zoekende naar een typewriter met 3 kogels op zak.. dat is toch het hele idee achter ''survival'' ? of dat stuk bij Resident Evil 1 in de gang als je helemaal terug moest en er opeens Hunters waren die met 1 slag je hoofd als honkbal gingen gebruiken.. maja als je geen survival horror wilt spelen moet je Kirby's Dreamland aanzetten.

Tegenwoordig is alles met een hand vasthouden en giga glows zodat je weet wat je moet doen en waar in een adem, geef mij maar een beetje puzzle achtig survival waar je even moet zoeken / lezen wat er moet gebeuren en met wat tegenstand van de enemys... prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 16:04
Gisteren het spel een uurtje of 2 gespeeld. De eerste indruk is gemengd.

Ten eerste voelt het direct al heel linear aan, en voelt het (op de PC) ook aan als een snelle port. Dat daar gelaten heb ik me aardig vermaakt in die korte tijd.

Waar ik me wel heel erg aan stoor is het 'acteerwerk'. Drie dozijn agenten dood zonder dat je de reden weet en de reactie is ' oh...'. Je wordt neergebeukt en hangt aan een of andere vleeshaak en de reactie is 'hmm..'. Als je een complete stad in elkaar ziet vallen is de reactie 'oh, shit...'.

Ik denk dat menig mens toch op een iets meer uitbundige manier zou reageren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 14:39
geen rift support :(

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Heb een fix gedownload waarmee je de FOV kan aanpassen. Je kan dan dus fullscreen spelen en zelf bepalen hoe dicht de camera erop moet zitten.

http://www.neogaf.com/for...ead.php?t=911735&page=30‏

Wereld van verschil, kan er nog steeds niet over uit dat de developer kiest voor de blackbars zonder spelers de optie te geven het weg te halen.

Nu dus fullscreen met normale FOV en unlocked FPS. Alsof je van een renault twingo naar een bmw 5 serie gaat.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:47

Audione0

Strijdt der titanen

Als ik dit zo lees, eerst Alien isolation uitspelen (die ik ook heel erg goed vind) en dan deze aanschaffen.

Ik zit voorlopig wel even goed de komende winter. Vanavond maar een pot bier op tafel zetten, licht uit, koptelefoon op en goaaan!
evilpin0 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 09:23:
Heb een fix gedownload waarmee je de FOV kan aanpassen. Je kan dan dus fullscreen spelen en zelf bepalen hoe dicht de camera erop moet zitten.

http://www.neogaf.com/for...ead.php?t=911735&page=30‏

Wereld van verschil, kan er nog steeds niet over uit dat de developer kiest voor de blackbars zonder spelers de optie te geven het weg te halen.

Nu dus fullscreen met normale FOV en unlocked FPS. Alsof je van een renault twingo naar een bmw 5 serie gaat.
De maker zal het zo wel bedoeld hebben, verder vind ik wel dat je een punt hebt dat de speler de keuze moet hebben om het fullscreen@hogere FPS te kunnen spelen.

Kun je deze game eigenlijk met een xbox controller besturen?

[ Voor 63% gewijzigd door Audione0 op 17-10-2014 11:03 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Audione0 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:54:
Als ik dit zo lees, eerst Alien isolation uitspelen (die ik ook heel erg goed vind) en dan deze aanschaffen.
Ik had hogere verwachtingen van Evil Within dan Alien, maar het is eerder de omgekeerde wereld. Alien vind ik gewoon geweldig. Mooie duistere sfeer en veel verstoppen. Evil Within is grover weliswaar, maar graphics zijn gewoon outdated. En het idee van de balken is gewoon een grote misser. Althans dat er buiten de console geen simpele mogelijkheid in het optie menu is om het weg te halen.

spoiler:
Vooral bij Chapter 1 nadat je het huis uitrent na de ontsnapping van de freak met de chainsaw zie je dat de graphics eigenlijk niet meer kunnen als je op de stad gaat letten. Terwijl de 'donkere/duistere' gedeeltes wel goed uit de verf komen. Neemt niet weg dat dit spel ook lekker speelt, zeker als je van RE4 houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09 16:21

nexhil

BAM!

Ik heb hem gisteren op de Xbox one gespeeld tot ergens in hoofdstuk 2 op de moeilijkste stand.

Zeer vermakelijk, ik kan me die zwarte balken eigenlijk helemaal niet herinneren op mijn TV, misschien omdat het 50 inch is, maargoed volgens mij waren ze er gewoon niet.

De besturing is zoals alle RE's en Silent Hill gewoon af en toe een beetje kneuterig, maar niet zo erg als Alone in the Dark 5 op de xbox 360 ooit.

Veel bloed, zieke deaths en spannende sfeer! Graphics en cutscenes zijn wat mij betreft in orde. Soms weer een beetje het Silent Hill gevoel van de PSX. ik ga me hier wel mee vermaken.

Wat ik nog wel even wil weten, is het op de moeilijkste stand überhaupt mogelijk op vijanden dood te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Dracul schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 23:58:
Leer lezen man! Ik zeg nergens wat de reden is voor de keuze aleen dat het totaal geen probleem is dus ga iemand anders overtuigen. Heb je het spel uberhaupt gespeeld? Zo niet ;w
Leer zelf eerst maar eens lezen zou ik zeggen. Ik ben helemaal niet op "de keuze" (geen idee waarnaar je daarmee refereert) ingegaan, maar puur op het feit dat je problemen als 30 fps, onnodige zwarte balken en dus een onnodig lage resolutie van tafel schuift alsof dit voor niemand belangrijk moet zijn. Daarnaast is natuurlijk "wat een zielig gelul en dat alleen op basis van truttige reviews" wel zo'n beetje de domste opmerking die je kunt maken, aangezien iedereen zijn eigen standaard heeft en reviews de enige legale manier zijn om te kunnen zien of een game aan die standaard voldoet. Op het moment dat je ervoor kiest om zelf te ondervinden of de standaard die je verwacht aanwezig is, ben je zowel je tijd als je geld al kwijt als dit niet zo blijkt te zijn... En nee ik het spel niet gespeeld, maar dat betekent niet dat ik geen mening mag hebben over bepaalde feiten die algemeen bekend zijn over deze game.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Prima jongen, ga jij maar lekker een mening hebben over iets dat je zelf niet ervaren hebt...past prima in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Dag tweakers,

Iemand die the evil within (pc) wel op 1080p kan spelen? Bij mij werken alle resoluties goed maar als ik 1080p aanklik dan wordt het beeld te breed. Alles wat in het midden hoort te staan, staat aan de rechterkant en mist er dus een stuk.

Ik heb de reloaded versie (Als ik het spel leuk genoeg vind koop ik 'm) . Volgens mij de enige versie tot nu toe.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeiendag,

ik weet het niet zeker of ik het ga kopen maar het lijkt me zeer leuk spel.
maar ik heb paar vragen:

- duurt het story lang ? dat het niet zo in paar dagen uit heb gespeeld.
want als je het uitgespeeld hebt kun je dus verder niet veel mee.

- ik wil ook graag weten of The Fighting Chance Pack 10 euro waard is ?
bij media markt kun je zonder The Fighting Chance Pack kopen voor 45 euro en met The Fighting Chance Pack 55 euro. maar ik weet niet of het geld waard voor deze dlc. want ze zeggen dat je double-barrel shotgun erbij krijgt en kan je dit zonder dlc ook nog kopen bij in spel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 15:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Ik vind het best nog knap lastig. Ik zit nu aan een stuk dat ik al 6 keer opnieuw heb moeten spelen en uit frustratie maar gestopt :p

Ik mis een soort van last minute dodge functie als in Re4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Vind het spel ook lastig zonder telkens door te gaan. Daarom oneindige ammo maar geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reuzekabouter
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-09-2023
Ik heb hem bij een vriend gespeeld voor ongeveer een uur en gelukkig had ik dit gedaan voordat ik hem aan had geschaft. Helaas is dit spel voor mij de grootste tegenvaller van 2014.

Afgezien van de 30 fps en de rare zwarte balken, dat je kennelijk met console commands kan fixen, is voor mij vooral de gameplay het grootste mankement. Ter informatie hij heeft de PC versie. De muis en keyboard controls zijn zo ontzettend slecht dat het voor mij totaal onspeelbaar was. Met name wanneer je in zoom mode bent met een gun (rechter muis) voelt het aan alsof je dronken bent. Met name dit verpeste het hele spel voor mij.

Wat ik ook ontzettend niet nodig en oneerlijk vind is dat je in sommige momenten dood kan gaan wanneer het niet jouw schuld is. Als je bijvoorbeeld in act 2 (of whatever) door een bepaalde poort wil lopen valt er een valluik naar beneden. BAM game over. Dit kon je in eerste instantie totaal niet zien aankomen en vind ik dat ontzettend cheap.

Nou... over die zwarte balken. Ik snap dat het zogenaamd een artistische keuze was, maar ik kreeg erdoor ontzettend last van motionsickness. Zo erg dat ik na dat uurtje spelen aan de Ibuprofen moest, dat was totaal niet grappig. Misschien wordt dit probleem versterkt doordat wanneer je het op de PC speelt je redelijk dicht op het beeldscherm zit, en dus hebben onze console vrienden hier minder last van. Toch vind ik dat de developer hier enigszins rekening mee had kunnen houden, want ik zal echt niet de enige zijn.

Nee, na het spel even uitgeprobeerd te hebben laat ik helaas The Evil Within aan mij voorbij gaan. Zonde, want ik ben wel een liefhebber van het genre.

[ Voor 11% gewijzigd door Reuzekabouter op 19-10-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-09 10:31
ETzPliskin schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 12:59:
Ik vind het best nog knap lastig. Ik zit nu aan een stuk dat ik al 6 keer opnieuw heb moeten spelen en uit frustratie maar gestopt :p

Ik mis een soort van last minute dodge functie als in Re4...
giedo555 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:51:
Vind het spel ook lastig zonder telkens door te gaan. Daarom oneindige ammo maar geactiveerd :)
Kom op jongens... Zó moeilijk is het spel nu ook weer niet. Je moet alleen niet a la Unreal Tournament als een bezetene rond gaan rennen.
Ik weet niet waar jullie ergens zitten in het spel, maar ik zit nu net na 1u20min spelen in chapter 3, waarbij ik alleen in chapter 1 een keer of 3 de pijp uit ben gegaan.

De 30fps limiter is voor mij geen probleem. Ervaar het spel gewoon als prima speelbaar zonder schokken. De ontbrekende pixels in de hoogte hadden ze van mij anders mogen doen. Onnodig smal schermpje.
Ik vraag me trouwens af hoe mensen dit spel fatsoenlijk op een TN-paneel lcd kunnen spelen. Op mijn IPS is het donker allang niet meer echt donker (speel ook in een donkere kamer), dus heb mijn CRT weer aangesloten :*)

Ben benieuwd wat er nog komen gaat, maar tot nu toe ben ik nog niet zo erg onder de indruk. Mes kun je alleen gebruiken in stealth mode en niet als gewoon wapen 8)7 De torch verdwijnt nadat je er een vijand mee in de fik hebt gestoken. Vijanden die je hebben gezien en je weer kwijtraakt door ver weg te rennen en in stealth mode te duiken gaan altijd terug naar hun plek door te rennen. Zo kun je ze dus nooit onderweg backstabben omdat je veel te traag bent in de stealth mode.

spoiler:
Het is overigens wel lollig om die zombies door die trip wires heen te lokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vermaak me heel erg prima met dit game en ben toch blij dat ik het gekocht hebvoor de ps4.

Ben nu in chapter 9 en zo heel moeilijk vond ik.het allemaal nog niet.

Sommige kritiek die mensen geven over het spel kan ik wel begrijpen, ik denk dat een daar heel erg aan kan storen en een ander niet. Ziet daarom ook veel verschillende review scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
Zeer vermakelijke game. Stoor me niet aan de 30fps en de balken zijn mij nog niet opgevallen.

Game mania geweest en gebruik gemaakt van de inruil actie. Mensen moeten ook stoppen met het zoeken van fouten en mankementen. Ben je een fan kun je niet mis gaan met de aankoop!

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 17:30
weszz schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 18:32:
Zeer vermakelijke game. Stoor me niet aan de 30fps en de balken zijn mij nog niet opgevallen.

Game mania geweest en gebruik gemaakt van de inruil actie. Mensen moeten ook stoppen met het zoeken van fouten en mankementen. Ben je een fan kun je niet mis gaan met de aankoop!
|:( :+ Koopt allen de laatste call of duty

[ Voor 4% gewijzigd door MaXeRs op 20-10-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Laatst online: 22-04 18:07
MaXeRs schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 19:53:
[...]

|:( :+ Koopt allen de laatste call of duty
Altijd goed om te zien dat er mensen zijn die het begrijpen ;) Nu nog even wat toevoegen aan het topic en jij verdient een +1!

Maar zonder dollen. Mensen die twijfelen zullen blijven twijfelen en dan gaan ze naar dingen zoeken die hun niet eens opvallen.

Ik heb de Fighting Chance code nog niet gebruikt, is dat nodig denk je?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren in de x1 store voor 12,59 gekocht incl season pass. Kom maar op Evil :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-09 16:13

s0kkie

Cowabunga

Nog geen liefde voor deel 2 hier? :9
Heb me wel vermaakt met deel 1 dus de nieuwe gaat er morgen zeker komen. Paar jaar geleden waren er veel launch problemen op de PC dus deze lekker op de PS4 halen :+
Plus griezelen op vrijdag de 13e is altijd nice _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door s0kkie op 12-10-2017 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Deel 1 vond ik zwaar tegenvallen. Dit deel daarentegen is behoorlijk ziek en beter opgezet. Het zijn goede graphics (maar niet de beste) en de manier van artistiek bepaalde momenten uitbeelden is echt goed gedaan, net als bepaalde vijanden, dat zorgt geniale horrormomenten. En er zijn genoeg verrassingen, hoewel de open wereld ook voor herhaling zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:38
giedo555 schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 16:51:
Je gaat toch niet menen dat deze functie er echt inzit ? Dat is nog erger dan de lootbox, zeker in een game als Evil Within.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ben nu in Chapter 4 en ik vermaak me prima met deze game, veel beter gelukkig dan deel 1 :)
Het heeft wel erg veel 'geleend' van The Last Of Us lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gisteravond deel 2 in ongeveer 14 uur uitgespeeld en wat een mega f**king vette game! _/-\o_
Waar ik met deel 1 echt moeite had om er door heen te komen en ook veel frustraties had over de moeilijkheid had ik bij deze dat ik echt niet kon stoppen omdat het zo goed weg speelde.
Het verhaal is echt tof en ook het geluid is zeer goed gedaan, de graphics zijn niet echt meer van deze tijd maar zeker ook niet slecht.

Mocht je deel 1 leuk hebben gevonden dan is deel 2 echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Kick.

Na deel één uitgespeeld te hebben blijken er nog enkele DLC's te zijn:

The Assignment
The Consequence
The Executioner

In de eerste twee delen speel je Juli Kidman i.p.v. Sebastian Castellanos. In een totaal van vier levels kan je het verhaal vanuit haar beleving spelen. Voegt toch weer ~ 5 uur gameplay toe :) Met de laatste DLC speel je The Keeper.

March of the Eagles

Pagina: 1