7" touchscreen werkt niet goed i.c.m. andere schermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 14:24
Hallo Tweakers,

Mijn HTPC heeft een ingebouwd 7" Touch screen van iMon (Soundgraph). De behuizing betreft een Moneual 932. Hierop kan onder andere media bediend worden middels touch.

Het schermpje is via VGA aangesloten op de aansluiting van het moederbord. Daarnaast zijn er nog 3 24" FullHD schermen en een 50" HDTV aangesloten op de videokaart. (MSI GTX 970 GAMING). 5 schermen in totaal dus.

Zolang de TV (HDMI) niet is aangesloten werkt het Touch screen prima. Zodra ik de TV er echter bij aansluit, gedraagt het Touch screen zich heel vreemd. Wanneer ik over het scherm veeg gaat de cursor veel sneller dan mijn vinger. Ik hoef bijvoorbeeld maar over de helft van het scherm van links naar rechts te vegen, terwijl de cursor dan al volledig uit beeld is.

Kwestie van kalibreren zou je zeggen. Dit lukt echter niet! Windows zelf geeft aan dat er geen Touch screen is aangesloten, en met de bijgeleverde software kan ik wel kalibreren, (moet dan even op 4 punten op het scherm drukken) maar dit lost het probleem niet op..

Ik snap er niks van. Mijn vorige setup met een andere videokaart was alleen op de tv en het schermpje aangesloten, en werkte prima. Op één of andere manier lijkt dit niet te lukken. Ik heb al van alles geprobeerd zoals de schermen één voor één in meerdere volgordes aan te sluiten, maar zodra de tv er bij komt gaat het mis.

Ook gebeurt het wel eens dat bij het bedienen van het Touch screen, de cursor op een andere monitor beweegt.

Heeft iemand enig idee of er tools zijn waarmee je dit zou kunnen verhelpen? Ik heb geen idee in welke richting ik het moet zoeken!

Hier de specs:

Moneual 932
Corsair CX750M
Intel i5 4690
16GB DDR3 1600
MSI Z97 G45 GAMING
MSI GTX 970 GAMING
2X Samsung 840 PRO 128GB in RAID0
Seagate 2TB 2,5" HDD
Windows 7 Ultimate, x64, SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Volgens mij heeft het er mee te maken dat je van 2 schermen (VGA touchscreen) en je tv naar 5 schermen bent gegaan. Veelal zijn een aantal extra aansluitingen op de grafische kaart of of.
Dus 2 analoge aansluitingen resulteert in 1 tegelijk gebruiken.
Idem voor de digitale. Waarschijnlijk gaat er daar wat mis mee waardoor hij het touchscreen niet meer herkent.

Het bewegen van de cursor op een ander scherm houdt gewoon in dat je naar het andere scherm bent gegaan of dat de cursor op je hoofdscherm actief is.
Mede omdat je meerdere schermen hebt. Het kleine display is ook gewoon hetzelfde als alle andere schermen, maar dan kleiner. Je kunt het touchscreen dan ook gebruiken om iets aan te tikken op de andere schermen. Beweeg de muis maar eens terug naar het kleine scherm (even kijken waar die staat via beeldbeheer).

[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 08-10-2014 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Arunia schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:08:
Volgens mij heeft het er mee te maken dat je van 2 schermen (VGA touchscreen) en je tv naar 5 schermen bent gegaan. Veelal zijn een aantal extra aansluitingen op de grafische kaart of of.
Dus 2 analoge aansluitingen resulteert in 1 tegelijk gebruiken.
Idem voor de digitale. Waarschijnlijk gaat er daar wat mis mee waardoor hij het touchscreen niet meer herkent.

Het bewegen van de cursor op een ander scherm houdt gewoon in dat je naar het andere scherm bent gegaan of dat de cursor op je hoofdscherm actief is.
Mede omdat je meerdere schermen hebt. Het kleine display is ook gewoon hetzelfde als alle andere schermen, maar dan kleiner. Je kunt het touchscreen dan ook gebruiken om iets aan te tikken op de andere schermen. Beweeg de muis maar eens terug naar het kleine scherm (even kijken waar die staat via beeldbeheer).
Bedankt voor het meedenken.

Hier heeft het alleen niet mee te maken. De TV en de 3 monitoren zijn allemaal digitaal en aangesloten op de videokaart. Het touchscreen is met VGA aangesloten op de geïntegreerde videokaart op het moederbord, en met USB voor het touch gedeelte.

Voor de duidelijkheid, ik heb wel gewoon beeld op alle 5 schermen, het gaat puur om de touch bediening die dus niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Arunia schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:08:
Als ik op het scherm druk gaat de muis wel naar dat scherm, alleen de bewegingen die ik maak kloppen niet met wat de cursor doet. Het lijkt wel alsof de cursor 'denkt' dat hij in een resolutie van 1920X1080 beweegt, terwijl het schermpje maar een resolutie van 1024 X 768 heeft. Het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar zoals ik zei, wanneer ik de cursor aan de linkerkant van het schermpje zet, en vervolgens met mijn vinger van links naar rechts veeg, is de cursor al aan de rechterkant van het scherm, terwijl ik mijn vinger nog maar in het midden van het scherm heb. Hierdoor is het bedienen van de software die ik op dat scherm draai dus onmogelijk. Ik moet op hele andere plekken op het scherm drukken dan de knoppen op het scherm worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17
Zie je bij beeldscherm eigenschappen ook alle schermen staan?
Is het niet dat het kleine scherm een kopie is van één van de andere? Want dat zou kunnen verklaren dat het niet goed gaat. Maar wellicht dat de software voor het touchscreen niet om kan gaan met meer dan 2 schermen. Is het mogelijk om het kleine scherm ook op je grafische kaart aan te sluiten? Gewoon om één en ander uit te sluiten.
Iets zegt me namelijk toch dat je tv en touchscreen om één of ander reden samen gaan wanneer deze aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Arunia schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 15:34:
Zie je bij beeldscherm eigenschappen ook alle schermen staan?
Is het niet dat het kleine scherm een kopie is van één van de andere? Want dat zou kunnen verklaren dat het niet goed gaat. Maar wellicht dat de software voor het touchscreen niet om kan gaan met meer dan 2 schermen. Is het mogelijk om het kleine scherm ook op je grafische kaart aan te sluiten? Gewoon om één en ander uit te sluiten.
Iets zegt me namelijk toch dat je tv en touchscreen om één of ander reden samen gaan wanneer deze aangesloten worden.
Hier een screenshot van display eigenschappen:

Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/yoaguqrvn39.jpg

Alle beeldschermen zijn ingesteld als "Het bureaublad uitbreiden". Geen enkel beeld is hetzelfde dus. Beeldscherm 3 is trouwens een beeldschermgroep van 3 monitoren.

Ik heb al geprobeerd om het kleine schermpje rechtstreeks op de videokaart aan te sluiten, zonder effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:18

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Valt dat touchscreen niet via usb aan te sluiten?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
SAiN ONeZ schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:58:
Valt dat touchscreen niet via usb aan te sluiten?
Het beeld kan alleen aangesloten worden met VGA. De USB stekker is puur voor het touch gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Iemand nog suggesties?
Pagina: 1