Foxconn K8M890M2MB-RS2H RAM vraagje

Pagina: 1
Acties:

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik ben niet echt op zoek maar ik wil graag WETEN of er ook 4GB RAM in totaal in kan (dus 2x2GB). Want volgens de specs hier: http://www.foxconnchannel...otherboard&U=en-us0000306 zou er alleen maar max. 2GB RAM in kunnen in totaal...of is deze lijst van hun achterhaald?

Verwijderd

Kwestie van proberen, er zijn wel moederborden met hetzelfde chipset die 4GB ondersteunen, dus er bestaat een kans dat het werkt.

Maar waarom zou je 4GB op zo'n oud moederbord willen drukken? Ik zou het iig niet doen, dat moederbord heeft namelijk ook NCC KZG condensators en die zijn ruk. Heb al heel vaak die condensators moeten vervangen ook op dit moederbord. Zijn de condensators op jouw moederbord nog wel goed?

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hoi, tsja..ik wil niet zomaar 2x2GB DDR2 PC6400 modules kopen en er vervolgens achter te moeten komen dat ze niet ondersteund worden door de mobo. Vandaar.

Ohw, ik dacht dat deze moederbord nog wel best goed was....maar ja, dat kan aan mij liggen want ik heb verder geen nieuwere mobo's. Haha. :(

Ohw ik heb niet eens opgelet of het NCC KZG condensatoren zijn. Ze zijn in ieder geval niet bol. Maar ik merk wel dat de IDE-poort veel te wensen over laat. Misschien dat dat komt door de condensatoren? Misschien zijn ze van buiten dus niet bol maar is er binnen in ze wel een probleem..? (Ja, of het kan gewoon aan de HDD liggen natuurlijk. Ik ga morgen wel even een 2.5 inch S-ATA hdd uitproberen. Want de IDE drives die ik heb liggen (waarvan ik weet dat ze SMART 100% zijn, die ratelen allemaal als een mallemoer.)

En daarnaast, de onboard GPU (Via S3 Chrome9) daar kan ik niet eens een goed werkende driver voor vinden (Ik heb er Win8.1 64-bit op gezet). Dus met de onboard gpu kan ik haast niks. (Youtube afspelen 480p max. Hoger begint het beeld al te trippen).

Met de HD4650 1GB graka doet YT het wel prima op 1080p. Maar ik wil juist dat de onboard videokaart ook 1080p (of in ieder geval minimaal 720p) goed kan afspelen. Want ik wil deze PC namelijk weggeven aan een kennis, maar de HD4650 zelf houden want daar heb ik veel voor betaald...zodoende.

Maar ja, ik ga er morgen anders gewoon W7 64-bit op gooien en kijken of hij dan wel een correcte driver kan installeren voor de on-board videokaart.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
De VIA GPU wordt niet ondersteund op Windows 8. Daarnaast heeft ie geen decoders voor het meeste spul dat je tegenwoordig wil afspelen. (Behalve als je extreem veel WMV9 media hebt)

Verwijderd

Die VIA IGP is gewoon ruk. Je moet er tegenwoordig eigenlijk wel een videokaart bijzetten anders merk je bij heel veel dingen hoe traag de IGP wel niet is.

Wat betreft de KZG's als die niet meer goed zijn zie je dat direct, gaan altijd zichtbaar lekken. Maar het verbaast mij wel dat ze bij jouw nog heel zijn, weinig gebruikt of andere revisie zonder deze elco's?

Voor het geheugen kun je ook altijd Googlen naar anderen met hetzelfde mobo en 4GB RAM of mailtje naar Foxconn sturen.

Waar bestaat de rest van de PC eigenlijk uit?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2014 01:04 ]