Hi Tweakers,
Een vriend van mij gaf aan een Game PC te willen bouwen. Hierin heb ik hem wat tips en voorbeelden gegeven waaruit hij zijn eigen lijst heeft gemaakt. Graag willen wij beide weten of dit systeem zal voldoen en/of jullie nog tips hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk zal hij ermee gaan gamen en films kijken. De games die hij wil gaan spelen zijn BF, FIFA, GTA en Far Cry voor nu. Er zijn geen gebruik gemaakt worden van Photoshop o.i.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs is rond de €1100,- voor de onderdelen. Minder is beter maar wanneer iets echt merkbaar verschilt is iets meer ook geen probleem. Besturingssysteem is al in bezit en het in elkaar zetten kunnen wij zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles dient nieuw aangeschaft te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
]We hebben alles nodig voor een goede toekomstbestendige, in hoeverre mogelijk, nodig. Er zal geen gebruik gemaakt worden van RAID.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeur hebben we niet direct al neig ikzelf meer naar Intel voor de processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen directe eisen, het systeem moet soepel en vlot lopen zonder dat het opstijgt.
Ga je overklokken?
Overclocken zal niet gebeuren.
Wat vinden jullie van het bovenstaande systeem?
Zelf twijfel ik nog om hem te adviseren om voor de GTX 970 te gaan ondanks dat die wel een stuk duurder is. Wellicht voor nu voor 8GB gaan gezien dit later gemakkelijk is uit te breiden.
Een vriend van mij gaf aan een Game PC te willen bouwen. Hierin heb ik hem wat tips en voorbeelden gegeven waaruit hij zijn eigen lijst heeft gemaakt. Graag willen wij beide weten of dit systeem zal voldoen en/of jullie nog tips hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzakelijk zal hij ermee gaan gamen en films kijken. De games die hij wil gaan spelen zijn BF, FIFA, GTA en Far Cry voor nu. Er zijn geen gebruik gemaakt worden van Photoshop o.i.d.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De richtprijs is rond de €1100,- voor de onderdelen. Minder is beter maar wanneer iets echt merkbaar verschilt is iets meer ook geen probleem. Besturingssysteem is al in bezit en het in elkaar zetten kunnen wij zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles dient nieuw aangeschaft te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
]We hebben alles nodig voor een goede toekomstbestendige, in hoeverre mogelijk, nodig. Er zal geen gebruik gemaakt worden van RAID.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeur hebben we niet direct al neig ikzelf meer naar Intel voor de processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen directe eisen, het systeem moet soepel en vlot lopen zonder dat het opstijgt.
Ga je overklokken?
Overclocken zal niet gebeuren.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 172,90 | € 172,90 |
1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
1 | MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB | € 252,99 | € 252,99 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,- | € 47,- |
1 | Thermaltake V3 Black Edition | € 39,26 | € 39,26 |
1 | LG 25UM65-P Zwart | € 189,05 | € 189,05 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,65 | € 24,65 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 138,95 | € 138,95 |
1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,70 | € 52,70 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 90,50 | € 90,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.074,- |
Wat vinden jullie van het bovenstaande systeem?
Zelf twijfel ik nog om hem te adviseren om voor de GTX 970 te gaan ondanks dat die wel een stuk duurder is. Wellicht voor nu voor 8GB gaan gezien dit later gemakkelijk is uit te breiden.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm