Slechte kwaliteit PW

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Elke keer als ik de PW eens nodig heb voor een wat meer bijzondere vergelijking (processors en dergelijke gaan vaak wel goed) valt het me op dat er zo ontiegelijk veel fouten in de PW staan.

Zo was ik dit weekend printers aan het vergelijken.
Werkelijk bij alle printers waren voor mij belangrijke dingen niet goed. Dit betrof eigenschappen zoals het verschil tussen LED en Laserprinters. Het hebben van ADF. Dubbele prijsvermeldingen voor exact hetzelfde apparaat. Etc etc.
Met al die fouten is een vergelijking tussen apparaten haast niet mogelijk.

Kan dit nu niet anders?
Waarom krijgt de community niet meer rechten? Kijk naar wikipedia waar iedereen wijzigingen kan doorgeven. En als het bij wikipedia goed gaat, dan moet het bij tweakers, met zn grote goedopgeleide community toch ook wel goed gaan?
Laat ons als geregistreerde gebruikers de specificaties gewoon verbeteren. Direct. Desnoods alleen de gebruikers met een positief karma-level.

Ik was van het weekend bezig. Ik had er op dat moment voordeel aan om alles goed te krijgen, zodat ik producten kon vergelijken. Ik heb dan wel wat wijzigingen doorgegeven, maar zelf had ik er op dat moment niets aan omdat een medewerker van tweakers de wijziging moet doorvoeren. Beetje jammer...
Ik denk dat live-wijzigingen ervoor zorgen dat meer mensen de specs gaan controleren en wijzigen. De kwaliteit van de data gaat daarmee omhoog, wat weer gunstig is voor de commerciele waarde van de PW.

Tweakers-medewerkers kunnen achteraf de wijzigingen alsnog controleren. Men zou na een tijdje zelfs rapporten kunnen maken. Bijvoorbeeld Quacka veranderde dit jaar 40 producten, waarvan 38 klopte. Wijzigingen van Quacka hoeven we dus alleen steeksproefsgewijs te controleren. Pietje veranderde 25 producten, maar 20 daarvan waren onterecht. Misschien moeten we zijn rechten uitschakelen... Op deze wijze kan tweakers meer doen met de resources.
Net als bij wiki zouden bepaalde producten (of velden) gelockt moeten kunnen worden, indien een medewerker de specs bijv echt goed heeft gecontroleerd.

Laatste punt: Zou de communicatie over ingediende wijzigingen niet via je profiel kunnen, ipv per mail? Ik zou dit veel prettiger vinden. Ik had bij tweakers nog altijd een mailadres staan die ik weinig check. Dit terwijl ik dagelijks meermalen op tweakers zit. Daarnaast zit ik ook niet op teveel mails te wachten..... :)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:18

Mooijekind

Manager Product Content
Quaka,

Het dubbele product waar je het over hebt is dus helemaal geen dubbel product, zie je mail

Het wijzigen van specs is kan gewoon gebeuren zoals het nu gaat. Elke gebruiker kan wijzigingen aangeven en deze wijzigingen worden binnen 2 werkdagen opgepakt (in principe 1 dag maar hou dit maar als marge aan) . Tevens krijg jet netjes een mail als dit verwerkt is. We zijn natuurlijk altijd blij als gebruikers de specs die fout zijn of ontbreken willen aanvullen.

Het real-time aanpassen van specs gaat niet gebeuren omdat Pietje X kan vinden terwijl Jantje dezelfde spec juist Y vindt. Om te voorkomen dat we in een spec-battle terecht komen waarin beide gebruikers hun gelijk willen halen worden deze wijzigingen dus netjes in een takenlijst geplaatst en door ons verwerkt.

En ook gebruikers met een positief karma kunnen fouten maken dus vandaar altijd de laatste check door ons.

Ik zal je punt over de communicatie doorzetten naar onze Product Manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Grapjas, lees mijn reactie op die mail
Er is maar 1 zo'n printer. Check de OKI-website!

http://www.oki.nl/printer...rinters/a4-mfp/index.aspx

http://www.oki.nl/printer...x?prodid=tcm:71-146034-16

Bij tweakers:
pricewatch: Oki MC332dn (01331302)
pricewatch: Oki MC332dn (44952034)

Deze printers hebben een capaciteit van 350 pagina's. Bestaande uit een printerlade van 250 vel en een extra invoer van 100 vel (max). Tja, je kan natuurlijk de scancapaciteit van 50 vel erbij tellen, zodat er tegelijk 400 vel in de printer zit... Ik hoop dat jullie de capaciteit niet op deze wijze meten :P

Spec-battle zou in theorie kunnen. Dit gebeurt bij wikipedia ook wel eens. Daarom dus de mogelijkheid een product of een spec te locken. Je kunt makkelijk programmeren dat als de waarde van een veld 2x in een korte periode wijzigt, dat er dan een mailtje naar een van jullie gestuurd wordt. Juist weer gebruik maken van de community geeft jullie de tijd om dit soort issues op te pakken.

edit:
linkjes toegevoegd. Overigens leuk dat betaalde krachten meteen over de zeik gaan als je de kwaliteit van de PW aankaart. Ik heb niet gezegd dat jullie je werk niet goed doen. Ik constateer alleen dat er nog altijd veel foutjes en incomplete data is. En ik kom met een geschikte oplossing.

[ Voor 22% gewijzigd door Quacka op 08-10-2014 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:18

Mooijekind

Manager Product Content
Wederom, ik heb netjes aangegeven dat ik deze info via OKI heb gekregen.
Bij deze 2 producten staan dus ook netje de linkjes naar de pagina van OKI.

Verder zou ik het op prijs stellen als je op een nette manier blijft communiceren.

Ik heb al aangegeven hoe we werken en hoe we wijzigingen oppakken.
Volgens ons is dit voor (bijna dus) iedereen een goed werkbare situatie waarin de community een goede bijdrage kan leveren.

[ Voor 43% gewijzigd door Mooijekind op 08-10-2014 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Oh het slot is er weer afgehaald, dan excuses voor mijn berichtje dat ik aan je gestuurd bent.
Ik denk niet dat ik onfatsoenlijk tegen je ben. Ik heb waardering voor het werk dat er aan de PW wordt gedaan.
Maar van het weekend kon ik de PW niet gebruiken om producten te vergelijken. Dat is jammer.

Het bestaan van twee keer dezelfde printer in de PW is jammer, maar daar heb ik tijdens het vergelijken geen last van. Ik begon ook niet direct over de OKI printer. Ik heb het meer over foutjes in de specs, al zijn het vaak meer incomplete specs ipv fouten. Verkeerde woordkeuze van mijn kant.

Ik heb je in mijn bericht ook verdere uitleg over de OKI printer gehad, omdat ik denk dat het echt dezelfde machines zijn. Maar dit soort zaken blijf je altijd houden. Ik wil daar ook geen ruzie over maken. Als OKI het jou verteld heeft, dan snap ik dat je het niet zomaar gaat aanpassen. Maar volgens mij is het echt onzin (van OKI dan)

edit:
Euphanasia: Ik denk dat dit best vaak het probleem is, dat er nieuwe categorieen zijn. Ook komt het voor dat de fabrikant nog niet alle specs goed op zijn eigen site heeft staan, waardoor bij het aanmaken van een product nog niet alles bekend is. Idd zijn jullie snel met wijzigen, maar IK heb daar vaak niks meer aan. Ik zoek een keer naar een printer. Die koop ik en daarna zoek ik niet meer naar printers. Datzeflde geldt voor andere producten. Nu ben ik wel zo dat ik toch de wijzigingen aan jullie doorgeef, voor de andere mensen. Maar ik zou het wat actiever doen als ik er zelf ook meteen voordeel van heb.
En vaak vergelijk ik in het weekend, dan heb ik veel tijd. En dan zijn jullie net als ik vrij (verdienen jullie hoor), waardoor het langer dan 24 uur duurt.
Ik heb dit weekend diverse zaken doorgegeven en ze zijn inmiddels ook doorgevoerd.

En het andere idee was communicatie via de website ipv via de mail. Is dat wel een goed punt?

[ Voor 33% gewijzigd door Quacka op 08-10-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
De LED optie is ook een relatief nieuwe specificatie, waardoor LED printers eerst gewoon onder laser of misschien niet aangevinkt onder werden gebracht. Hierdoor kan dit nog wel eens verkeerd staan.

Hiermee kan de community ons inderdaad helpen via het meldpunt wat bijna altijd binnen 24 uur verwerkt wordt.

Edit: Het communicatie puntje wordt doorgegeven aan onze Product Manager, als ik hier meer over weet zal ik het je laten weten.

[ Voor 24% gewijzigd door Euphanasia op 08-10-2014 17:44 ]

Welcome to the League of Draven

Pagina: 1