Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
smartphone voor mijn vriendin.
Ze heeft momenteel een Iphone 5 maar de batterij is echt een ramp, dus liefst een smartphone met een goede batterij.
Ze wil niet meegaan met de grote smartphones, dus graag maximaal 5 inch scherm.
Verder een goede prijs-kwaliteit verhouding, een Iphone 6 voor 800€ is gewoonweg belachelijk als je ziet dat een Oneplus One veel beter is en dan voor 300€.

Wat is je budget?
300-450€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
dagelijks gebruik: mailen, internet,foto's en games.

Wat heb je zelf al gevonden?
Tot nu toe kom ik op een Samsung Galaxy S5 maar de software van Samsung is echt een afknapper. Dan heb ik nog de Sony Xperia Z3 maar de camera is daar een tegenvaller.
Eventueel een Xiaomi MI4?

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft er nog iemand een voorstel? Toestellen die ik nog niet vernoemd heb maar ook in het profiel passen? Of eventueel weet van toestellen die binnenkort gaan uitkomen en aansluiten op wat ik zoek?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11 12:12
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:50 ]

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
Ik zou denk ik in jouw geval kiezen voor de Sony Xperia Z3 Compact, die blijkt een zeer goede accuduur te hebben en is niet te groot (4,6 inch). Wat ik hoor over de camera is dat deze zeker niet slecht is, maar ook niet echt een uitblinker is.

Als ander alternatief misschien de Nexus 6? Ik hoor geruchten dat deze misschien binnenkort uitkomt, ik weet echter niet zeker wat voor specificaties deze krijgt.

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

• Cronimet
Mar.tin schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:49:
Je zegt, ze wil niet meegaan met de de grote smartphones, en vervolgens noem je zelf als alternatieven een S5, een Z3, dat zijn beiden wel behoorlijk grote toestellen als je van een 5 af komt.

Je zou kunnen proberen een 2ehands 5S te kunnen scoren. Dan moet je tussen de 350-400 euro goed kunnen slagen voor een model dat zo goed als nieuw is :). In mijn persoonlijke ervaring zijn de mensen om mij heen die weinig tot niks afweten van telefoons die switchen van iOS naar android de eerste paar maanden tevreden en daarna worden ze langzaam ontevreden omdat het langzamer wordt/vastloopt/ze na een update dingen kwijt zijn..

Volgens mij koop je het basismodel 6 al vanaf 700, maar dat is verder niet de discussie :P.

Ik zeg: 2e hands 5S, en eventueel kun je natuurlijk checken of je oude 5 niet binnen het replacementprogramma valt..
Ik zeg toch max. 5inch? De grote toestellen dat zijn de toestellen als de Oneplus One of de andere phablets. 5 inch is nog net doenbaar met 1 meisjeshand :P

De Z3 compact is 4,6 inch dacht ik en de 5S 5 inch.

Ze zou liefst geen Iphone meer willen, omdat het na de 4, 4S en de 5 een beetje saai is geworden om al die jaren dezelfde software te hebben. Ze wil eens het gevoel hebben dat ze een nieuw toestel heeft :P

En prijs-kwaliteit is bij Apple gewoonweg belachelijk: 700€ voor 16gig wat in deze tijden al veel te weinig is voor een instapmodel.

• Cronimet
henkjan1995 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:39:
Ik zou denk ik in jouw geval kiezen voor de Sony Xperia Z3 Compact, die blijkt een zeer goede accuduur te hebben en is niet te groot (4,6 inch). Wat ik hoor over de camera is dat deze zeker niet slecht is, maar ook niet echt een uitblinker is.

Als ander alternatief misschien de Nexus 6? Ik hoor geruchten dat deze misschien binnenkort uitkomt, ik weet echter niet zeker wat voor specificaties deze krijgt.
Ja de Z3 compact is een grote kanshebber, enkel de camera valt wat tegen precies. Maar al bij al zal het wel meevallen.

De Nexus 6 zou ook kunnen denk ik, Nexus 5 vond ik een zeer goed toestel en had ik zelf bijna gekocht.
Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, ben benieuwd naar de specificaties en vooral de grootte van het scherm

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je hebt enkele keuzes:
- high-end gaan en een Z3 Compact aanschaffen, funky kleurtje, high-end hardware
- Lekker cheapass gaan en voor € 180 de nieuwe Moto G kopen, prima hardware, 2,5x zo goedkoop.

EDIT: Nexus 6 wordt te groot, 5,9 inch

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 08-10-2014 14:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-11 19:16
Z3 Compact. Goede batterijduur.
http://www.gsmarena.com/s...compact-review-1135p3.php
Maar op welke review baseer je op dat de camera van de Z3 (Compact) tegenvalt? Als ik namelijk deze review vlug bekijk, dan heeft de Z3 juist een best wel goede camera.
http://connect.dpreview.c..._medium=text&ref=mainmenu

• Cronimet
CLB schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:16:
Je hebt enkele keuzes:
- high-end gaan en een Z3 Compact aanschaffen, funky kleurtje, high-end hardware
- Lekker cheapass gaan en voor € 180 de nieuwe Moto G kopen, prima hardware, 2,5x zo goedkoop.

EDIT: Nexus 6 wordt te groot, 5,9 inch
Ze is geen fan van de Moto G dus die valt al uit de boot.
Jammer dat de Nexus zo overdreven groot wordt!

• Cronimet
AquaSheep schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:24:
Z3 Compact. Goede batterijduur.
http://www.gsmarena.com/s...compact-review-1135p3.php
Maar op welke review baseer je op dat de camera van de Z3 (Compact) tegenvalt? Als ik namelijk deze review vlug bekijk, dan heeft de Z3 juist een best wel goede camera.
http://connect.dpreview.c..._medium=text&ref=mainmenu
In alle reviews die ik tot nu toe gelezen heb wordt er een melding gemaakt van de tegenvallende camera, ze hadden er meer van verwacht.

• Too5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 19:50
Mijn man heeft een iphone 5s en ik een z3 compact. Foto's zijn van vergelijkbare kwaliteit. Afhankelijk van het licht, maakt de ene keer de z3c mooiere foto's en de andere keer Iphone.
Overigens blijken veel tests van de z3c gedaan te zijn met de instelling op 8mp ipv 20mp.

Toen ik op zoek was naar een nieuwe mobiel, was de keuze tussen deze 2 en ik ben nu ontzettend blij met mijn z3c. (kom van Nexus 5 wat ik een grote tegenvaller vond)

[ Voor 11% gewijzigd door Too5 op 09-10-2014 11:32 ]

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-11 23:02
Er zijn problemen met de batterij van de iphone 5 en apple heeft daar een vervangings programma voor. zie
https://www.apple.com/nl/support/iphone5-battery/

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Het kan zijn dat de accu van de iPhone gewoon gaar is en je hem moet vervangen. Hoeft niet veel te kosten. Met het programma iBackupBot kan je op Windows de maximale capaciteit uitlezen.

Tevens krijg ik een beetje het gevoel dat jij je vriendin wel erg graag van een iPhone af wilt helpen :P . Kan me namelijk niet voorstellen dat een gemiddeld meisje zich zo druk maakt om een telefoon als het verder gewoon werkt (op de accu na dus).

• Cronimet
Too5 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:22:
Mijn man heeft een iphone 5s en ik een z3 compact. Foto's zijn van vergelijkbare kwaliteit. Afhankelijk van het licht, maakt de ene keer de z3c mooiere foto's en de andere keer Iphone.
Overigens blijken veel tests van de z3c gedaan te zijn met de instelling op 8mp ipv 20mp.

Toen ik op zoek was naar een nieuwe mobiel, was de keuze tussen deze 2 en ik ben nu ontzettend blij met mijn z3c. (kom van Nexus 5 wat ik een grote tegenvaller vond)
Ok dank je voor jouw ervaringen! Ik denk dat deze ook wel iets voor haar is dan

[ Voor 3% gewijzigd door Cronimet op 09-10-2014 13:23 ]

• Cronimet
justahuman schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:26:
Er zijn problemen met de batterij van de iphone 5 en apple heeft daar een vervangings programma voor. zie
https://www.apple.com/nl/support/iphone5-battery/
Hmm dat kan best wel eens zijn, we zullen het straks eens nakijken. Heel fel bedankt voor deze tip!

• Cronimet
MarcoC schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 11:35:
Het kan zijn dat de accu van de iPhone gewoon gaar is en je hem moet vervangen. Hoeft niet veel te kosten. Met het programma iBackupBot kan je op Windows de maximale capaciteit uitlezen.

Tevens krijg ik een beetje het gevoel dat jij je vriendin wel erg graag van een iPhone af wilt helpen :P . Kan me namelijk niet voorstellen dat een gemiddeld meisje zich zo druk maakt om een telefoon als het verder gewoon werkt (op de accu na dus).
Ja ze jaagt zich de laatste tijd enorm op aan de batterij en aan het feit dat ze geen vrije ruimte meer heeft.
16gig is een beetje niet van deze tijd zeg maar, dus ben ik op zoek naar een oplossing voor haar.
Want als zij opgejaagd is werkt ze het op mij uit haha >:)

• Cronimet
De Xiaomi Mi4 is toch ook een serieuze optie, pas perfect in het profiel dat ik zoek.
5 inch full hd, 2,5Ghz processor, goede sony lens voor de camera, 3 gig ram en 64 gig harde schijf voor amper 400€.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Wacht dan even op de 4G-variant, altijd handig, beter voor de doorverkoop later :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Cronimet
CLB schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:57:
Wacht dan even op de 4G-variant, altijd handig, beter voor de doorverkoop later :)
Mja wanneer gaat die uitkomen? Dat zal toch nog even duren.
Wij hebben hier bij ons in de buurt toch geen 4G dekking en met 3G kunnen we doen wat we willen doen tot nu toe dus ik weet niet of het wel een gemis zou zijn.

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Cronimet schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:46:
De Xiaomi Mi4 is toch ook een serieuze optie, pas perfect in het profiel dat ik zoek.
5 inch full hd, 2,5Ghz processor, goede sony lens voor de camera, 3 gig ram en 64 gig harde schijf voor amper 400€.
Ga gewoon voor de Z3 compact joh (of zelfs voor de Z1C), niet te moeilijk doen imho.

Heb je wel nagevraagd of het merk 'Xiaomi' wel aanstaat? Xiaomi is leuk speelgoed voor tweakers en etc. maar ik denk dat Sony wel beter aanslaat qua merk en looks.

• Cronimet
iPodKiller schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:14:
[...]

Ga gewoon voor de Z3 compact joh (of zelfs voor de Z1C), niet te moeilijk doen imho.

Heb je wel nagevraagd of het merk 'Xiaomi' wel aanstaat? Xiaomi is leuk speelgoed voor tweakers en etc. maar ik denk dat Sony wel beter aanslaat qua merk en looks.
Blijkbaar zijn er regelmatig mensen met barsten in de Z3compact,dat is toch iets wat me tegenhoudt
Pagina: 1