Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BusinessObjects] meerdere kenmerken record op één regel

Pagina: 1
Acties:

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Op m'n werk wordt SAP BusinessObjects Enterprise XI gebruikt voor marketingselecties op basis van de data in de CRM-database. Het probleem is alleen dat ik nooit ben ingewerkt hiervoor, dus het is nu aanklooien om te krijgen wat ik hebben wil. Ik kom er nu niet uit hoe ik verschillende kenmerken van één record in het rapport op één regel krijg.

Wat ik nu krijg is dit:

RecordCommunicatiecode 1Com.code 2Com.code 3Relatiekenmerk 1Rel.kenm. 2Rel.kenm. 3
1xja
1xja
1xja
1yja
1yja
1yja
1zja
1zja
1zja
2aja
2aja
2aja
2bja
2bja
2bja
2cja
2cja
2cja

Maar wat ik hebben wil is dit:

RecordCommunicatiecode 1Com.code 2Com.code 3Relatiekenmerk 1Rel.kenm. 2Rel.kenm. 3
1xyzjajaja
2abcjajaja

Ik heb het idee dat het heel simpel is, maar ik kom er niet uit. Met Google kon ik ook geen antwoord op m'n vraag vinden, maar weet dan ook niet zo goed waar ik op moet zoeken.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Als je hulp wilt is het handig om aan te geven wat je hebt gedaan om je huidige situatie naar voren te toveren, alsmede wat je hebt geprobeert om je gewenst resultaat te bereiken maar niet werkt.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:21

yay

Zijn de velden measures of dimensions?

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Van de kolommen in het rapport zijn er 15 een dimension en de 4 soorten relatiekenmerken zijn allemaal een detail.

Die details hebben als formule:

=If [Soort Relatie Kenmerk]="rel.kenm. type x" Then "Ja"

Ik heb het rapport overigens niet zelf gemaakt, dat is al ruim twee jaar geleden gedaan door één van m'n oud collega's. Maar BO is dus niet overgedragen. Waarschijnlijk heeft zij destijds de rijen samengevoegd in Excel of Access.

Verwijderd

Elke kolom met subquery ophalen?

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 12:44 ]