advies gevraagd mbt aankoop home cinema

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389710

Topicstarter
Beste tweakers,

Het aanbod van deze setjes is overweldigend, vandaar dat ik jullie advies/ervaring goed kan gebruiken.

Ik zoek dus een 5.1 home cinema set. Aangezien mijn tv geen smart functies heeft en ik wel graag netflix/spotify wil gebruiken en ook content wil streamen vanaf pc, moet de set dus voorzien zijn van smart tv. Dit moet wel een beetje vlot werken. Ik heb begrepen dat het hier nog wel eens aan schort. Is dit nog merk gebonden? Verder moet er natuurlijk acceptabel geluid uitkomen, maar een heuse bioscoop ervaring is nou ook weer niet noodzakelijk. Wel zou ik het fijn vinden om de bas instellingen ed. in te stellen zonder de tv aan te hoeven doen.

Kort:
streamen vanaf pc gangbare formats
vloeiende software
smart functie
audio in te stellen zonder tv
budget €450

3d en 4k upscaling is geloof ik niet zo'n must.

Budget: Tot €450

Ik kijk nu zelf naar de lg bh 7540tw en philips htb 5520g/12 en de Panasonic SC-BTT465.

Alvast dank voor jullie advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Waarvoor ga je de zet inzetten; is het alleen om films/series te kijken of wil je er ook graag muziek op kunnen luisteren? Kant en klare setjes zoals jij voorgesteld hebt, zijn doorgaans prima om films/series te kijken. Ga je er ook muziek op luisteren, komen ze meestal stukken minder goed uit de verf.

Wat betreft de "smart" ervaring ben ik persoonlijk nooit overtuigd geraakt. Ja, het kan maar de gebruikservaring is over het algemeen wel onder de maat. Mijn advies zal altijd zijn om daar een htpc of mediaspeler voor de gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389710

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Ik wil de set gebruiken voornamelijk gebruiken voor muziek en af en toe een film. Ik had al begrepen dat de smart functies veel ergenis opleveren, maar dat dit voornamelijk met haperende software te maken heeft. Iemand die ervaring met genoemde setjes heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als het primaire gebruik muziek gaat worden, kun je die setjes beter heroverwegen. Met een receiver en losse speakers zul je meer kwaliteit in huis kunnen halen.