Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Momenteel beste koop HD Beamer tot max 600 euro?

Pagina: 1
Acties:

• crab-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-11 13:50
Beste Tweakers,

momenteel ben ik aan het zoeken naar een Full HD beamer voor max 600 euro.
Deze wil ik gaan gebruiken voor het bekijken van TV, Films en voor mijn PS4.

- De beamer zou regelmatig in een verlichte ruimte gebruikt worden.
- De projectieafstand zou ongeveer vanaf 3 meter zijn en ik zou hem in principe overal neer kunnen hangen
(plafondbeugel).
- 3D is niet echt een must maar mocht het erop zitten, altijd goed
(het zit bij toeval op alle 3 de geselecteerde beamers).

Ik heb het een en ander uitgezocht en ik heb deze momenteel als optie staan:

Optie 1, Optoma HD131x:
(Hoogste contrastverhouding (statisch), DLP, laagste geluidssterkte, 2x HDMI)
pricewatch: Optoma HD131X

Optie 2, Acer P1500:
(Hoge ANSI lumen, DLP, laag gewicht)
pricewatch: Acer P1500

Optie 3 Acer H6510BD:
(Hoge ANSI lumen, DLP, 2x HDMI, laag gewicht)
pricewatch: Acer H6510BD

Graag hoor ik ook jullie mening over wat eventueel de beste koop zou zijn.
Ik sta ook open voor eventuele andere suggesties!

Bedankt voor jullie hulp.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
2e hands een optie? Want ik denk dat je dan een veel betere beamer kan scoren.

• crab-
418O2 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 11:36:
2e hands een optie? Want ik denk dat je dan een veel betere beamer kan scoren.
2e hands is ook zeker een optie. Maar ook daarin heb je veel keuze.
Ik hoor graag eventuele opties voor een goede aankoop.

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:54
ik ga dit topic even in de gaten houden, ik wil zelf nl. op korte termijn ook een beamer aanschaffen. Ik kwam ook nog een BenQ tegen...
pricewatch: BenQ TH681

Ik ben toch een beetje huiverig om die dingen tweedehands te kopen.

• crab-
weertenaar schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:06:
ik ga dit topic even in de gaten houden, ik wil zelf nl. op korte termijn ook een beamer aanschaffen. Ik kwam ook nog een BenQ tegen...
pricewatch: BenQ TH681

Ik ben toch een beetje huiverig om die dingen tweedehands te kopen.
Mag ik vragen vanwaar deze BenQ?

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-11 18:22
Bij tweedehands moet je erg goed rekening houden met de lampduur, als de beamer lekker goedkoop is maar de lamp al voor 4/5 gebruikt (en nieuwe lamp >€300) heb je er geen voordeel aan.

Daarnaast moet je bij de 3D kijken welke 3D-methodes werken, ik herinner me dat mijn vader ook een 3D-compatible beamer heeft maar dat is dan nVidia 3D blabla met een speciale kabel en speciale bril i.p.v. een gangbare 3D-methode met de normale actieve/passieve brillen.

Bambu Lab P1S Combo

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:34
Sinds een week of 2 ben ik de eigenaar van een optoma hd131xe. Zeer tevreden over, zie bij snelle oogbewegingen wel de rainbow van DLP. Enorme lichtbak, zelfs overdag (wel lamp op bright zetten en eco modus uit) kan ik films kijken met mijn witte licht-doorlaatbare gordijnen dicht, terwijl de zon recht de kamer in schijnt.

Zeer tevreden over de stilte! Je hoort hem echt niet, terwijl hij direct boven me hangt. Kan hem meer dan aanraden.

• crab-
MoiZie schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:19:
Sinds een week of 2 ben ik de eigenaar van een optoma hd131xe. Zeer tevreden over, zie bij snelle oogbewegingen wel de rainbow van DLP. Enorme lichtbak, zelfs overdag (wel lamp op bright zetten en eco modus uit) kan ik films kijken met mijn witte licht-doorlaatbare gordijnen dicht, terwijl de zon recht de kamer in schijnt.

Zeer tevreden over de stilte! Je hoort hem echt niet, terwijl hij direct boven me hangt. Kan hem meer dan aanraden.
Bedankt voor je reactie. Je kan dus met wat zonlicht nog fatsoenlijk tv of een film bekijken? Met name de wat lichtere scene's?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb een BenQ W1070, waar ik erg tevreden over ben. (wel €100 boven je budget)
Hij hangt in de woonkamer, dus het is er nooit echt helemaal donker.

Voordeel is dat deze lens-shift heeft, dus je hoeft geen keystone te gebruiken om het beeld mooi recht te krijgen. (wat je al snel nodig hebt als je de beamer aan het plafond ophangt)

3D werkt prima, met actieve brillen. (geen kabels oid)

Het rainbow-effect heb ik nog nooit gezien, maar het schijnt zo te zijn dat sommige mensen hier gevoeliger voor zijn dan andere ;)

Enige 'nadeel' is dat hij na het opstarten even wat meer geluid maakt, maar dat is na een paar minuten naar een acceptabel niveau gezakt. (ik hoor het niet meer tijdens de film)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
MacorgaZ schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:15:
Bij tweedehands moet je erg goed rekening houden met de lampduur, als de beamer lekker goedkoop is maar de lamp al voor 4/5 gebruikt (en nieuwe lamp >€300) heb je er geen voordeel aan.

Daarnaast moet je bij de 3D kijken welke 3D-methodes werken, ik herinner me dat mijn vader ook een 3D-compatible beamer heeft maar dat is dan nVidia 3D blabla met een speciale kabel en speciale bril i.p.v. een gangbare 3D-methode met de normale actieve/passieve brillen.
Zijn er lampen die zo duur zijn dan? Voor mijn beamer zijn ze geloof ik iets van 100 euro (zou dan 4000 uur mee moeten gaan)

• weertenaar
  • Laatst online: 19:54
crab- schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:14:
[...]

Mag ik vragen vanwaar deze BenQ?
niet echt een goede reden, zag een redelijk positieve review van op tweakers. Alhoewel uiteindelijk de duurdere BenQ W1070 werd aangeraden....

• Sick Nick
  • Laatst online: 20:04

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb een Epson 3200 in de home cinema hangen maar voor de woonkamer die TH681. Deze heeft geen lens shift, de W1070 wel maar maar ook alleen maar omhoog/omlaag en niet links/rechts (en juist links/rechts maakt het veel makkelijker om je projector ergens neer te zetten). Er zit ook geen links/rechts keystone optie op.
Verder doet ie wat ie moet doen, lekker fel om van een chromecast filmpjes te spelen overdag of als ik geen zin heb om in de bioscoop kamer te gaan zitten. Werkt prima, in eco stand ook redelijk stil (maar bij lange na niet zo stil als de epson).

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:18

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

Wij hebben de voorganger van deze:
pricewatch: Acer H7532BD

2 stuks om precies te zijn die we gebruiken voor vertoningen, presentaties, etc.
Eigenlijk totaal geen klachten over, mooie kleurweergave, 2000 lumen, scherp beeld.

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• crab-
Iemand nog suggesties?
Of bereid zijn of haar beamer te verkopen?

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 20:08
Ik zou voor de W1070 gaan, kost wat meer... maar dan heb je ook wat meer.

http://www.projectorcentr...multimedia-projectors.htm

Heb er zelf ook een, ben meer dan tevreden!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Zelf heb ik de Acer P1500, een leuke beamer voor dat geld!
Overdag kan het beeld beter maar wat verwacht je voor dat geld ;)
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42051335

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Pagina: 1