Toon posts:

Hulp bij opzetten mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Een kennis vroeg me hem wat te helpen bij de opstart van zijn start-up bedrijfje.

Ik heb toen via www.easyhost.be de domeinnaam xxx.be gekocht en een Lite hosting pakket voor de website, met ook 5 e-mailboxen.

Ik heb de mailboxen aangemaakt en de toegang via webmail werkt zonder problemen.
Ik heb eveneens een POP3 en IMAP serveradres gekregen. Voor SMTP staat er: gebruik de gegevens van je ISP.

Webmail is niet overzichtelijk. Het liefst zou ik dus deze e-mail willen controleren via mijn bestaande Gmail account of (minder interessant) Outlook. POP3 instellen in Gmail gaat zonder problemen.

In Gmail kan je ook "send e-mail as" gebruiken en zo een mail sturen vanop een ander adres. Dit kan via een bepaalde smtp server of via de smtp server van Gmail. Bij mij is dit gelukt omdat ik dit vroeger al deed. Voor mijn collega's werkt dat echter niet. Blijkbaar heeft Google die feature geschrapt in de gratis versie:
https://productforums.goo...eMcHv1U-g%5B1-25-false%5D

Indien ik de SMTP-instellingen van Telenet gebruik dan krijg ik een rejection van de server omdat thombose@xxx.be geen alias is van tom@telenet.be.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen zonder over te stappen op Google Apps for Business (kost redelijk veel voor een spin-off zonder inkomen atm)?

Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 16:44

Zeg

Zo te zien wordt SMTP alleen aangeboden voor hun 'easy premium' hostingpakket1. Dat is het nadeel van goedkope, shared webhosting :)

Je zou denk ik drie dingen kunnen doen:

a) overstappen naar een duurder pakket
b) overstappen naar een andere webhoster, die wel SMTP aanbiedt bij elk (shared) webhostingpakket met e-mail.
c) een eigen SMTP server opzetten

1 www.easyhost.be/nl/shared-hosting-linux/easy-premium/email/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nou, aangezien TS zelf eigenaar is van het domain, zou 't best wel eens kunnen zijn dattie zelf het spf-record van xxx.be kan editen. Hier in Nederland staan de meeste ISP's wel toe dat je mail from een ander domain gebruikt. Dat zou in België anders kunnen zijn; ik weet het niet. En misschien heeft easyhost.be juist om die reden wel de mogelijkheid om 't spf-record aan te passen, geblokkeerd.

Maar als dat niet het geval is, kun je in ieder probleemloos Outlook gebruiken. Als je daar toch al een licentie voor betaalt, zou ik het zeker doen. De eindgebruikerservaring van Outlook is imho vele malen beter dan die van gmail.

Hoe je 't ook wendt of keert, als gmail "send as" heeft geblokkeerd, kun je dat dus gewoon niet gebruiken.
En om daarvoor nou een eigen smtp-server te gaan draaien, da's zooooo 90's

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mja, dat stuk met die spf-records ben ik dus niet in thuis, ff googlen.
Wat ik wel kan aanpassen zijn MX, A, AAAA, CNAME, TXT, NS en SRV Records...

Hoezo kan ik dan probleemloos Outlook gebruiken? Bedoel je hier de webservice (het vroegere Hotmail), dat gratis is of Outlook 2013 (dat hier op mijn computer draait)? HOe zou dat dan wel werken?

Heb easyhost aangeschreven en gebruik van de SMTP server is natuurlijk bijbetalen :)

Thanks alvast voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10 19:46
Dit is bijna altijd de truuk die de goedkope hosters gebruiken....

Typisch "voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Spf-records zijn TXT-records. Als je TXT-records kunt wijzigen, kun je dus ook je spf-record wijzigen.

En ik bedoel Outlook 2013 idd. Je hebt POP3 toegang tot xxx.be, zo komt je ingaande mail binnen.
Uitgaande mail doe je dan via de smtp-server van je ISP (als die het toestaat, dus).
Normaal gesproken zullen dan een heleboel mailers jullie mails weigeren, omdat die vaststellen dat <isp>.be niet gemachtigd is om mail namens xxx.be te verzenden.

Door de mailserver(s) van je isp op te nemen in het spf-record van xxx.be, vertel je die mailers dat 't allemaal wel OK is.

'k Zou zegg'n: lees je even in in spf en meld het hier als je er niet uitkomt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top, dat ga ik doen en kom dan terug bij jullie :)

Bedankt voor dit advies, zo leer ik veel bij!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 22:58 ]

Pagina: 1