Windows op Asus N750jk na installatie samsung ssd instabiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-09 12:17
Hallo allemaal,

Ik heb volgens de installatieaanwijzing van de samsung ssd de software gecloned en de schijf ingebouwd.

Na het opstarten liep windows telkens helemaal vast.
Daarop volgend heb ik in de bios het aangegeven te willen opstarten van de ssd ipv de hdd.
Opsarten geneurt nu nalange tijd wel alleen mijn start scherm bijna geheel leeg. Het buroblad met programmas is er wel. Als ik programmas opstart lopen er een aantal vast zoals firefox en dropbox.
Ik vermoet dat het gaat om de gebruikersbestanden die de computer niet goed kan vinden. Ik kreeg ook enkele foutmeldingen dat de locatie van de desktop niet te vinden is
Wat gaat er verkeerd?
Wat moet ik anders doen?

Als ik in de bios het opstarten weer vanaf de hdd doe dan gaat het bijne weer helemaal goed. Echter dan kan ik nog steeds niet opstarten van de snellere ssd.

Iemand die mij er mee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Klinkt een beetje als een probleem met een driver. Misschien de drivers van je moederbord eens opnieuw installeren?
Overigens zou ik in zo'n geval zelf altijd kiezen voor een schone installatie, de tijd die je kwijt bent met clonen en terugzetten (en eventueel dit soort problemen) is denk ik niet heel gek veel minder dan een schone installatie.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
Dat ben ik met je eens echter ik heb geen windows cd omdat het een oem versie is. Ik heb dan een Oem 8.1 dvd iso nodig. Heeft iemand die misschien voor mij? De licentie zit wel in de bios.

Of is er een andere manier. Ik ben toch niet de enigste die met een Asus laptop N750jp met daarin een nieuw geplaatste SSD?

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 20:08
er is een programma waarmee je de key uit kan lezen, dan zou je gewoon volgens mij een iso kunnen downloaden via microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
Oké als iemand me meer info zou kunnen geven waar naar te zoeken dan kom ik er wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-10 20:08
dit programma voor de key,deze dus instaleren:

http://pcsupport.about.co...belarc-advisor-review.htm

even goed zoeken naar software licenses,,daar staat de key tussen.

[ Voor 40% gewijzigd door freaky35 op 08-10-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 18:23
Ik denk dat dat absoluut geen verschil maakt. Een retail dvd weigert te installeren met een OEM key. Er zijn wel wat tutorials te vinden op internet hoe je van een retail een OEM schijfje maakt. Is een kwestie van een tekstbestandje aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
Bij de n750jk is er intern een aparte plaats vrij voor een ssd. De harde schijf heb ik inmiddels gecloned. Ik ben er ook achter dat bij het inbouwen je beter bij de hdd de kabel kan losmaken en alleen de ssd aansluiten en opstarten. Dan gaat het goed. Mijn vraag is alleen nog waar ik de ssd het beste kan inbouwen. Op de lege plaats of op de plaats van de hdd en de hdd dan op de plaats van de lege slot die eigenlijk bedoeld is voor de ssd. Weet iemand of dit wat uitmaakt?
Pagina: 1