Toon posts:

USB poorten stuk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Sinds vandaag een vreemd defect ontdekt aan mijn MBPr late 2013: geen enkele iPad of iPhone kan ik verbinden via USB aan mn Macbook. Ook 4 verschillende draadjes geprobeerd en geen resultaat. Wat krijg ik wel: aan/uit/aan/uit/aan/uit van het icoon dat aangeeft dat je stroom krijgt. Ook schiet iPhoto aan en uit.

Herkent iemand dit defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Doet een muis o.i.d. het wel ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep, een muis of externe harddisk doen het. Doorvoersnelheid voor een externe harddisk is 9GB per minuut. Wat volgens mij zeer oke is met USB3. Vreemd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10 13:57
Dan zal het eerder aan de kabel(s) liggen dan aan de poort lijkt mij als ik dit zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch gek als ik van 4 mensen 4 verschillende kabels leen en hetzelfde resultaat krijg bij 4x zowel iPhone als iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Als een muis het doet, dan is de poort in orde.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeg
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 16:44

Zeg

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:26:
Toch gek als ik van 4 mensen 4 verschillende kabels leen en hetzelfde resultaat krijg bij 4x zowel iPhone als iPad?
Het zou héél misschien aan de iPhone of iPad kunnen liggen. Welk uitvoeringen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iPad 4 (2012) en iPhone 4S. Beiden met iOS8 (8.2). Mac OS X is Mavericks 10.9.4.

Bug in iOS?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:21
En wat als je de aangesloten kabels lichtjes probeert te bewegen? Gebeurt dan wat je beschreef (het laden/ niet-laden/ laden/ etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
officiële Apple kabeltjes? (of in ieder geval met de ADC chip erin)

en unlock de toestellen eens, kan me voorstelen dat je een scherm krijgt of je "deze computer vertrouwt" en wanneer je daar niet op reageert doet hij niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al met/zonder netstroom geprobeerd? Misschien dat hij op de accu niet wilt chargen/connecten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Jacks0nxD schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:26:
officiële Apple kabeltjes? (of in ieder geval met de ADC chip erin)

en unlock de toestellen eens, kan me voorstelen dat je een scherm krijgt of je "deze computer vertrouwt" en wanneer je daar niet op reageert doet hij niets...
Bij mij laden iOS-apparaten op zowel een Mac als een PC op zonder te hoeven drukken op Trust this computer. Dat zou het niet moeten zijn lijkt mij.

Het vertrouwen van de computer is namelijk om de computer toegang te geven tot de bestanden op het iOS-apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
Zojuist heb ik wat bestanden op mijn iPhone proberen te plaatsen via mijn MacBookPro en de 3rd party kabels (goedgekeurd door Apple!) pakt die niet, alleen de originele kabel...

iPhone iOS 8.0.2
MacBookPro OSX 10.10 (Yosemite Beta 5)

[ Voor 4% gewijzigd door Jacks0nxD op 08-10-2014 13:12 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede tip! Ik heb nog 1 officiele kabel liggen en deze met succes gebruikt. Blijkbaar is het niet meer mogelijk 3rd party kabels te gebruiken. Vroegâh ging dit echt nog goed.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
Waarom dat ineens is weet ik ook niet nee, eerst nooit geen problemen mee gehad. Opladen gaat gewoon prima, alles data overzetten weigert die.

Nieuwe beveiliging in iOS en/of OSX wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Even voor de duidelijkheid: die third party kabels die bij jullie niet meer werken, zijn dat "nepperds" of made for iPhone kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee, heb een hele bende aan draden in mn handen gehad.

1 nep-kabel doet het wel merk ik: de nepperd uit de automaat op een metrostation in Barcelona. Lolz.

Kan er dus helaas geen uitsluitsel over geven. Maar dat een hele zwik het niet doet, staat wel vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
Volkan1984 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:22:
Even voor de duidelijkheid: die third party kabels die bij jullie niet meer werken, zijn dat "nepperds" of made for iPhone kabels?
van het merk DoDoCool, goedgekeurd door Apple. Voor mij geen ChinaExport kabeltjes meer :P
Pagina: 1