Toon posts:

Firewall & MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke poorten moet ik openzetten om het mogelijk te maken een gesprek te voeren met MSN (ik heb de search gebruikt, maar niet de oplossing gevonden)

Bij ICQ werkt de chat en file transfer ook niet.

Is er een redelijk makkelijk oplossing voor dit probleem?

Verwijderd

1836... volgens mij...

Verwijderd

MSN draait gewoon op de sockets, heb namelijk ook een firewall ertussen en MSN, gewoon effe je poortadres van je sockets invoeren en volia het doet het (als het goed is :) )

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
waar moet je dat invullen dan, dat adres?

Verwijderd

Verkeerde forum. Dit moet in NT, niet in NOS

Verwijderd

TCP 1863, staat overigens ook gewoon in de HELP topics van het programma zelf :)

Bij ICQ moet je zelf een aantal poorten opgeven en deze dan open zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 12 juni 2001 17:49 schreef Kremez het volgende:
TCP 1863, staat overigens ook gewoon in de HELP topics van het programma zelf :)
Sorry je hebt inderdaad gelijk. Het staat er allemaal in.

Nu nog even kijken of ik het ook werkend krijg en ook of het bij ICQ lukt

Verwijderd

als je dat dan hebt gedaan kan je dan ook gewoon bestanden versturen enzo?

Verwijderd

Bij MSN hoef je alleen TCP poort 1863 te openen en alles werkt, je kan er ook voor kiezen alleen de chat functie te gebruiken, dan moet je andere poorten openen, staat ook allemaal in de help file.

Standaard kan je max 10 FTP streams tergelijkertijd openen bij MSN, zelfs dit kun je regulieren.

Verwijderd

Spraakcommunicatie MSN Messenger Service brengt een uitgaande TCP-verbinding tot stand vanuit poort 6901 voor alle spraakcommunicatie.
Bij communicatie tussen computers onderling wordt door de ontvanger van het gesprek eveneens TCP-poort 6901 gebruikt.
Bij communicatie tussen een computer en een telefoon is de TCP-doelpoort (Net2Phone) ingesteld op een waarde tussen 7801 en 7825.
Voor al het spraakverkeer worden bovendien UDP-pakketten gebruikt. Deze UDP-pakketten worden door de computer zowel verzonden als ontvangen via poort 6901.
De Net2Phone-service verzendt en ontvangt de UDP-pakketten via poorten 6801, 6901 en de poorten van 2001 tot 2120.
Bestandsoverdracht Het poortbereik van 6891 tot 6900 wordt door zowel de binnenkomende als de uitgaande TCP-verbindingen gebruikt. Hierdoor kunnen er voor iedere verzender 10 bestandsoverdrachten tegelijkertijd plaatsvinden. Als alleen poort 6891 is geopend, kan er slechts één bestandsoverdracht tegelijkertijd plaatsvinden.
?

Verwijderd

Dat is als je het wilt regulieren, er staan 2 topics in administrator's guide,in die andere staat TCP 1863 open=directe verbinding met de MSNM servers en alle services zijn beschikbaar.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

>> [url="/listtopics.php/19"]Network Troubleshooting[/url] <<

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1