Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik ben Arjan, nieuw op dit forum. Graag zou ik wat hulp vragen bij het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone en ik heb wat dingetjes uitgezocht. Ik wil waar voor mijn geld en ongeveer €200 uitgeven (mag ietsje meer zijn).

Ik heb een overzichtje gemaakt en twee telefoons springen er voor mij uit:
Acer Liquid E700 €199 3G 4.4 kitkat 4 × 1,3 GHz 2 GB 16 GB 5 inch 1280×720
Samsung Galaxy S3 NEO €218 3G 4.4 kitkat 4 × 1,4 GHz 1,5 GB 16 GB 4,8 inch 1280×720

Nou lijkt me die Acer interessanter, aangezien die meer intern geheugen heeft (2 GB). Het zijn beide quad core telefoons, maar de Acer gebruikt MTK processoren en de Samsung heeft Qualcom.

Nou heb ik niet veel verstand van processoren...
Wat zou nou de doorslag moeten geven:
MTK vs Qualcom of 2GB RAM vs 1,5 GB RAM?

Ik moet er bij vertellen dat ik een Chinese Jiayu G4S heb, met ook MTK erin. Deze kreeg geen GPS-fix. Na een half jaar ontgrendeld de telefoon de SIM niet meer. Misschien daarover ideeën? Als ik dat kan fixen, hoef ik helemaal nog geen nieuwe telefoon (hoewel dat GPS me wel stoort)

Ik ben benieuwd naar jullie expertise en visie.
Alvast bedankt

Arjan

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 16:36

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
xiaomi mi2s

[ Voor 56% gewijzigd door dest1 op 07-10-2014 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben door mijn ervaring met de Jiayu een beetje huiverig geworden voor Chinese import, dus de xiaomi mi2s... ik weet niet...

De Motorola Moto G 8 GB staat ook in mijn lijstje, maar die heeft 1 GB RAM, 8 GB ROM. ROM is natuurlijk uit te breiden, maar 1 GB RAM... Of staar ik me blind op iets wat minder belangrijk is?

Verwijderd

Topicstarter
Bovendien heeft die Acer een accu van 3500 mAh, dat lijkt me ook een pre, toch?

Verwijderd

Bij telefoons met 1GB ram & N-droid zou ik wegblijven, nu is dat prima te doen, maar in de toekomst wordt dat snel minder. 8GB rom is soms ook onhandig, omdat google steeds meer en meer verplicht om je apps op het interne geheugen te installeren.

Welke telefoon het beste voor jou is, ligt vooral aan hoe je de telefoon wilt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
@nul07 Je raadt me dus aan om geen telefons te kopen met 1 GB RAM... Ik had meer van die telefoons op mijn lijstje staan, maar k denk dat ik daar van afzie.

Iemand enige inzichten over MTK vs Qualcomm, dus Acer vs Samsung?

Ga ik 4G missen wanneer ik een telefoon neem met 3G? Ik been nu niet ontvreden over 3G, behalve dan over de dekking van T-mobile. Ik neem straks weer KPN. Maar dt zal per regio verschillen. Hier langs de Duitse grens is T-mobile niet heel sterk... Maa dit zal met 4GG niet heel anders zijn... Toch?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Waarom de oude, de nieuwe is er ook al, zelfde prijs en weer iets beter:
Moto G (2014)

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 08-10-2014 16:29 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:37

13art

Moderator Mobile
--> MAA

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• henkjan1995
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-01 17:54
In jouw geval zou ik kiezen voor de Motorola Moto G met 4G.
pricewatch: Motorola Moto G (4G) 8GB Zwart
Kost maar €180.-, geheugen is uitbreidbaar, bijna native android (dus ook niet zoveel RAM verbruik), waarschijnlijk langere update-support dan andere toestellen in deze prijsklasse, 4G en een goede accu. Tevens is de rest van de hardware ook niet slecht, op de camera na.

XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m

Pagina: 1