Ik heb mijn pc een tijdje geleden geupgraded met een nieuw moederbord, processor , geheugen en een SSD; bijna een hele nieuwe computer dus. Dit werkt verder allemaal prima. Ik had Windows 7 geïnstalleerd op een 1tb harde schijf, deze was onderverdeeld in een aantal partities. Aangezien ik Windows nu op de SSD heb geïnstalleerd heb ik van deze partities een grote partitie gemaakt. Hier ging het in eerste instantie al fout. Ik zag wel een schijfletter in de verkenner, maar bij disk management bleven het twee partities die niet een wilden worden. Vervolgens werd de hdd vaak niet herkend als ik mijn computer opstartte, vaak hielp een reset dan en als hij werd herkend bleef hij het ook doen. Ik dacht dat het misschien aan die vreemde partitie-indeling zou kunnen liggen, dus ik heb alle data gebackupt en vervolgens de harde schijf geformatteerd. Het probleem blijf zich echter voordoen en is heel verschillend van aard. Soms herkennen de computer en het besturingssysteem hem gewoon en werkt alles zoals het zou moeten werken. Maar vaak genoeg wordt hij niet herkend in de verkenner, en als ik vervolgens disk management open geeft deze aan: you must initialize a disk before logical disk manager can access it. Wat vervolgens niet kan omdat de hdd 0gb zou zijn.
Ik heb al uitgesloten dat het aan de sata-kabel ligt. Zou er iets verkeerd zijn gegaan bij het herpartitioneren oid of is hij het gewoon aan het begeven? Ik heb hem op twee weken na 5 jaar geleden gekocht en heb er vijf jaar garantie op, dus mocht dat zo zijn dan kan ik daar in ieder geval nog even snel aanspraak op maken.
Alvast bedankt
Ik heb al uitgesloten dat het aan de sata-kabel ligt. Zou er iets verkeerd zijn gegaan bij het herpartitioneren oid of is hij het gewoon aan het begeven? Ik heb hem op twee weken na 5 jaar geleden gekocht en heb er vijf jaar garantie op, dus mocht dat zo zijn dan kan ik daar in ieder geval nog even snel aanspraak op maken.
Alvast bedankt