Externe HDD - RAID - geen NAS

Pagina: 1
Acties:

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:45
Vele zoekpogingen, zowel op tweakers als bij verscheidene harddisk fabrikanten, leverden mij nul op. Het punt is als volgt:

Op mijn werk heb ik lokaal een eigen back-up draaien voor mijn data (grote bestanden). Onmisbare bestanden staan op de algemene server maar mijn 'ruwe' bestanden hou ik lokaal daar het een te grote load is voor de server.
Voorheen had ik een WD MyBook met twee schijven van 1 TB in RAID geschakeld. Nu is deze schijfinterface in dit systeem kapot en ben ik op zoek naar een vervanger. Echter kan ik er geen schijf meer vinden die RAID is en op USB aangesloten kan worden. Het is OF Thunderbolt (niet beschikbaar op mijn pc's) OF een NAS. Een NAS kan hier niet op het netwerk; dan moet ik al snel een lokaal netwerk draaien op mijn eigen werkplek; lijkt me omslachtig.

Heeft iemand een idee van een dergelijk product of een wellicht minder omslachtige oplossing.

Thanks!

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Je hebt in pricewatch een hele mooie zoek functie met filters...
Daarin staat RAID modi ook als variabele...

Als ik zo zoek, komen verschijnende enclosures met RAID 1 modus...
Filters: USB 2.0, USB 3.0, Raid modi 1.
http://tweakers.net/categ...2EK7c49Ucup7_ZCAySUzeZGs_

[ Voor 38% gewijzigd door Swordlord op 07-10-2014 15:53 ]

• Maf
Gevonden, maar alle schijven die je dan krijgt hebben USB als extra; het zijn NAS installaties waarbij je de USB kan gebruiken om een extra schijf aan te sluiten. Enige wat ik nu extra zie is lege omhulsels waarin het misschien mogelijk is... (ik had enkel gekeken en gefilterd op schijven aanwezig)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Sharkoon heeft ze ook (raid station). Niet duur ook

• Maf
Jongens, inderdaad te slecht gezocht.. Thanks!

Pagina: 1