Halve weergave beeld, wel geluid

Pagina: 1
Acties:

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Beste reaguurders,

Ik heb een tijdje geleden een nieuwe PC gekocht en nu wil ik graag via een HDMI kabel van mijn PC naar mijn LG tv Netflix bekijken.

Het is een beetje een vage situatie, dus ik zal h'm zo duidelijk mogelijk voor jullie proberen te schetsen (voor de zekerheid wat screenshots erbij gedaan). Op onderstaande foto 1 wordt mijn bureaublad weergegeven op mijn PC en TV in de juiste resolutie, alleen als ik bijvoorbeeld Google Chrome met Netlflix open gebeurd dit wel op mijn PC, maar niet op mijn TV. Het vreemde is dat mijn TV wel geluid afspeelt.

Foto 1 (het rechterstuk is mijn TV. Op de foto wordt het bureaublad incorrect weergegeven, op mijn TV scaled hij gewoon perfect met de resolutie):
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/5433e70c58313/5433e70c1c241-bb1.jpg

Het is dus zo onmogelijk voor mij om Netflix te kijken, tenzij ik het volgende doe - wat hieronder op foto 2 te zien is - .

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads8/5433e7d955004/5433e7d918753-bb2.jpg

Ik dupliceer hier bij de instellingen de beeldschermen waardoor Google Chrome wel wordt weergegeven op mij TV, waardoor dus ook Netflix. Enig nadeel is (wat niet op de screenshot te zien is), is dat de resolutie op de monitor van mijn PC helemaal verkeerd wordt weergegeven.

De situatie wordt misschien onduidelijk uitgelegd, ik geef graag toelichting. Het probleem is inderdaad niet al te groot, maar het is irritant als je snel iets op je PC wilt uitzoeken, je resolutie helemaal raar is. Ik kijk uit naar jullie antwoorden.

Groet,
Raptar

[ Voor 10% gewijzigd door Raptar op 07-10-2014 15:24 ]

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

Zo te zien gebruik je een 1360x768 tv. Dan werkt dupliceren niet in een full hd resolutie

Dan is plaatje 1 de beste keuze met een verschillende native resolutie. Verplaats het venster van chrome naar rechts dan komt hij op je tv ;)

• Raptar
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09-2024
Thnx man, geweldig! Je bent een legend haha! Situatie opgelost :)!

Edit: wist btw helemaal niet dat dat mogelijk was ;).

[ Voor 30% gewijzigd door Raptar op 07-10-2014 18:52 ]