Future Proof Gamers PC ? 1800euro

Pagina: 1
Acties:

• Rambo007
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 19:40
Hallo allemaal,

Begin dit jaar wilde ik een computer kopen, maar had geen genoeg geld ervoor. Over een maand of twee wil ik een computer kopen. Nou computer? Hardware kopen en zelf assembleren. Monitor heb ik al, dus dat is mooi meegenomen. Ik heb een budget van ongeveer 1500 euro. Over een maand mag er zelfs 250 euro erbij! Ik wil daarom een "Future proof" computer gaan kopen en assembleren.

Waterkoeler is stiller en beter hoor ik steeds, is dat zo? Ik wil wel voor mijn processor een Corsair Hydro H100i installeren.

5e generatie intel (hexacore) met DDR4 is wat mij betreft al een beetje future proof ;)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwste games spelen. Maar ook FHD+ video's bewerken. Fotoshoppen etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 1500 euro(-+250). Ik heb al mijn monitor gekocht (LG 27EA63V-P Zwart) Maar over een maand of 6 wil ik de tweede monitor kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen monitor LG 27EA63V-P Zwart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk wil ik mijn pc gelijk watergekoeld hebben maar omdat ik het ervaring ervoor niet heb hou ik het nog zo. Heb vaak van mijn vrienden gehoord dat ik het zelf moet doen, maar omdat ik nog geen ervaring heb wil ik niet proberen. Als het nou fout gaat verpruts ik het voor mezelf, en weg is 1800 euro :( . nou geen 1800 euro maar + - €600.- ?) Kan ik naar een bedrijf gaan in Rotterdam die waterkoeler kan installeren met garantie?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Computer ga ik zelf assembleren dus dat is mooi meegenomen :).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 348,89€ 348,89
1ASRock Fatal1ty X99X Killer€ 248,-€ 248,-
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 353,01€ 353,01
1WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 83,94€ 83,94
1Cooler Master CM Storm Stryker€ 131,95€ 131,95
1Trust Full HD 1080p Webcam€ 33,64€ 33,64
1Corsair Hydro H100i€ 103,-€ 103,-
1Sharkoon Skiller€ 14,83€ 14,83
1Sharkoon FireGlider€ 22,-€ 22,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 175,95€ 175,95
1Plantronics GameCom 788 7.1€ 63,33€ 63,33
1Asus BW-16D1HT Zwart€ 71,02€ 71,02
1Corsair RM750€ 109,95€ 109,95
1Samsung 840 EVO 500GB€ 199,25€ 199,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.958,76

Ga je overklokken?
Processor wel ja :) Andere componenten misschien later...

Ik heb wel een beetje verstand van hardware maar ik wil ook graag horen wat jullie ervan vinden. Hebben jullie tips? graag zou ik het willen horen. :)

Tweakers BBG heb je helaas geen 5e generatie processor of GTX970 etc...... Vandaar deze topic :)

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
met een simpele i5 ,8 gb ddr3 en een 970 zul je ook redelijk futureproof zijn.
Dan hou je ook nog eens geld over om een fatsoenlijke muis+toetsenbord te kopen.
Oja en ook nog geld wanneer je pc niet fatsoenlijk meer mee kan.

Verwijderd

Voor gamen heeft x99 de komende tijd nog niet veel zin. Futureproof? Misschien...
Voor video bewerking, zeker. Maar kan je mij/ons uitleggen wat je precies doet, hoeveel en met welke programma's. Als je maar 5% van je tijd home-videos omzet tot mp4s, dan heeft x99 niet echt een meerwaarde.

het x99 platform heeft meer cores, maar lagere clockspeeds dus voor games, die multithreading en multicore blabla nog niet echt ondersteunen, dus heeft een i7 huidige gen, met 4.5/5ghz OC meerwaarde.
Al met al kan je ong 300,- besparen door huidige generatie tegaan.

Persoonlijk denk ik dat je meer hebt, tenzij je 'weinig' gamed, aan een 980 o.i.d. Een sterkere kaart dus.

WC(watercool) heeft eigenlijk geen voordelen behalve minder warmte. Als je het goed doet, koelt het beter. Maar het is luider, en niet persé 'beter'. Het heeft alleen voordelen als je keihard overclocked, omdat dan dingen wel eens warm willen worden. Een AIO setje is niet moeilijk te instaleren, zoals die H100i, en als je denkt te gaan overclocken mss wel goed idee.

WC op je graka is niet nodig, die nieuwe Nvidea kaarten gebruiken minder, en worden (dus) minder warm.

Daarnaast zijn er een aantal dingen die nog een stuk beter kunnen, zoals je HDD's, je SSD, en die muis en tobo kan ècht niet.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Als je zijn huidige SSD, HDD's niet goed vindt is het handig om dat uit te leggen (waarom) en suggesties te doen. Aan alleen maar kritiek heeft hij weinig.

@TS
Zelf ben ik het er mee eens dat je je geld beter uit kan geven aan een goeie grafische kaart. X99 is inderdaad wel meer futureproof dan Z97, en er valt nog volop aan te upgraden wat met een vergelijkbaar systeem met Z97 eigenlijk al bijna niet meer kan. Het is dus kiezen: nu meer betalen en later minder aan een upgrade, of nu minder en de volgende keer wéér een compleet nieuw systeem.

[ Voor 5% gewijzigd door Pwuts op 07-10-2014 17:25 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

MasterPrutser schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:49:
Als je zijn huidige build niet goed vindt (SSD, HDD's) moet je wel uitleggen waarom en suggesties doen. Aan alleen maar kritiek heeft hij weinig.

@TS
Zelf ben ik het er mee eens dat je je geld beter uit kan geven aan een goeie grafische kaart. X99 is inderdaad wel meer futureproof dan Z97, en er valt nog volop aan te upgraden wat met een vergelijkbaar systeem met Z97 eigenlijk al bijna niet meer kan. Het is dus kiezen: nu meer betalen en later minder aan een upgrade, of nu minder en de volgende keer wéér een compleet nieuw systeem.
Ben je nou ècht serieus?

• Pwuts

Pwuts

Ja.

[ Voor 18% gewijzigd door Pwuts op 07-10-2014 17:23 . Reden: no offence here ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

MasterPrutser schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:02:
[...]

Ja. We zijn er om mensen verder te helpen, niet om ze af te kraken. ;)
Laat ook maar, ik ga deze discussie niet in een thread aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 16:04 ]

• Rambo007
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:02:
Voor gamen heeft x99 de komende tijd nog niet veel zin. Futureproof? Misschien...
Voor video bewerking, zeker. Maar kan je mij/ons uitleggen wat je precies doet, hoeveel en met welke programma's. Als je maar 5% van je tijd home-videos omzet tot mp4s, dan heeft x99 niet echt een meerwaarde.

het x99 platform heeft meer cores, maar lagere clockspeeds dus voor games, die multithreading en multicore blabla nog niet echt ondersteunen, dus heeft een i7 huidige gen, met 4.5/5ghz OC meerwaarde.
Al met al kan je ong 300,- besparen door huidige generatie tegaan.

Persoonlijk denk ik dat je meer hebt, tenzij je 'weinig' gamed, aan een 980 o.i.d. Een sterkere kaart dus.

WC(watercool) heeft eigenlijk geen voordelen behalve minder warmte. Als je het goed doet, koelt het beter. Maar het is luider, en niet persé 'beter'. Het heeft alleen voordelen als je keihard overclocked, omdat dan dingen wel eens warm willen worden. Een AIO setje is niet moeilijk te instaleren, zoals die H100i, en als je denkt te gaan overclocken mss wel goed idee.

WC op je graka is niet nodig, die nieuwe Nvidea kaarten gebruiken minder, en worden (dus) minder warm.

Daarnaast zijn er een aantal dingen die nog een stuk beter kunnen, zoals je HDD's, je SSD, en die muis en tobo kan ècht niet.
Hallo merryb,

Ik denk dat ik maar toch een 4e generatie intel neem en ddr3 ipv 4. Dank je wel voor je reactie.

Een Hdd met 6gb cache is een goede toch? En Samsung EVO? dat is toch een van de beste of heb ik het mis?

• Rambo007
Als je zijn huidige build niet goed vindt (SSD, HDD's) moet je wel uitleggen waarom en suggesties doen. Aan alleen maar kritiek heeft hij weinig.

@TS
Hoi,

Ik denk toch maar aan : NU minder en de volgende keer weer een compleet systeem. Thx voor je hulp :)

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ramazan_kilinc schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:17:
[...]

Hallo merryb,

Ik denk dat ik maar toch een 4e generatie intel neem en ddr3 ipv 4. Dank je wel voor je reactie.

Een Hdd met 6gb cache is een goede toch? En Samsung EVO? dat is toch een van de beste of heb ik het mis?
HDD's zit niet veel verschil meer tussen. MX100 van Crucial is de de facto standaard qua SSD's. ipv een waterkoelset kun je ook een Cryogen R1 of een Noctua NH D15 monteren, allebei erg stil en koel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

SSHD, vind het vrij nutteloos. Je betaald meer en naast een SSD merk je het toch niet. Voornanelijk bedoeld voor laptops, waar maar plaats is voor één schijf.

Nu we het hebben over SSD's, de MX100 is een slimmere keuze. Waarom? Goedkoper, snelheidsverschil is nihil, caps die je data beschermen bij stroomuitval en een verwachte langere levensduur.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

@TS
Euhh merryb geeft juist een inhoudelijk erg goede reactie en kraakt hem ook niet af. Ben het volledig met hem eens.

• JDillinger
  • Laatst online: 26-03 07:31
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:30:
[...]

Euhh merryb geeft juist een inhoudelijk erg goede reactie en kraakt hem ook niet af. Ben het volledig met hem eens.
Ik ook, ik denk dat mac-rolec beter zelf even wat beter kan nadenken voor ie reageert.
Volgens mij is TS bezig met keiharde kapitaalvernietiging. Tuurlijk, 1800 piek uitgeven kan, maar of het nodig is betwijfel ik ten zeerste.
Volgens mij kun je met een pc 1200, 66% van het budget, ook al een heeeeel eind komen. Bovendien kun je dan 33% eerder al een nieuwe pc halen.

Wat betreft je lijstje:
- heb je echt zo'n dikke i7 nodig? Hoe fanatiek ga je foto's en videos bewerken? in je huidige lijstje betaal je daar namelijk zo'n 300 piek voor. Voor het gamen kun je toe met een i5-4460, eer die gaat bottlenecken wil je allang een nieuwe pc.
- waarom zo'n schreeuwend duur moederbord? Voor 80 euro kun je er ook vinden.
- je HDD is erg duur (maar dat gaat maar over 2 of 3 tientjes). Verschil met een minder snelle merk je amper.
- mooie kast.
- waterkoeling? tja, waarom? je kan prima zonder toe denk ik aangezien je niet gaat overklokken en een goeie kast hebt.
- afhankelijk van hoe erg je video wilt bewerken kun je indd 16gb ram nemen. Je kunt ook nu 8 kopen en later nog 8 bijprikken. Het RAM kan iig stukje goedkoper, gewoon ddr3 crucial tactical.
- voeding is ok, maar waarom zó groot? stevige 500/600w voeding is ook prima.
- SSD is wat duur, een crucial mx100 is betrouwbaarder en goedkoper.

Je hebt een mooie lijstje, maar ik denk dat bovenstaande er niet veel voor onder doet (behalve als je intensief video gaat bewerken) en je wel 500e goedkoper uit komt.Choice is up to you.

Verwijderd

WWAS schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:49:
[...]

Ik ook, ik denk dat master-prutser beter zelf even wat beter kan nadenken voor ie reageert.
credit where credit is due ;)

• Pwuts

Pwuts

Ik heb zo het idee dat mijn reactie verkeerd wordt opgevat. Ik bedoelde ermee dat een beetje uitleg waarom die SSD en HDD niet zouden kunnen handig is voor mensen die hier komen om wat support te krijgen mbt hun computer(build). Dat betekent dus niet dat ik keiharde kritiek wilde leveren op je reactie, of wat jullie ook denken. Het klonk denk ik iets harder dan bedoeld.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1