Hallo allemaal,
Begin dit jaar wilde ik een computer kopen, maar had geen genoeg geld ervoor. Over een maand of twee wil ik een computer kopen. Nou computer? Hardware kopen en zelf assembleren. Monitor heb ik al, dus dat is mooi meegenomen. Ik heb een budget van ongeveer 1500 euro. Over een maand mag er zelfs 250 euro erbij! Ik wil daarom een "Future proof" computer gaan kopen en assembleren.
Waterkoeler is stiller en beter hoor ik steeds, is dat zo? Ik wil wel voor mijn processor een Corsair Hydro H100i installeren.
5e generatie intel (hexacore) met DDR4 is wat mij betreft al een beetje future proof
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwste games spelen. Maar ook FHD+ video's bewerken. Fotoshoppen etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 1500 euro(-+250). Ik heb al mijn monitor gekocht (LG 27EA63V-P Zwart) Maar over een maand of 6 wil ik de tweede monitor kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen monitor LG 27EA63V-P Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk wil ik mijn pc gelijk watergekoeld hebben maar omdat ik het ervaring ervoor niet heb hou ik het nog zo. Heb vaak van mijn vrienden gehoord dat ik het zelf moet doen, maar omdat ik nog geen ervaring heb wil ik niet proberen. Als het nou fout gaat verpruts ik het voor mezelf, en weg is 1800 euro
. nou geen 1800 euro maar + - €600.- ?) Kan ik naar een bedrijf gaan in Rotterdam die waterkoeler kan installeren met garantie?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Computer ga ik zelf assembleren dus dat is mooi meegenomen
.
Ga je overklokken?
Processor wel ja
Andere componenten misschien later...
Ik heb wel een beetje verstand van hardware maar ik wil ook graag horen wat jullie ervan vinden. Hebben jullie tips? graag zou ik het willen horen.
Tweakers BBG heb je helaas geen 5e generatie processor of GTX970 etc...... Vandaar deze topic
Begin dit jaar wilde ik een computer kopen, maar had geen genoeg geld ervoor. Over een maand of twee wil ik een computer kopen. Nou computer? Hardware kopen en zelf assembleren. Monitor heb ik al, dus dat is mooi meegenomen. Ik heb een budget van ongeveer 1500 euro. Over een maand mag er zelfs 250 euro erbij! Ik wil daarom een "Future proof" computer gaan kopen en assembleren.
Waterkoeler is stiller en beter hoor ik steeds, is dat zo? Ik wil wel voor mijn processor een Corsair Hydro H100i installeren.
5e generatie intel (hexacore) met DDR4 is wat mij betreft al een beetje future proof
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwste games spelen. Maar ook FHD+ video's bewerken. Fotoshoppen etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van ongeveer 1500 euro(-+250). Ik heb al mijn monitor gekocht (LG 27EA63V-P Zwart) Maar over een maand of 6 wil ik de tweede monitor kopen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen monitor LG 27EA63V-P Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk wil ik mijn pc gelijk watergekoeld hebben maar omdat ik het ervaring ervoor niet heb hou ik het nog zo. Heb vaak van mijn vrienden gehoord dat ik het zelf moet doen, maar omdat ik nog geen ervaring heb wil ik niet proberen. Als het nou fout gaat verpruts ik het voor mezelf, en weg is 1800 euro
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Computer ga ik zelf assembleren dus dat is mooi meegenomen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-5820K Boxed | € 348,89 | € 348,89 |
| 1 | ASRock Fatal1ty X99X Killer | € 248,- | € 248,- |
| 1 | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB | € 353,01 | € 353,01 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 83,94 | € 83,94 |
| 1 | Cooler Master CM Storm Stryker | € 131,95 | € 131,95 |
| 1 | Trust Full HD 1080p Webcam | € 33,64 | € 33,64 |
| 1 | Corsair Hydro H100i | € 103,- | € 103,- |
| 1 | Sharkoon Skiller | € 14,83 | € 14,83 |
| 1 | Sharkoon FireGlider | € 22,- | € 22,- |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 175,95 | € 175,95 |
| 1 | Plantronics GameCom 788 7.1 | € 63,33 | € 63,33 |
| 1 | Asus BW-16D1HT Zwart | € 71,02 | € 71,02 |
| 1 | Corsair RM750 | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Samsung 840 EVO 500GB | € 199,25 | € 199,25 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.958,76 | |
Ga je overklokken?
Processor wel ja
Ik heb wel een beetje verstand van hardware maar ik wil ook graag horen wat jullie ervan vinden. Hebben jullie tips? graag zou ik het willen horen.
Tweakers BBG heb je helaas geen 5e generatie processor of GTX970 etc...... Vandaar deze topic