Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gefiltst met 90 op 60 weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik verwacht dat ik vanmorgen ben geflitst op een 60 weg, waar ik ongeveer 90 reed. Mijn vraag is of dat politie gerechtigd is om daar te flitsen. (Het was een mobiele flitser)

De situatie is nl. als volgt:

De betreffende weg is ongeveer 1,5km lang en ligt tussen 2 dorpen in en heeft veel weg van een 80km weg. Vandaar dat ik ook rond de 80 a 90 reed.
Zodra je de betreffende weg op rijd staat er een bord 60. Echter bevat de weg 60km weg weer diverse zijwegen waar nergens herhaald wordt dat er een maximum geld van 60km/h. Dit staat niet aangegeven zodra je de hoofdweg verlaat, maar ook niet aangegeven als je de hoofdweg weer terug op rijd.

Tussen de zijweg waar ik vandaan kwam en de flitser zal ongeveer 500 meter hebben gezeten.

De politie stond te flitsen voorbij 2 zijwegen. Van een van die zijwegen kwam ik waardoor ik dus niet wist dat de weg 60km/h was. Ik ben uitgegaan van 80 omdat het fietspad gescheiden is van de weg middels bomen.

Kan iemand mij vertellen wie hier "in zijn recht staat" en of het zin heeft bezwaar aan te tekenen?

Alvast bedankt.

De flitser stond bij dit adres:

https://www.google.nl/map...14289b:0xe10e37414210076b

De borden staan alleen hier:

en hier

Ik kwam van deze weg af:
https://www.google.nl/map...2e0!4m2!3m1!1s0x47c76b104

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 13:55
Je reed te hard en wist dit. Wees een man en neem je verlies.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:06

AceRimmer

What a guy...

Op de borden staat ZONE 60, dus hoeven ze geen herhalingsborden te plaatsen.
Helaas...

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-10 10:50
Je ging ervanuit dat je 80 mocht en toch reed je 90, dus je reed zoiezo te hard.

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-11 20:25
AceRimmer schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:23:
Op de borden staat ZONE 60, dus hoeven ze geen herhalingsborden te plaatsen.
Helaas...
De vraag is dus of je op die zijwegen kan komen zonder dat je ergens geattendeerd wordt op het feit dat het een 60km/h zone is.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:16

KrazyJay

Kijkend naar Google maps, hoeft een herhalingsbord met snelheid niet geplaatst te worden omdat het een "zone 60" is. Bij zoneborden blijven de opgelegde beperkingen van toepassing totdat de zone opgeheven wordt. Verder vind ik niet dat de weg ingericht is als 80km/h; er is geen middenlijnmarkering en zijn er fietssuggestiestroken aanwezig op de rijbaan.

Take your losses.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-11 16:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De belangrijkste vraag is: stonden er ergens op de zijweg wél borden met 60 km/h?

Fixio schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:23:
Je ging ervanuit dat je 80 mocht en toch reed je 90, dus je reed zoiezo sowieso te hard.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

KrazyJay schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:24:
Kijkend naar Google maps, hoeft een herhalingsbord met snelheid niet geplaatst te worden omdat het een "zone 60" is. Bij zoneborden blijven de opgelegde beperkingen van toepassing totdat de zone opgeheven wordt. Verder vind ik niet dat de weg ingericht is als 80km/h; er is geen middenlijnmarkering en zijn er fietssuggestiestroken aanwezig op de rijbaan.

Take your losses.
Exact dit.

Wegmarkering is ingericht als 60/uur, zoals je leert bij theorie. Zone-borden hoor je ook de betekenis van te kennen.

Je reed te hard en nu moet je er voor boeten, vette pech.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Op de zijwegen staat geloof ik ook nergens een bord met 60. Ik ben inderdaad dat bord 60 voorbij gegaan maar heb daarna 3u bij een afspraak gezeten waardoor ik in de veronderstelling was dat de weg 80 was.. Ik reed inderdaad iets te hard. Maar 80/90 of 60/90 is wel een groot verschil.

Verwijderd

flitsmeister installeren op je telefoon! en zie ook de wegbelijning

Afbeeldingslocatie: http://auto-en-vervoer.infonu.nl/artikel-fotos/jvd/41323083613-thumb1.jpg
http://auto-en-vervoer.in...g-en-maximumsnelheid.html

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 14:31 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:28:
Op de zijwegen staat geloof ik ook nergens een bord met 60. Ik ben inderdaad dat bord 60 voorbij gegaan
Dan houdt het op en ben je gewoon de sjaak.

Kwam je enkel vanaf de zijweg en niet langs de getoonde borden dan zou er dus ergens bij aansluiting op die zijweg een bord moeten staan. Als die er niet stond was er nog wel iets mogelijk misschien.

Verwijderd

Als je jouw weg terug af gaat dan kom je bij een dorp en bij het uitrijden staat dit bord:
https://www.google.nl/map...UwQeY_mHUoPoShPQPOJaA!2e0

Tenzij je afspraak in het Zone-60 gebied was. Dan wist je het van de heenweg. Ze kunnen niet bij elk woonhuis weer een bord neerzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 14:32 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Maar dit staat er ook bij:
Onderbroken kantstrepen, geen middenstreep, maximumsnelheid is 80 km/u., alhoewel ook een maximum toegstane snelheid van 60 km/u. kan gelden.

[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 07-10-2014 14:36 ]

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 16:25
Reserveer vast wat geld zou ik zeggen: https://www.om.nl/onderwe...erkeer/snelheid/tarieven/

Natte krant (363218) (V.242)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:28:
Op de zijwegen staat geloof ik ook nergens een bord met 60. Ik ben inderdaad dat bord 60 voorbij gegaan maar heb daarna 3u bij een afspraak gezeten waardoor ik in de veronderstelling was dat de weg 80 was.. Ik reed inderdaad iets te hard. Maar 80/90 of 60/90 is wel een groot verschil.
Hoe kun je nu als gevolg van een bespreking in de veronderstelling verkeren dat een bepaalde maximumsnelheid geldt? :? Is daar op je ingepraat dat je 80 mocht ofzo? Anyway, je reed niet 'iets' te hard, je reed 30 km te hard. Gewoon betalen dus.

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-11 11:45
Ai dat is inderdaad een beste ;(

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 07:23
Take it like a man....

[ Voor 4% gewijzigd door Frontysco op 07-10-2014 14:43 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:41:
... Hoe kun je nu als gevolg van een bespreking in de veronderstelling verkeren dat een bepaalde maximumsnelheid geldt? ...
Drie uur is lang om iets te onthouden, voortaan de snelheidslimieten etc. opschrijven dus voor de bespreking.

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:25
Je kan moeilijk verwachten dat ze bij elk huis een nieuw bord gaan zetten... Ja goh, ik was vergeten dat ik binnen de bebouwke kom zat omdat ik de hele middag bij een vriend heb gezeten?

Pay up..

Verwijderd

Topicstarter
Dat geld zal het probleem niet zijn en ik neem de gevolgen als dat moet. Wat ik dacht is dat na iedere "nieuwe" weg een bord met de snelheid moet staan. Dat "zone 60" gebied is best groot heb ik net gezien, met heel veel bedrijven.

Er is niemand die op me ingepraat heeft dat het 80km zou zijn, maar als ik een bord voorbij rijd weet ik de snelheid. Ga ik dan in een overleg van 3u lang, rijd daarna weg zonder een bord te zien en toch verschillende straten te hebben gehad, ga ik er vanuit dat die weg 80 is. Dit omdat het fietspad apart zit en de weg niet absurd smal is.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-11 13:58
offtopic: *man

Deze keer moet je gewoon betalen.
Wat ik altijd doe, is letten op de reflectorpaaltjes langs de weg. Als deze ontbreken, dan is het meestal geen 80km weg.
Heb in de 12 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit een boete op een 60 of 80 km weg gehad, dus het werkt wel.

- Edit -
En de laatste paar jaar TomTom in de auto. Die geeft meestal ook de juiste maximum snelheid aan...

[ Voor 15% gewijzigd door Xyphoid op 07-10-2014 14:58 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
nide90, je moet dat soort dingen gewoon onthouden, lukt dat niet kan je ze altijd nog opschrijven voor je uitstapt. Gewoon pen en papier bij de hand houden/post-it op de voorruit, je telefoon gebruiken, knoop in je zakdoek of wat dan ook.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 07-10-2014 14:58 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:48:
Dat geld zal het probleem niet zijn en ik neem de gevolgen als dat moet. Wat ik dacht is dat na iedere "nieuwe" weg een bord met de snelheid moet staan. Dat "zone 60" gebied is best groot heb ik net gezien, met heel veel bedrijven.

Er is niemand die op me ingepraat heeft dat het 80km zou zijn, maar als ik een bord voorbij rijd weet ik de snelheid. Ga ik dan in een overleg van 3u lang, rijd daarna weg zonder een bord te zien en toch verschillende straten te hebben gehad, ga ik er vanuit dat die weg 80 is. Dit omdat het fietspad apart zit en de weg niet absurd smal is.
Jup, zeker gezien het per gemeente kan verschillen, er zijn gemeenten die maken zo ongeveer alles 60 wat geen direct doorgaande route is, bij anderen is dat weer veel minder het geval.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-11 21:21
Boetes wel lekker foto's opvragen, is iets niet helemaal duidelijk op de foto wat nog wel eens gebeurt bij die mobiele flits palen. Vervalt de boete gewoon direct.

----
Ja het is niet netjes maar scheelt zoweer 180 euro? Als het al niet meer is?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:27
Tussen Dedemsvaart en de N34 ligt het "Zwarte Pad", dit is ook een 60 kmh weg. Hier wordt echter nooit geflitst omdat de weg niet is ingericht als 60 weg en hierom hebben diverse mensen succesvol bezwaar aangetekend tegen flits en laser boetes. Dit heb ik overigens via een politieagent gehoord die in deze regio werkt.

Bezwaar aantekenen kan dus best zin hebben. Moraalridderig stellen dat je je verlies maar moet nemen vind ik persoonlijk erg kort door de bocht. Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 07-10-2014 16:30 ]

XXXVI

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 15:16

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Een dergelijke casus heeft ook in Utrecht gespeeld op de Waterlinieweg. Maar dat is een weg die ooit als 100km/u-weg is ingericht, inc. op- en afritten, middenvangrail, geluidswallen en alle andere zaken die je normaal alleen op een snelweg tegenkomt. Tegenwoordig mag je nog maar 70 en daar is in het begin ook op gecontroleerd. Maar dat doen ze niet meer, omdat de weg inderdaad qua inrichting geen 70-weg is, maar 100.

Maar... de weg waar de TS reed is niet overduidelijk 80, het is een twijfelgeval. Reken er maar op dat een bezwaar gewoon afgewezen zal worden.
Idem voor het ontbreken van borden, in een 60-zone hoeft dit niet. Al verbleef je een week in de zone, er wordt verwacht dat je dan nog steeds weet dat je maar 60 mag.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 10:38
Nee maar een vlugge scan van google streetview leert dat deze weg wel aan die eisen voldeed. Ik heb bovenstaande idd met succes verdedigd bij een rechter, maar dan voor een 30 weg. Regels opzoeken hoe een 60 weg eruit moet zijn, vergelijken met de praktijk en dan evt. bezwaar aantekenen. Maar op het eerste oog zeg ik weinig kans.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als de zijstraten ook zone 60 zijn hoeven ze geen nieuwe borden te plaatsen. Je mag dan gewoon 60 tot je een bord einde zone 60 ziet.
Xyphoid schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:49:
offtopic: *man

- Edit -
En de laatste paar jaar TomTom in de auto. Die geeft meestal ook de juiste maximum snelheid aan...
In Belgie niet. Vaak zegt de Tomtom 90 terwijl het 70 is en vaak weet de Tomtom het zelfs helemaal niet.

[ Voor 57% gewijzigd door Marzman op 07-10-2014 17:38 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:02:
Boetes wel lekker foto's opvragen, is iets niet helemaal duidelijk op de foto wat nog wel eens gebeurt bij die mobiele flits palen. Vervalt de boete gewoon direct.

----
En lekker de samenleving weer wat kosten laten dragen omdat je zelf een fout hebt begaan?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wat ik doe is altijd met de TomTom aan rijden, je hoeft er niet altijd een route in te zetten maar in bijna alle gevallen geeft ie wel de max snelheid aan.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Zonder zonebord 60 is dat gewoon 80.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 14:20:
Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik verwacht dat ik vanmorgen ben geflitst op een 60 weg, waar ik ongeveer 90 reed. Mijn vraag is of dat politie gerechtigd is om daar te flitsen. (Het was een mobiele flitser)
De politie is overal gerechtigd om de wet te handhaven. Flitsen is een middel om te handhaven. Ik zie dan ook geen reden waarom er niet geflitst zou mogen worden.
De politie stond te flitsen voorbij 2 zijwegen. Van een van die zijwegen kwam ik waardoor ik dus niet wist dat de weg 60km/h was.
Komende vanaf die zijweg ben je een bord 'zone 60' tegengekomen. Je had moeten weten dat 60 de snelheidslimiet was, omdat je nog geen bord 'einde zone 60' of een bord met een andere snelheidslimiet was tegengekomen.
Ik ben uitgegaan van 80 omdat het fietspad gescheiden is van de weg middels bomen.
Op de rijbaan zijn nota bene fietssuggustiestroken aangebracht om te benadrukken dat je er maar 60 mag rijden. Dat er voor fietsers aparte fietspaden aanwezig zijn (en fietsers dus niet daadwerkelijk op de hoofdrijbaan komen) doet daar niets aan af. Jouw argument zal bij een bezwaar waarschijnlijk weinig indruk maken.
Kan iemand mij vertellen wie hier "in zijn recht staat" en of het zin heeft bezwaar aan te tekenen?
Je kunt moeilijk bezwaar aantekenen tegen een beschikking die nog niet bestaat :). Nog even geduld hebben dus.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Je kan dr onderuit komen door een "lek" in de zone te vinden, als bij een van de zijstraten een bebouwde kom kan vinden zonder zone-bord. Goed zoeken dus, ze zijn tegenwoordig bijna allemaal dicht.
Joostje123 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:02:
Hmm, zet nog maar wat meer aan de kant, dat kan tussen de 139+7 en 259+7 euro kosten volgens die eerder genoemde website, uitgaande van 80 tot 90 gemeten.

Eigen ervaring trouwens: met 110 op de teller naar huis rijden over een verder compleet verlaten N-weg, waar de snelheid steeds van 80 naar 100 naar 80 ging. en precies in het 80 stuk een paal. Het resultaat was iig €230 voor 104 na correctie waar 80 toegestaan.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:46
Bezwaar maken kan altijd he, dat is je recht. Maar ik gok dat je niet zoveel kans hebt.

Ben zelf ook eens op mijn motor geflitst met 101 na correctie waar 60 mocht (was trouwens een weg dat toen eigenlijk net 60 was geworden, daarvoor altijd 80 geweest), tsja, jammer geld. Was iets van 350 euro ofzo een paar jaar geleden. Wel volledig terecht, maar in my defense, was 's ochtends vroeg in het weekend, en ken de streek op mijn duimpje (ook geen zijwegen, alleen hier en daar een boerderij, je kan helemaal over het verloop van de weg kijken etc), dus totaal niet gevaarlijk of zo, maar ja, wel te hard gereden :P

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 07-10-2014 20:06 ]

Verwijderd

de stolpweg op schouwen-duiveland. ooit mocht je er gewoon 100 rijden, later vervangen voor gewoon 80. nu nog maar enkel 60. en volgens horen en zeggen moet het over 2 jaar max 50 worden....dit om het verkeer overeen te stemmen met de 45KMH autotjes. en die rijden er op dat eiland ook best veel.

zelfde met de delingsdijk. voorheen mocht je er 100 rijden. wat prima en veilig was. ( brede weg en recht toe recht aan met weinig kruisingen) nu nog maar 80....op het gehele eiland. nu mag je er nog inhalen...ideaal als je een 45 kmh autotje tegenkomt. straks als de plannen door gaan inhaalverbod...en dan mag je hopen dat die niet helemaal aan de ander kant van het eiland hoeft te zijn....

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Met Trolloos. Als je al twijfelde, dan had je aan de wegbelijning kunnen zien dat het een 60km-gebied is.
De weg is ingericht voor 60, hoe kun je dan denken dat het 80m/u is?

[ Voor 25% gewijzigd door EWK op 12-10-2014 15:30 ]

Hoi!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Napo schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:29:
[...]

En lekker de samenleving weer wat kosten laten dragen omdat je zelf een fout hebt begaan?
+wobben.

Kijken of de overheid wel alles goed heeft gedaan.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-11 15:19

Typhone

Who Dares Wins

evilution schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

+wobben.

Hopelijk komt de zaak voor en gaat het dan alsnog mis. Mag van mij meteen een bedrag van 2000 euro gevraagd worden aan de verliezer (griffiekosten toch?). Dit geneuzel is ook schering en inslag in die groepen met barbaren die je op Facebook hebt (politiecontroles regio... zus en zo en dat).
Al die mensen klagen over administratiekosten maar door dit soort geneuzel betaal je bij <10km/h te hard binnen een paar jaar 25% administratiekosten van het totaalbedrag.

Los daarvan...als je 10-15km/h te hard rijdt ben je nooit merkbaar eerder op je bestemming tenzij je die snelheid gedurende minimaal 15 minuten onafgebroken haalt. En hoe vaak gebeurt dat? Kan je beter investeren in een normale auto en 100 km/h te hard rijden want dan boek je daadwerkelijk tijdwinst.
Dit natuurlijk met een ironische ondertoon. Mezelf onder de moraalridders scharen doe ik liever niet maar ik zou me eerder zorgen maken om de zaken die ECHT niet kunnen dan om dit soort betuttelende dingen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:49
Op een soortgelijke weg in een 60-zone hier in de buurt is pas geleden een meisje van 10 doodgereden door iemand die er 90 reed.

Als het aan mij had gelegen had je het 10-voudige mogen betalen.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
evilution schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 15:48:
[...]

+wobben.

Het is je goed recht om een WOB-verzoek in te dienen maar ik zie niet in wat er in dit geval mee bereikt zou moeten worden?
De 60-zone is aangegeven en hij zat klaarblijkelijk gewoonweg fout. Kan gebeuren, kost je een paar euro en het is klaar. Het lijkt erop dat het enige wat je wilt doen met het WOB-verzoek is kijken of ze niet mogelijk een fout hebben gemaakt en je daardoor niet hoeft te betalen?

Maar goed, we maken allemaal wel eens een foutje en deze worden vaker niet dan wel bestraft. De vraag die blijft. kan je op die locatie komen zonder een 60-zone bord tegen te komen. Kan er ja op geantwoord worden dan kan je mijn inziens bezwaar in dienen maar wees dan ook wel de persoon die dit aankaart bij de wegbeheerder.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 15:53
deepbass909 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:02:
Een dergelijke casus heeft ook in Utrecht gespeeld op de Waterlinieweg. Maar dat is een weg die ooit als 100km/u-weg is ingericht, inc. op- en afritten, middenvangrail, geluidswallen en alle andere zaken die je normaal alleen op een snelweg tegenkomt. Tegenwoordig mag je nog maar 70 en daar is in het begin ook op gecontroleerd. Maar dat doen ze niet meer, omdat de weg inderdaad qua inrichting geen 70-weg is, maar 100.
Bekende inderdaad. Kom er regelmatig. Rij ook rustig 70 daar, maar wordt constant ingehaald met veel hogere snelheden.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:27

Sharky

Skamn Dippy!

Dit is ook zo'n weg (waar het wel is aangegeven) waar je denkt dat je 80 mag, maar waar het gewoon 50 is. https://www.google.nl/map...d55c99:0x48b95ea8065b74ad

This too shall pass

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:49
FastFred schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:22:
Op een soortgelijke weg in een 60-zone hier in de buurt is pas geleden een meisje van 10 doodgereden door iemand die er 90 reed.

Als het aan mij had gelegen had je het 10-voudige mogen betalen.
Vaak is de snelheid niet direct de oorzaak van zo'n ongeluk. Daarnaast zijn veel 60-zones gewoon vroegere 80-wegen, waarbij er geen geld geinvesteerd wordt in de weg en daarom maar gewoon de snelheid omlaag wordt gegooid om te voldoen aan nieuwe veiligheidseisen.

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
De bekeuringen gaan helemaal nergens meer over in Nederland, 30km te hard is zo'n 260 euro, met mijn vrachtwagen zou het 318 euro zijn in Nederland.

In DLD mag je met een truck op N-wegen max. 60km terwijl het overige verkeer vaak 90km mag met als gevolg dat er gevaarlijke inhaal manoeuvres worden gedaan. Dus vaak rij ik toch maar met het verkeer mee...

geflitst 28km te hard, ik geloof dat ik 50 euro moest afrekenen. :P
Dat zijn bedragen....

@PdeBie

Tja eigen schuld, in Nederland doe ik dat niet (meer) :X , mij te duur.

[ Voor 9% gewijzigd door BAS80 op 14-10-2014 16:25 ]

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 15:53
BAS80 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 16:15:
De bekeuringen gaan helemaal nergens meer over in Nederland, 30km te hard is zo'n 260 euro, met mijn vrachtwagen zou het 318 euro zijn in Nederland.

....

geflitst 28km te hard, ik geloof dat ik 50 euro moest afrekenen. :P
Dat zijn bedragen....
In Duitsland is het dus gewoon geen straf.
Zeker als je bewust 30+ te hard rijdt. Dat mag je van mij wel voelen in de portemonnee.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Uiteindelijk was dus het enige probleem dat je niet weet wat een ZONE 60 bord inhoudt.

Weg is duidelijk genoeg 60 km/u, je kan er redelijkerwijs vanuit gaan dat wanneer er geen middenstreep is en onderbroken strepen langs de weg dat je er maar 60 mag, en als je dat vasthoudt is het ergste wat je kan gebeuren dat je een keer ergens 60 rijdt waar je 80 mag, die boete is aanzienlijk lager iig. ;)

Enige manier om er onderuit te komen is de hele zone gaan controleren en hopen dat ze zijn vergeten ergens in een obscuur straatje het zone 60 bord neer te zetten, dan geldt het namelijk voor de hele zone niet meer. Maar de kans dat je je hele middag verkloot omdat het wel klopt is aanzienlijk groter. :)

dus, schokken geblazen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1