Toon posts:

Beste kaart voor Oculus Rift DK2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Graag vraag ik jullie advies omtrent het beste GPU voor Oculus Rift DK2 gebruik. Ik heb een voorkeur voor Nvidia met name de GTX 970 of GTX 980. Ook omdat met Nvidia kan je down sampelen!!! Ik speel alleen race spellen, gezien ik zeer ontevreden ben met mijn huidige 7970 kaart en de prestaties met de DK2 zou ik graag de overstap maken naar een veel betere GPU.

Heeft iemand ervaring mee met de nieuwe GPU's en SLI? Is het een voordeel om SLI te hebben met de Oculus Rift? Of, is het beter om een enkele GPU te nemen? en dan welke? Kan allebei veroorloven, dus graag jullie advies en ideeën aub,

Cheers AussieStig

> Intel i5 3570K
> Asus Sabertooth Z77 ROG Edition
> Asus HD 7970 Matrix Platinum ROG Edition
> G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9Q-16GBXL
> Samsung 830 series 256GB
> Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
> Cooler Master HAF X
> Corsair Hydro H100i
> Corsair Professional Gold AX850
> Samsung SH-224BB Black

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Wat is je budget, welke kaarten heb je zelf al gevonden?
Je zou met de 7970 al gewoon prima moeten kunnen gamen op een DK2.
Heb je de kaart in het PCIe slot die het dichtst bij de CPU zit gestoken?

Verwijderd

Topicstarter
oscarw schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:58:
Wat is je budget, welke kaarten heb je zelf al gevonden?
Je zou met de 7970 al gewoon prima moeten kunnen gamen op een DK2.
Heb je de kaart in het PCIe slot die het dichtst bij de CPU zit gestoken?
Hey oscarw,

Bedankt voor uw antwoord. Ik heb de GPU in het eerste slot onder de CPU zitten. Mijn budget rekt tot 1x GTX 980 of 2x GTX 970 SLI.

Ik vind zelf dat ik iets mis met het AMD en DK2 combinatie, staat op veel forums dat AMD GPU's worden niet gekozen door de Oculus testers om de Oculus te testen. Ze gaan massaal voor nVidia GPU's.

Cheers, AussieStig

Afbeeldingslocatie: http://i1333.photobucket.com/albums/w640/Haveagomate/PC/IMG_2153_zpsec666c02.jpg

Verwijderd

1gtx980 want ik weet niet of sli wel eens werkt voor VR

http://www.geforce.com/wh...or-virtual-reality-gaming

Edit

Sli werkt ook dus je zou ook voor 2 gx970's kunnen gaan, meer performance dan 1 gtx980.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:47:
1gtx980 want ik weet niet of sli wel eens werkt voor VR

http://www.geforce.com/wh...or-virtual-reality-gaming

Edit

Sli werkt ook dus je zou ook voor 2 gx970's kunnen gaan, meer performance dan 1 gtx980.
Bedankt Magherb82,

De link is wel informatief en ik denk dat als het zo werkt dat elke GPU een aparte oog aanstuurt zou het wel een verschil kunnen maken in het aansturen van de Oculus Rift.

Bedankt nogmaals voor jouw advies, cheers, AussieStig

Verwijderd

Zo werkt het niet. SLI betekend dat ze samenwerken, niet aparte taken opzich nemen. Dat wat gedaan word, word sneller gedaan, maar soms lopen ze elkaar in de weg (micro stutters, niet elk spel vind SLI nou echt heel leuk)

Daarom is ook een 4GB zoals de 970, in SLI nog steeds 4GB. Niet 8.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:10:
Zo werkt het niet. SLI betekend dat ze samenwerken, niet aparte taken opzich nemen. Dat wat gedaan word, word sneller gedaan, maar soms lopen ze elkaar in de weg (micro stutters, niet elk spel vind SLI nou echt heel leuk)

Daarom is ook een 4GB zoals de 970, in SLI nog steeds 4GB. Niet 8.
Bedankt voor uw antwoord merryb,

'' The other requirement for VR is high framerates. At present, 75 frames per second, per eye, at 960x1080 is desired for fluid gameplay. Achieving this level of performance is akin to rendering at 4K, making the GeForce GTX 980 the recommended card for VR.

However, to ensure the ultimate experience with rock solid framerates, which is crucial for avoiding eye strain and jarring frame drops, a fast SLI configuration is recommended. In traditional games SLI doubles performance, letting you play at higher resolutions and with more eye candy. In VR games, SLI rendering introduces a frame of latency, which is the antithesis of our work mentioned earlier. To avoid this frame of latency we have developed "VR SLI", which has each GPU output to a separate eye in the VR headset. This allows games to fully utilize both GPUs in parallel, and increase delivered frame rates.''

Ik denk dat dit wel nufftig techniek wordt voor de OR. Ik snap wat u uitgelegd hebt, ik speel maar een handvol race spellen zoals Assetto Corsa, RaceRoom en mogelijk Project Cars straks. Dus dat is niet echt een punt voor mij.

Cheers, AussieStig

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
En jou cpu heeft geen 40 pcie lanes he, het is dus niet echt een bottleneck, maar toch niet optimaal, ik zou gaan voor de 980, en dan kan je later over een half jaar ofzo een tweedahands hier op tweakers kopen. Dat lijkt mij zeker het beste!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:32
8 PCIe 3.0 lanes per gpu is meer dan genoeg voor een GTX 970. En ik vind het nogal contradictorisch om te zeggen nu geen GTX 970's in SLI te nemen omdat ie toch geen 32 PCIe lanes heeft, maar dan wel later GTX 980's in SLI te zetten, dan heb je nog meer bandbreedte nodig (maar ook daar gaan 8 PCIe 3.0 lanes nog niet zo'n grote invloed hebben).

Volgens mij is VR SLI er nog niet, dus dat voordeel heb je nog niet, maar op termijn gaat het dus wel mogelijk zijn om per GPU een schermhelft (en dus een gedeelte per oog) aan te sturen, al zal de schaling nooit echt x2 zijn.

Down sampelen zou ik overigens niet doen omdat dat ergens wel blur introduceert en veel interfaces worden er kleiner van. Als je een groot scherm hebt, kan dat niet zo'n kwaad, maar ik denk niet dat je kleinere letters wilt in je VR, daar zijn die interfaces meestal net afgestemd op je DK2 (als je toch games speelt die er voor aangepast zijn).

[ Voor 4% gewijzigd door MacPoedel op 07-10-2014 22:26 ]

Pagina: 1