PC toont enkel een witte underscore in de linkerbovenhoek

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikt0r94
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11-2024
Beste Tweakers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het troubleshooten van mijn kapotte pc.

Na het opstarten van mijn pc krijg ik zoals altijd eerst het ASRock schermpje te zien van mijn moederbord, maar in plaats van hierna windows 7 op te starten krijg ik enkel een witte underscore te zien in de linkerbovenhoek van mijn scherm. Deze blijft staan totdat ik de PC compleet uitzet.

De computer heeft het altijd super gedaan en dit kwam echt uit het niets. Ik heb het probleem gegoogled en kwam hierbij op deze thread van Tomshardware. Hier zeggen ze dat het een probleem met de harde schijf kan zijn. Mijn UEFI herkent echter wel alle onderdelen (1TB HDD, 120GB SSD, IHAS DVD drive) die in mijn PC zitten.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Booten vanaf mijn Windows 7 installatie DVD (reden: SSD of Windows 7 installatie kan misschien kapot zijn). Als de computer gaat proberen deze dvd op te starten krijg ik een volledig zwart beeld (dus ook zonder underscore). Wat ik wel zie op dit zwarte scherm is een rand die over de volledige lengte aan de bovenkant van mijn beeldscherm loopt van ongeveer een centimeter dik. Deze rand laat de achtergrond van mijn UEFI zien. Dat is dus dit plaatje: Link Het lijkt dus net of mijn UEFI maar gedeeltelijk wordt bedekt met dit zwarte scherm dat ik krijg als ik wil booten vanaf de DVD.
  • RAM getest. Ik heb 2x 4gb Crucial Ballistix Sport. Ik heb gekeken of 1 van deze kapot is en ze beiden in Single channel gezet en geprobeerd te booten. Het resultaat hiervan is dat mijn pc met de ene RAM stick tot de witte underscore boot en met de andere enkel een zwart scherm toont.
  • Met de bovenstaande Single Channel RAM geprobeerd naar de Windows DVD te booten. Lukt ook niet.
Dit is mijn computer:
#Product
1AMD FX-6300 Black Edition
1ASRock 970 Extreme4
1MSI GeForce GTX 760 2GB Gaming
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB
1Fractal Design Define R4 Pearl Black
1TP-Link TL-WN822N
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
1Lite-On IHAS124 Zwart
1Corsair CX500M
1Samsung 840 EVO 120GB
Bekijk collectie
Importeer producten

Ik heb de hele computer bij Megekko gekocht, behalve de SSD. De SSD heb ik naderhand bij CD-Rom-Land gekocht en hier heb ik een schone installatie van Windows 7 Home Premium 64 bit opgezet.

Ik hoop dat jullie tips hebben over welk onderdeel van mijn computer voor problemen zorgt. Zelf begin ik te denken dat het moederbord kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Alle rand apperatuur al eens ontkoppeld (usb apparaten vooral?) Dat was bij mij nog wel eens de issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vikt0r94
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-11-2024
Rann schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:40:
Alle rand apperatuur al eens ontkoppeld (usb apparaten vooral?) Dat was bij mij nog wel eens de issue
Duizendmaal dank! _/-\o_ Hij doet het weer! Wat kan hier in vredesnaam voor hebben gezorgd? Een kapotte exterene hardeschijf die erin zat o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Zou heel goed kunnen. Als er in je boot order die externe disk eerst voorbij kwam kan hij daar op blijven hangen.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkfreak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-11-2024

Darkfreak

www.n1ntendo.nl

vikt0r94 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:45:
[...]

Duizendmaal dank! _/-\o_ Hij doet het weer! Wat kan hier in vredesnaam voor hebben gezorgd? Een kapotte exterene hardeschijf die erin zat o.i.d.?
Bij ons was dit inderdaad de oorzaak. Niet per se een kapotte harde schijf, maar wel een externe dus.
Als de Ext.HDD aangesloten was terwijl de PC rebootte kreeg je alleen die knipperende underscore.

Uiteindelijk kunnen verhelpen door de boot order aan te passen en USB devices te negeren tijdens boot x)

Volg www.n1ntendo.nl voor alles Nintendo! (>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-09 09:27
Zelf heb ik het wel eens als ik een iPad / mobiel heb aangesloten... Vandaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, ruwe bootvolgorde dus ingesteld in het UEFI (disk en dan geen specifieke waardoor USB bovenaan komt te staan, of erger: USB boven HDD), en dan geen bootsector/boot.efi op de USB drive hebben kan dit tot gevolg hebben...
Pagina: 1