• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 14:31
Hallo wij hebben al een aantal jaren een LE-37B550 LCD tv van Samsung.
Zondag avond waren wij aan het tv kijken en opeens viel de tv uit. Dacht zelf eerst dat stroom was uitgevallen, maar helaas.
Gisteren nieuwe voedingskabel getest en helaas zonder effect.

Zijn er nog dingen die ik na kan kijken om de tv toch weer te repareren? Nieuwe tv heb ik helaas geen budget voor.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
Denk dat je power/voeding board kapot is, iig bol staande of lekkende caps, dus als je kan solderen zou je hem zelf nog wel kunnen maken.

• G.Scholtens
devil-strike schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:17:
Denk dat je power/voeding board kapot is, iig bol staande of lekkende caps, dus als je kan solderen zou je hem zelf nog wel kunnen maken.
Ik las het net op internet, morgen maar eens kijken of ze bol staan. Zwager heeft elektrotechniek gedaan dus die kan ze wel vervangen.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
Als ze wel bol staan heb je voor paar euro wel nieuwe cap, kosten zullen dus gelukkig mee vallen als dat het probleem is.

• G.Scholtens
devil-strike schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:08:
Als ze wel bol staan heb je voor paar euro wel nieuwe cap, kosten zullen dus gelukkig mee vallen als dat het probleem is.
Gisteren de tv open gehad, echter staan de caps niet bol. Zwager wil het mainbord eventueel doormeten en kijken of die wat kan doen.

Mocht dit niet te verhelpen zijn, wie waar ik een nieuwe mainbord kan kopen? Kans is zeer groot dat het met een nieuw mainbord wel verolpen is.

Powersupply zat wat ik zo zelf kon zien bij het mainbord op.

• G.Scholtens
Iemand enig idee of er ook technische tekeningen te vinden zijn van mijn toestel?
Zwager kan hem zonder de nodige tekeningen niet goed door meten helaas.

Maar er lijkt geen spannings signaal binnen te komen op de printplaat

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:47
ESR meter gebruiken om de condensatoren door te meten, heel simpel.

• G.Scholtens
Er komt helaas wel spanning binnen, waarschijnlijk word het een nieuwe tv
Pagina: 1