Ik wordt helemaal gestoord van die fans die niet een monotoon geluid maken maar van die mmmmMMMMmmmmMMMMmmmmMMMMmmm geluiden . Misschien ben ik een beetje neurotisch
, maar ik kan er niet tegen. Ipv te genieten van mijn past gekochte Athlon en Voodoo5 zit ik me te ergeren aan dat irritante shitgeluid ... misschien ook wel omdat het al zo laat is
. Weet iemand niet een oplossing? Ik heb in het verleden al vanalles geprobeerd (elastieken, pot-meterjes ertussen, etc) maar is er geen kast die dit soort dingen minimaliseert ofzo? Als je er een weet hoor ik het graag ... dan maar wat pieken voor een goeie kast.
Ik ken het probleem. Als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel NOISE. Kijk je kan natuurlijk ook overgaan op een I-mac....
Just kiddin'
Ik heb zelf al m'n fans vervangen door fans van Papst. De case inlaat- en voeding fan zijn temperatuur geregeld met een sensor(variofans). Toch wel stil. Ik heb tussen fan en kast tochtstrip zitten dat de resonanties elimineert. Misschien een idee....
Succes,
Rocco
Just kiddin'
Ik heb zelf al m'n fans vervangen door fans van Papst. De case inlaat- en voeding fan zijn temperatuur geregeld met een sensor(variofans). Toch wel stil. Ik heb tussen fan en kast tochtstrip zitten dat de resonanties elimineert. Misschien een idee....
Succes,
Rocco
Ik had zoiets met het fannetje op m'n GeForce. Gewoon m'n kaart iets anders geduwd en nou is'tie stil.
Misschien kun je experimenteren door wat rubberen ringetjes onder de schroefjes van je fan te plaatsen, zodat er geen rechtstreeks maar een gedempt contact is met je kast.
Dit moet volgens mij werken als het een resonantie met de kast is, waar je last van hebt denk ik zo.
Of je fans een keer grondig schoonmaken wil ook wel eens helpen.
Misschien kun je experimenteren door wat rubberen ringetjes onder de schroefjes van je fan te plaatsen, zodat er geen rechtstreeks maar een gedempt contact is met je kast.
Dit moet volgens mij werken als het een resonantie met de kast is, waar je last van hebt denk ik zo.
Of je fans een keer grondig schoonmaken wil ook wel eens helpen.
Verwijderd
voodoo 5 ???????? Beetje Jammer. Op z'n minst een DDR GeForce moeten kopen! Die Voodoo5 is brak. Sorry, no disrespect, maar voor iets meer $ had je veel meer in huis gehaald.
Inderdaad, koop wat van dat Dynamat spul kopen , om de Kast van binnen te "dempen"...
Inderdaad, koop wat van dat Dynamat spul kopen , om de Kast van binnen te "dempen"...
Voor de addtronics kasten van www.oc-shop.nl zijn ook geluidsdempingssetjes te koop.
Wellicht dat deze setjes ook op andere kasten passen (is soort schuimmateriaal)
Verder kan je natuurlijk al je fans vervangen door een waterkoeling setup >:): Ik heb nog twee fans in de computer: voeding en radiator). Computer is behoorlijk stil.
Wellicht dat deze setjes ook op andere kasten passen (is soort schuimmateriaal)
Verder kan je natuurlijk al je fans vervangen door een waterkoeling setup >:): Ik heb nog twee fans in de computer: voeding en radiator). Computer is behoorlijk stil.
Bedankt voor de tips, ik zal es wat proberen. En Cronik, die Voodoo5 is een stuk duurder dan de GeForce DDR ... hij is ook sneller trouwens (ik had een GeForce DDR voor deze kaart). En brak is ie zeker niet
. En waterkoeling ... ik begin er steeds harder over de denken inderdaad over te stappen
.
Verwijderd
Hey Bomberman!
check deze url... http://firingsquad.gamers.com/hardware/v55500preview/page6.asp vandaar mijn uitspraak. Heb zelf alleen ervaring (gehad) met Voodoo1 en 2...
Destijds VET!
Sinds de TNT1, altijd Nvidia fan geweest!
check deze url... http://firingsquad.gamers.com/hardware/v55500preview/page6.asp vandaar mijn uitspraak. Heb zelf alleen ervaring (gehad) met Voodoo1 en 2...
Sinds de TNT1, altijd Nvidia fan geweest!
Cronik, das een preview van 24 april ... en ik ben niet echt fan van een bepaald merk. Ik heb zowel nVidia en 3dfx-kaarten gehad en ze hebben ieder hun eigen voordelen/nadelen. Ik heb ook de TNT1 gehad, en ik ben nog nooit zo blij geweest met een kaartje
. Sure de GeForce II is veel sneller, maar de imagequality is volgens mij weinig tot niks veranderd. Voodoo3 tov VSA-100 (Voodoo5), tja das een ander verhaal
.
Herman, die kasten op de site van OC-Shop zien er goed uit, maar samen met zo'n setje komt de prijs op 353,-. Nogal veel voor een kast ... heeft iemand (of jij) ervaring met die kasten plus geluidsdemping setje? Als het nou echt veel scheelt is het misschien wel een optie. Alleen ... waterkoeling is volgens mij ook niet veel duurder ...
Verwijderd
Wat ook weleens helpt is om grote carrosserie ringen onder de moertjes te leggen waar de fans mee vastzitten in je kast. Vaak is het materiaal van de kast zo dun dat het door de geringe massa gaat "meezingen" met de fans. (Helpt natuurlijk niet voor de fans die op kaarten zitten !). Door het aanbrengen van die ringen krijg je extra stevigheid van je kast en minder massa die kan mee resoneren.
Pagina: 1