Toon posts:

Vervanging videokaart Radeon HD 4870

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een vervanging voor een Radeon HD 4870
Ik heb deze videokaart nu al een jaar of 6 en hij is aan zijn einde. Echter dezelfde kaart is nieuw niet meer te koop. Ik wil graag een degelijke kaart met ongeveer dezelfde specs. Mag iets meer zijn, mag iets minder zijn.

Mijn budget
Hoe lager hoe beter natuurlijk. Maar ik wil liever niet hoger dan €150,- in dien mogelijk. Ik wil natuurlijk wel een beetje kwaliteit. Dus als kwaliteit een paar tientjes duurder is (tot max €150,0) dan is dat mijn voorkeur.

Voorkeuren
Deze kaart was ooit gekocht toen ik nog intensief aan het gamen was. Op het moment draai ik voornamelijk MineCraft en een aantal Adobe programma's (photoshop, illustrator, indesign). Kans dat ik 'de nieuwste games' wil spelen is klein, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.
Wel wil ik graag 2 beeldschermen gebruiken.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederboard: ASRock 970 Extreme4
Besturingssysteem: Windows 7
SSD: Samsung SSD 840
Voeding: Cooler Master 1000W
Ram: 16GB
Processor: AMD Phenom(tm) II X4 965
Als er meer informatie nodig is, zal ik natuurlijk mijn best doen om deze te vergaren

Ik weet niet veel van pc onderdelen. Mijn excuses als ik iets essentieels vergeten ben of niet geheel de regels volg. Ik hoop dat één van jullie me kan helpen. Bij voorbaat dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2014 10:29 ]

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Je processor kan je ook zien door middel van: "Start" -> "rechtermuisklik op computer" -> "Eigenschappen".
Vervolgens komt er een popup met daarin ook je processor vermeld.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Deze videokaart is 160 euro, maar wel een hele degelijke videokaart waar je veel plezier van zal hebben. Hij is zelfs aardig te overklokken. Maar ik weet niet of je dat wel wilt gaan doen.

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDRR5 Width Boost

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Neem een R7 260, betaalbare vervanger. Maar goed je oude kaart was ook al overkill voor wat je ermee doet.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:45
Hoe zwaar gebruik je Photoshop ed? Dat lijkt me hier het belangrijkst. Wellicht is dit iets om even door te lezen: http://robertoblake.com/b...-graphics-card-photoshop/

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Ohja, als je gewoon dezelfde kaart wilt. Kijk eens op de Vraag en aanbod. Staan er een aantal op voor een prikkie.! :+

Verwijderd

Topicstarter
@SmokingAces: thnx, genoteerd :-)

@JST94: Ik zal hem inderdaad niet overklokken. Ik heb op die site gekeken. Maar ik heb mij laten vertellen dat niet elke videokaart past bij mijn moederbord. Omdat ik niet zoveel kennis heb op dit gebied, hoop ik via deze manier iets te krijgen :-)

@KillerAce_NL: Ik was er vergeten bij te vertellen dat ik 2 beeldschermen gebruik. Heb het er nu bij gezet. Bedankt voor de suggestie!

@celshof: Bedankt voor de link. De Radeon HD 7770 leek me wel okey, alleen hier helaas ook maar 1 slot voor een beeldscherm.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehh wat bedoel je met 1 slot voor beeldscherm ?
DVI-I, HDMI, 2x Mini Display Port.

Als je nog 2 oude vga monitoren hebt, dan moet je flink zoeken...

Verwijderd

Topicstarter
@ KillerAce_NL:
Mijn excuses, ik kijk met me neus. Mijn huidige videokaart heeft 2 DVI-I aansluitingen. Ik keek naar het plaatje en nam een verkeerde conclusie toen ik niet hetzelfde zag. HDMI werkt perfect met me huidige setting.

Ik denk dat dat hem gaat worden. Zoals elke aankoop, ga ik er eerst nog 1 nachtje over slapen en morgen een besluit nemen. Zo voorkom ik dat ik net als vroeger te snel impulsaankopen doe :-)

Thanks!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:45
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:47:
@ KillerAce_NL:
Mijn excuses, ik kijk met me neus. Mijn huidige videokaart heeft 2 DVI-I aansluitingen. Ik keek naar het plaatje en nam een verkeerde conclusie toen ik niet hetzelfde zag. HDMI werkt perfect met me huidige setting.

Ik denk dat dat hem gaat worden. Zoals elke aankoop, ga ik er eerst nog 1 nachtje over slapen en morgen een besluit nemen. Zo voorkom ik dat ik net als vroeger te snel impulsaankopen doe :-)

Thanks!
Voor ongeveer hetzelfde bedrag heb je ook een R7 260X en als ik goed begrijp dat kernen belangrijk zijn voor zaken als PS, dan moet je daar nog maar eens naar kijken: https://tweakers.net/pric.../384785;362053/categorie/
Pagina: 1