Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvBeek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 11:06
Beste tweakers,

Aankomende maand wil ik een versterker + luidsprekers (minstens 2.1) gaan kopen voor mijn studentenkamer. Ik zit op een erg krap budget (rond de 250 euro) maar wil toch het liefst nieuw kopen, omdat ik van dit soort zaken de ballen verstand heb en het zelf niet kan repareren als het kapot gaat.

Ik heb twee setjes gezien die mij erg aanspreken voor ongeveer dezelfde prijs;

Onkyo ht-s3505
Pioneer htp-072

Beiden 5.1 setjes die ongeveer rond mijn budget zitten. De prijs maakt dus niet uit, de kwaliteit wel. Ik ben eigenlijk al een beetje voor de Pioneer gevallen omdat ik deze erg mooi vind. Ik heb er echter na hem in de Mediamarkt gezien te hebben wat reviews gelezen over Pioneer versterkers en deze waren verre van positief. Over het product zelf kon ik geen reviews vinden.

Over de Onkyo zijn wel reviews te vinden (zelfs op dit forum). Iedereen is hier redelijk positief over (uitzonderingen daar gelaten). Ik wou jullie oordeel mee laten wegen; wat is de beste keuze? Is Pioneer een slecht merk voor versterkers? Is de Onkyo zo goed dat ik de Pioneer moet laten staan? Moet ik ze beiden laten staan en ...... kopen? Graag niet het advies tweedehands te kopen :+.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:23

FeaR

In GoT we trust

Kwaliteit en een 5.1 set met receiver voor onder de 250 euro is niet iets wat echt samen gaat. Pioneer is recent over genomen door Onkyo dus het is nog meer één pot nat geworden. Voorheen had ik Pioneer overigens hoger staan dan Onkyo. Beide setjes zullen elkaar niet veel ontlopen aangezien ze in de basis gelijk zijn: kleine speakers die beginnen bij 150-200 Hz en een subwoofer die alles daar onder moet doen en dus behoorlijk actief is.

Wat is je voornaamste gebruik? Aangezien je minimaal 2.1 wilt kan je namelijk ook gaan voor een versterker met twee grotere speakers. Hoeven niet eens meteen vloerstaanders te zijn, alles groter dan melkpakjes is al snel goed. Als je 100% films kijkt en games speelt zal het niet heel snel drama zijn. Dan is een overactieve subwoofer zelfs vet om te horen. Ga je ook muziek luisteren wordt zo'n kant en klare 5.1 al een stuk minder.

Laatste advies: laat die eis van nieuw varen. Tweedehands haal je zo veel meer binnen voor je geld. Zo lastig is audio niet als je je niet blind gaat staren op specificaties.

Tevens een schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvBeek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-01 11:06
Voornaamste gebruik is blu-ray films kijken. Het idee is om wat beter geluid te krijgen dan nu uit mijn tv komt, iets dat al vrij snel moet lukken denk ik. En omdat ik al een blu-ray speler heb en je onderdelen van zo'n set later nog wat kan upgraden zat ik dus te denken aan zo'n starter set.

Maar het kan natuurlijk ook anders, als ik zo hoor zijn grote boxen al snel goed. Ik heb een stel oude JVC boxen staan (een jaartje of 10 oud schat ik), behoorlijk dikke houten gevallen (denk aan computerkast grootte). Ik dacht zelf dat deze wel achterhaald zouden zijn. Zou het slim zijn eerst een versterker + subwoofer te kopen, die boxen er aan te hangen en dan later de boxen te upgraden? Dan heb ik immers meer geld voor de versterker zelf.

Ik weet het, tweedehands is slimmer... Maar ik wil wat nieuws hebben staan. Sommige mensen (ik) zijn te dom om te leren 8)7.

Edit:
Na ook bij Hifi Corner in Groningen tegen een complete set geadviseerd te zijn denk ik dat ik toch maar voor een losse reciever ga en langzaam de andere onderdelen erbij spaar. Fear, bedankt voor het advies! Op dit topic kan wel een slotje.

[ Voor 13% gewijzigd door EvBeek op 07-10-2014 15:44 ]