Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje rondgekeken hier om te kijken of ik een antwoord kon vinden op mijn vraag maar dat heb ik niet echt kunnen vinden. Mijn budget is iets hoger dan andere topics die ik hier zag.

Ik zoek een gaming laptop voor een budget van 1500 euro. MMO's zoals wow en wildstar achtige games zullen er op gespeeld worden.

Ik zat zelf te denken aan de alienware 17 ( 1349 euri) of de MSI GE70 2PE-252NL APACHE PRO(1399 euries)

ik wordt echt gek van alle verhalen die ik lees en elk merk heeft wel wat heb ik het idee, maar ik heb advies gekregen hier is wat te plaatsen voor goed advies :-)

enig idee of andere opties?

alvast bedankt!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-10 07:03
Even geduld, vandaag komen de eerste laptops in het buitenland uit met de nieuwe 970/980m gpu's welke een stuk krachtiger en zuiniger zullen zijn dan de oude Keplers.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-07 13:28

• Koen90
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 14:26
kellhus schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 07:51:
Even geduld, vandaag komen de eerste laptops in het buitenland uit met de nieuwe 970/980m gpu's welke een stuk krachtiger en zuiniger zullen zijn dan de oude Keplers.
Denk je dat dit binnenkort effect zal hebben op de Nederlandse prijzen?
Ik ben geïnteresseerd in de MSI GS60 met GTX 850M (860M of 870M valt buiten mijn budget).
Daarvan is vandaag de prijs al gezakt van 1200 tot 1110 euro.

• kellhus
De laptops met 'oude' 850/860/870/880 gpu's zullen nog verder zakken in prijs ja, maar niet gigantisch als ik afga op het verleden. Maar deze 8xx serie (met name de 870/880) heeft geen geweldige reputatie ivm hitteproductie en throttling.

Als je rond de 1000/1100 euro wil blijven, dan zou ik nog even wachten totdat een merk met premium behuizing (alienware, asus) een model met de 860 in de aanbieding gooit. Als je - zoals de TO - iets voor 1500 euro zoekt, dan zou ik nog even wachten op een betaalbaar 970m model. In eerste instantie komen altijd de bakbeesten online, geef het een paar weken en hopelijk komen er dan ook de wat goedkopere modellen zonder SSD en een 970m. SSD kun je er later altijd nog zelf inzetten.

Verwijderd

Hoi, ik ben ook opzoek naar een laptop in het segment tot 1500 euro. En nu zie ik bijvoorbeeld deze Alternate laptop voor een mooie prijs.

http://www.alternate.nl/A...t/1136339?tk=6044&lk=7162

Iemand ervaring met alternate backbone oa van BTO als ik me niet vergis.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Verwijderd schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 00:32:
Hallo allemaal,

Ik heb een beetje rondgekeken hier om te kijken of ik een antwoord kon vinden op mijn vraag maar dat heb ik niet echt kunnen vinden. Mijn budget is iets hoger dan andere topics die ik hier zag.

Ik zoek een gaming laptop voor een budget van 1500 euro. MMO's zoals wow en wildstar achtige games zullen er op gespeeld worden.

Ik zat zelf te denken aan de alienware 17 ( 1349 euri) of de MSI GE70 2PE-252NL APACHE PRO(1399 euries)

ik wordt echt gek van alle verhalen die ik lees en elk merk heeft wel wat heb ik het idee, maar ik heb advies gekregen hier is wat te plaatsen voor goed advies :-)

enig idee of andere opties?

alvast bedankt!
Als ik jouw wensen invoer in de pricewatch kom je al snel uit bij MSI, waarvan er 3 een ssd hebben en degene die jij noemt hiervan de beste keus is. Alienware zou ik niet doen, over het algemeen zijn die vrij duur (een beetje net als Apple producten zeg maar :P ).
Als alternatief zou je nog bij BTO bijvoorbeeld kunnen proberen een laptop samen te stellen.

Edit: zoals gezegd ligt het er ook aan hoeveel haast je ermee hebt, of je nog een paar weken kunt wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door John Rambo op 10-10-2014 07:07 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• kellhus
15 minuten geleden gepost in V&A:

V&A aangeboden: MSI GT70 Dominator Pro Gaming Notebook + Rugzak

1300 euro vraagprijs voor een GT70-Dominator met GTX 880m, SSD en nog 1,5 jaar garantie is geen slechte deal.

Voor mij te luidruchtig, maar als je daar niet om geeft..

[ Voor 10% gewijzigd door kellhus op 10-10-2014 10:21 ]

• zwartbaard
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-10 16:09
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
Heb hem zelf ook namelijk.

Verwijderd

Je leest ook wel wat negatieve dingen over de lenovo y50. Wordt erg warm, GPU en CPU werken niet echt goed samen zie benchmark. Het scherm is niet zo best, maakt veel lawaai, toetsenbord vingerafdruk en stof gevoelig. De hybride hardeschijf op 5400 rpm met 8 gb ssd is ook niet iets wat je wilt en er is niet veel ruimte voor een tweede hardeschijf als ssd(caddy). Als je alles gaat vervangen scherm, ssd, 8 gb geheugen ben je ook 1400-1500 euro kwijt.
http://www.notebookcheck....book-Review.120215.0.html

Verwijderd

Topicstarter
hmm nog niets gekocht wel veel internet afgeslurpt. Ik neig toch naar alienware moet ik zeggen. De paar weekjes wachten kunnen mijn budget ook nog omhoog krikken waardoor er andere keuzes zijn.
De alienware vind ik ( persoonlijk) erg mooi, en uit joetoep filmpjes is te zijn dat je hem "vrij makkelijk" zelf zou kunnen upgraden...ssd etc. En garantie is niet gelijk weg als je hem openmaakt begreep ik ( behalve dan van wat je aan het vervangen bent?) windows cd erbij. Herrie weet ik niet zo van zo'n alienware. Kellhus hierboven vind de MSI luidruchtig, daar vind ik idd meerdere opmerkingen over maarja ik denk dat al die laptopbeesten wel " lawaai" maken ivm koeling van zon vette grafische kaart?

Ik hou ook van apple spulletjes en ja daar betaal je voor. Als Alienware de apple onder de gaminglaptops is nou so be it, niet raar dat ik daar naar neig denk ik.
Ik zou dan voor het instap model gaan maar dan de gtx 880m erbij en een grotere harde schijf. Zo'n ssd zou ik er later nog in kunnen gooien alleen zie ik zelf daar mn voordeel niet zo van? Wordt je algehele comp daar sneller van ( nog steeds noob hier hè :-) ) of start hij alleen sneller op? Het maakt mij niet zoveel uit of ik 30 sec langer daar op moet wachten.

Ik wil gewoon een lekker beesie die een aantal jaar mee kan met de spellen die er zijn of nog moeten komen.

Asus gaminglaptop ook erg mooi maar erg duur.

" Even geduld, vandaag komen de eerste laptops in het buitenland uit met de nieuwe 970/980m gpu's welke een stuk krachtiger en zuiniger zullen zijn dan de oude Keplers."

ik ga nog even door met dat advies....maar het kriebelt wel! :-)

alvast bedankt voor alle advies hier!

• Caedendi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-11 13:09
een ssd is echt vele malen sneller dan een hdd, dus er wordt over het algemeen aangeraden om je OS en games op een ssd te zetten, zodat je pc sneller opstart en over het algemeen veel sneller werkt. games laden gaat ook veel sneller ivm hogere leessnelheden van SSDs. bestanden die niet ´snel´ hoeven te zijn (zoals media, downloads etc) zet je vervolgens op een 'grote' harde schijf.

vaak is het zo dat een laptop met ssd en hdd veel duurder is dan dat je een laptop zonder ssd koopt, en de ssd los koopt en er zelf in zet (als er uitbreidmogelijkheden zijn. vaak wel bij gamelaptops).
bij gamelaptops is dat vaak een kleine moeite (bij mijn MSI GT70 2PC was het een kwestie van een paar schroefjes loshalen en de backcover verwijderen. al heb ik wel nog een extra hdd bracket bij moeten kopen omdat die er standaard niet (overbodig) in zat bij mijn model).
bij mainstream laptops kan het lastiger zijn. ik heb de lenovo flex 2 15-00501 van mijn broertje bijna in zijn geheel uit elkaar moeten halen om de hdd te vervangen(!) voor een ssd.

ook moet je goed kijken welke ssd je koopt, vanwege aansluiting (sata/msata/m2) en omdat er een groot verschil is tussen de ´slechte´ SSDs en de betere. samsung/crucial zijn volgens mij de betere ssds en je moet oppassen voor sandforce controllers.

als laatste geef ik je ook het advies om nog even te wachten tot de 970m/980m: betere prestaties met veel lager energieverbruik, of een pricedrop voor je 870m/880m.

succes!

Verwijderd

Topicstarter
thx wederom for de info!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Zit er zelf aan te denken om deze laptop te bestellen:

Acer Aspire VN7-591G-77UH
http://www.laptopshop.nl/...aspire-vn7-591g-77uh.html

Of wachtten op de MSI GS60 met de nieuwe GTX 970M videokaart.

MSI GS60 2QE-028NL
http://www.alternate.nl/M...t/1156524?tk=6044&lk=6053

De prijs is alleen nog wat te hoog voor mij.

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Verwijderd

Topicstarter
als ik de alienware 17 zou kopen (goedkoopste versie) maar dan met de gtx880m er in, is deze kaart dan later te upgraden naar zo'n nieuwe gtx980m dat jullie weten?
Dell gebeld voor vragen maar die zijn blijkbaar niet te bereiken (irritatiepuntje)

Msi en asus hebben nu laptops met die nieuwe grafische kaarten. Op joetoep recentie gezien van msi gt72 en das geen kattepis...alleen moet ik dan even doorsparen.

Misschien ben ik te ongeduldig...:-s

• Th3Duck
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 10:24
Ik weet niet of je al keuze hebt gemaakt betreffende een laptop. Maar ikzelf heb 2 maanden geleden een game laptop gekocht bij notebookguru.de een Duitse site. Wel 15 inch.

Heb in de eerste instantie een laptop voor 1250 euro in elkaar laten zetten met een gtx870m. Zat alleen geen ssd in en draaide eerst Windows Enterprises om te kijken wat ik vond van Windows 8. Later zelf een msata en Windows in en op gezet.

Moet alleen even denken om je toetsenbord indeling.

Verder is het upgraden van je videokaart in een laptop een dure aangelegenheid je spendeert dan al snel 800 euro. Dit is iets dat je niet op de korte termijn zal doen denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Th3Duck op 31-10-2014 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen laptop gekocht. Een videokaart verwisselen lijkt me toch ook geen goed plan. Ik wacht nog steeds op nieuws van alienware wat betreft de gtx980m voor de alienware 17. Hoor ik over een paar weken nog niets dan zal het toch een MSI worden met die kaart. Wel weer een hoger kostenplaatje dan ik vanuit ging maar ik koop liever gelijk een goeie dan één waar ik later spijt van krijg.
Pagina: 1