Probleem herinstallatie Mountain Lion, Macbook Pro mid 2009

Pagina: 1
Acties:
  • 1.210 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626067

Topicstarter
Beste forumleden!

Ik hoop dat een van jullie me uit de brand kan helpen, want ik heb een probleem met het herinstalleren van het besturingssysteem op mijn Macbook Pro (mid 2009). Ik wil mijn Macbook namelijk aan mijn broertje geven. Ik heb zojuist via het schijfhulpprogramma mijn harde schijf gewist en daarna wilde ik mijn Macbook herinstalleren (Mountain Lion), alleen dat lukt niet! Nadat ik me heb ingelogd met mijn Apple ID krijg ik de melding 'Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw'..

Hebben jullie hier ervaring mee? Moet ik nu wachten of is er een andere oplossing voor? Ik heb verder geen tweede apple computer dus ik kan geen installatie usb maken. Hoop dat er nog een andere oplossing is, want ik kan mijn macbook nu niet eens meer opstarten (kom meteen in het OS X- hulpprogramma)!

Groetjes!

Selma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-07 00:39
Is OSX 10.8 ooit aangekocht op jou Apple ID?

Volgens mij wordt de Macbook Pro (mid 2009) standaard geleverd met Mac OS X 10.5 (Leopard). Je kan dan via de Store OS X 10.6 (Snow Leopard) kopen (of had je die al gekocht?) om vervolgens gratis te upgraden naar 10.9 (Mavericks).
Als je Leopard gebruikt en naar OS X Mavericks wilt upgraden, moet je eerst upgraden naar OS X Snow Leopard. Je kunt OS X Snow Leopard hier kopen.
Een andere stap die je kan volgen is een bootable USB stick maken met OSX 10.9, dit kan ook via een Windows PC, en is volledig gratis. Alleen mag de manier waarop deze bestanden verkregen worden hier niet besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Wat nanoChip zegt, inderdaad via derden een DMG of een ISO verkrijgen, om vervolgens een nieuwe installatie te doen.

Maar welke OS stond er op voordat je hem opnieuw ging installeren?

Sf95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

heb je in recovery mode opgestart?
hier een artikel hoe je van mavericks beta naar je eigen versie terug kan -> https://discussions.apple.com/docs/DOC-6161 optie B
B: Internet Recovery returns for 10.7-10.8.

ik denk dat dit voor jou ook wel een oplossing kan zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door thalantis op 07-10-2014 09:07 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 626067

Topicstarter
Wauw wat een snelle antwoorden, bedankt! Ik ga jullie suggesties vanavond na werk meteen proberen en dan laat ik weten wat heeft gewerkt!
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:53:
Wat nanoChip zegt, inderdaad via derden een DMG of een ISO verkrijgen, om vervolgens een nieuwe installatie te doen.

Maar welke OS stond er op voordat je hem opnieuw ging installeren?

Sf95
Ik had Mountain Lion erop staan voordat ik hem opnieuw ging installeren, maar die is erop gezet in een winkel waar ik destijds werkte, dus dat zal wel een retailers versie zijn geweest. Ik weet niet of het dan aan mijn AppleID is gekoppeld. Volgens mij ben ik toen van 10.5 naar 10.8 gegaan.
nanoChip schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 01:34:
Is OSX 10.8 ooit aangekocht op jou Apple ID?

Volgens mij wordt de Macbook Pro (mid 2009) standaard geleverd met Mac OS X 10.5 (Leopard). Je kan dan via de Store OS X 10.6 (Snow Leopard) kopen (of had je die al gekocht?) om vervolgens gratis te upgraden naar 10.9 (Mavericks).

[...]

Een andere stap die je kan volgen is een bootable USB stick maken met OSX 10.9, dit kan ook via een Windows PC, en is volledig gratis. Alleen mag de manier waarop deze bestanden verkregen worden hier niet besproken worden.
Ah super handig! Ik wist niet dat dat via Windows ook kon! Dat ga ik eens proberen en als dat niet lukt, ga ik je eerste suggestie proberen. Dankjewel! Ik durfde eerder alleen geen Mavericks te installeren omdat de Macbook Pro vrij oud is en ik bang ben dat 'ie instabiel wordt. Denk jij dat het wel gewoon kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-07 00:39
Ah super handig! Ik wist niet dat dat via Windows ook kon! Dat ga ik eens proberen en als dat niet lukt, ga ik je eerste suggestie proberen. Dankjewel! Ik durfde eerder alleen geen Mavericks te installeren omdat de Macbook Pro vrij oud is en ik bang ben dat 'ie instabiel wordt. Denk jij dat het wel gewoon kan?
Toevallig twee weken terug een Macbook Pro (mid 2009) geüpgrade van 10.5.8 naar 10.9 en dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mybc
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-11-2020
Heb een Macbook van 2009 met installeren van High Sierra is het fout gegaan nog trager enz...

Als de computer het niet aankan waarom vragen ze om het te updaten?

Zit terug in begin pagina installeer Mac Os X opnieuw.

Doe ik het dan zeg het Log in App store dan zegt hem die is tijdelijk niet beschikbaar.

Als ik hem dan terug wil opstarten geeft het een pinkende vraagteken. Ik kan niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

mybc schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 00:03:
Heb een Macbook van 2009 met installeren van High Sierra is het fout gegaan nog trager enz...

Als de computer het niet aankan waarom vragen ze om het te updaten?

Zit terug in begin pagina installeer Mac Os X opnieuw.

Doe ik het dan zeg het Log in App store dan zegt hem die is tijdelijk niet beschikbaar.

Als ik hem dan terug wil opstarten geeft het een pinkende vraagteken. Ik kan niet verder.
Het is niet handig om een bijna 4 jaar topic omhoog te halen, zeker niet als het om een ander probleem gaat. Je kunt beter een nieuw vraagtopic openen, waarin je duidelijk vertelt wat het probleem is, welke relevante hard- en software je gebruikt, en wat je zelf hebt gevonden en wat je hebt geprobeerd. Op die manier kunnen we je het beste helpen.

Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.