[BBG] All-in-one november 2014
Begin dit jaar hebben we al eens all-in-one pc's behandeld in de BBG. Het ging hierbij om zelf samengesteld all-in-one's die nog over de nodige paardenkrachten beschikten. Deze BBG is hier te vinden. Als hardwareliefhebbers gaat onze voorkeur uit naar een zelfbouwsysteem vanwege de vrijheid in hardwarekeuzes en de mogelijkheid om het systeem zelf te bouwen. Puur functioneel en vanuit het design oogpunt gesproken is een kant-en-klare all-in-one vaak een betere oplossing omdat de hardware daarin beter weg gewerkt is. Daarom vind ik het nu eens tijd om ook eens energie te stoppen in klant-en-klare all-in-one's. Net als bij laptops is hier natuurlijk ook een keuze van verschillende merken en hardware.Ik heb in gedachten om twee all-in-one's te behandelen. Een met touchscreentechniek en één zonder touchscreentechniek. De budgetten moeten nog nader worden bepaald, maar ik wil toch kiezen voor relatief snelle hardware. Een all-in-one op basis van een AMD E2-3000M of Intel Pentium J2900 vind ik persoonlijk te zwak, maar daar is ook over te discussiëren.
Een tweetal voorbeelden die mogelijk interessant zouden zijn:
pricewatch: MSI Wind Top ADORA24 2M-003EU
pricewatch: HP Pavilion 22-h002ed TouchSmart
Eigenlijk zoek ik voor deze BBG all-in-one's die veel hardware voor hun geld bieden en een netjes uiterlijk hebben, al zal dat deels ook een persoonlijke kwestie zijn, maar hierin kun je bijvoorbeeld denken aan de dikte van het systeem. Daarnaast zijn ervaringen over dergelijke apparatuur ook van harte welkom, zodat we dit mee kunnen nemen in ons advies!
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP