[BBG] All-in-one november 2014

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50

[BBG] All-in-one november 2014

Begin dit jaar hebben we al eens all-in-one pc's behandeld in de BBG. Het ging hierbij om zelf samengesteld all-in-one's die nog over de nodige paardenkrachten beschikten. Deze BBG is hier te vinden. Als hardwareliefhebbers gaat onze voorkeur uit naar een zelfbouwsysteem vanwege de vrijheid in hardwarekeuzes en de mogelijkheid om het systeem zelf te bouwen. Puur functioneel en vanuit het design oogpunt gesproken is een kant-en-klare all-in-one vaak een betere oplossing omdat de hardware daarin beter weg gewerkt is. Daarom vind ik het nu eens tijd om ook eens energie te stoppen in klant-en-klare all-in-one's. Net als bij laptops is hier natuurlijk ook een keuze van verschillende merken en hardware.

Ik heb in gedachten om twee all-in-one's te behandelen. Een met touchscreentechniek en één zonder touchscreentechniek. De budgetten moeten nog nader worden bepaald, maar ik wil toch kiezen voor relatief snelle hardware. Een all-in-one op basis van een AMD E2-3000M of Intel Pentium J2900 vind ik persoonlijk te zwak, maar daar is ook over te discussiëren.

Een tweetal voorbeelden die mogelijk interessant zouden zijn:

pricewatch: MSI Wind Top ADORA24 2M-003EU

pricewatch: HP Pavilion 22-h002ed TouchSmart

Eigenlijk zoek ik voor deze BBG all-in-one's die veel hardware voor hun geld bieden en een netjes uiterlijk hebben, al zal dat deels ook een persoonlijke kwestie zijn, maar hierin kun je bijvoorbeeld denken aan de dikte van het systeem. Daarnaast zijn ervaringen over dergelijke apparatuur ook van harte welkom, zodat we dit mee kunnen nemen in ons advies!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:25
StefanvanGelder schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 22:04:
Een all-in-one op basis van een AMD E2-3000M of Intel Pentium J2900 vind ik persoonlijk te zwak, maar daar is ook over te discussiëren.
Om dit even in perspectief te plaatsen:

Op basis van een AMD E2-3000M is inderdaad zwak, maar een Pentium J2900 is nog enigszins te doen.
Als je hier gaat kijken, is de score de volgende:
AMD E2-3000M: 1174
AMD A4-5000: 1908 (zie de voorgedragen HP)
Pentium J2900: 2064
Core i5-4200M: 4136 (zie de voorgedragen MSI)

Dus samengevat: de Core i5-4200M is tweemaal zo snel als de Pentium J2900 en de AMD A4-5000, en die zijn op hun beurt weer bijna tweemaal zo snel als de AMD E2-3000M.

Dus als je wil kiezen voor relatief snelle hardware, valt de HP eigenlijk al bijna af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Bij nader inzien is de J2900 inderdaad snel genoeg. Ik doelde eigenlijk op de J1800, maar ik zie dat die helemaal geen configuraties heeft als het gaat om all-in-one's. Dat is dus geen issue. Wel blijft de E2-3000M wat mij betreft te zwak, maar voor een instapmodel zou een A4-5000 prima kunnen voldoen.

Voor het budget model zal een J1900 of A4-5000 wel voldoen, maar voor de high-end oplossing mag er toch wel een andere processor worden verwacht. Ik vind de pricewatch: MSI Wind Top ADORA24 2M-003EU wel een interessant mainstreammodel (high-end is het namelijk absoluut niet!). Relatief krachtige processor, 7200 rpm schijf en een 24" touchscreen. Wil je een nog snellere processor, betaal je ook een hoop meer...

Voor het budget segment zijn er een aantal mogelijkheden:

http://tweakers.net/price...;420624;367363/categorie/

Maar de interessantste is er volgens mij opnieuw een van MSI: de pricewatch: MSI Adora20 2BT 002EU heeft een 7200 rpm schijf en een hogere resolutie dan de HP. Hij heeft geen touchscreen, maar dat mogen we ook niet verwachten met een budget van minder dan 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
interessante discussie, maar ik weet nu al dat er in de comments gereageerd zal worden met, maar als je x + y + z bij elkaar doet in een zelfbouw AiO ben je voor nog geen....... ook klaar. ik hoop dan ook dat men wil overwegen om naast de nu gevraagde opties ook te kijken naar tenminste 1 zelfbouw oplossing, wat mij betreft met de eis dat ie minimaal 10% goedkoper moet zijn, en toch een hogere score moet bieden. of een duidelijk beter beeldscherm,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Wat mbt de medion akoya p5107 (i5) of p5501 (i7) met touch screen. Daar kan je toch nauwelijks tegen bouwen? Of is de kwaliteit inderdaad zoveel slechter.

http://tweakers.net/price...one-pc-p5107-d-touch.html
http://tweakers.net/price...1-all-in-one-d-touch.html

Alleen HP blijft hierbij nog enigszins in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
i-chat schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 16:28:
interessante discussie, maar ik weet nu al dat er in de comments gereageerd zal worden met, maar als je x + y + z bij elkaar doet in een zelfbouw AiO ben je voor nog geen....... ook klaar. ik hoop dan ook dat men wil overwegen om naast de nu gevraagde opties ook te kijken naar tenminste 1 zelfbouw oplossing, wat mij betreft met de eis dat ie minimaal 10% goedkoper moet zijn, en toch een hogere score moet bieden. of een duidelijk beter beeldscherm,
Een nadeel van een zelfbouw is dat die minder mooi afgewerkt is. Die AiO's van MSI zijn echt super slank!

Daarnaast valt het prijsverschil juist uit in het voordeel van een kant-en-klare AiO. Eerder dit jaar hebben we ook al zelfbouw AiO's behandeld, daarvan koste de goedkoopste ook al 550 euro. De goedkoopste kant-en-klare AiO kost namelijk minder dan 400 euro. Dan heb je ook geen touchscreen, maar dat had de zelfbouw AiO van 550 euro ook niet.

De medions hebben helaas een slechte beschikbaarheid... Dat is eigenlijk de enige reden om ze niet mee te nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
als ik de celerons, pentuims, atoms en amd E series AiO uit de vergelijking haal en alleen naar B+ en/of a merken kijk dan zie ik toch geen enkele sub 400 aankoop meer staan,

de goekoopste die ik zo even tegen kom is dan de pricewatch: MSI Adora20 2M-S34104G50SXANX (Duits Model) voor net geen 500 euro met een i3,

dan vraag ik me toch echt af of je niet beter kunt kijken naar iets als een gigabyte brix en een 'budget (maar wel full hd) schermpje...

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte BRIX GB-BXA8-5545€ 239,95€ 239,95
1LG 22MP55HQ-P Zwart€ 105,-€ 105,-
1Crucial CT2KIT51264BF160BJ€ 65,-€ 65,-
1Samsung 840 EVO mSATA 120GB€ 76,90€ 76,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,85

kortom dat maakt semi-zelf bouw misschien toch weer aantrekkelijker, en bovendien ben je dan vrij om als dit scherm nog goed genoeg is, wat beters uit te zoeken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Maar het nadeel blijft dat het geen echte all-in-one is. De all-in-one's van MSI zijn echt super straks, hier kan wat mij betreft geen zelfbouw pc tegen op. Natuurlijk zullen sommige mensen ook liever kiezen voor een Gigabyte Brix, maar die BBG hebben we in januari ook gehad, en naar mijn idee is die BBG nog prima bij de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:06

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

StefanvanGelder schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Een nadeel van een zelfbouw is dat die minder mooi afgewerkt is. Die AiO's van MSI zijn echt super slank!

Daarnaast valt het prijsverschil juist uit in het voordeel van een kant-en-klare AiO. Eerder dit jaar hebben we ook al zelfbouw AiO's behandeld, daarvan koste de goedkoopste ook al 550 euro. De goedkoopste kant-en-klare AiO kost namelijk minder dan 400 euro. Dan heb je ook geen touchscreen, maar dat had de zelfbouw AiO van 550 euro ook niet.

De medions hebben helaas een slechte beschikbaarheid... Dat is eigenlijk de enige reden om ze niet mee te nemen!
Bij hoeveel winkels moet een computer of onderdeel beschikbaar zijn, alvorens je hem wel opneemt? In principe kan iedereen namelijk de weg naar Bol.com vinden en via de pricewatch vind je hem natuurlijk ook in de medionshop.

[ Voor 3% gewijzigd door Jorgen op 27-10-2014 18:14 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1