12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Scheelt toch zo €0,45
[...]
Woohoo
[/quote]
Wel eens van hypergevoeligheid gehoord? Dat betekent dat je sommige dingen extreem scherp waarneemt. En het schijnt dat ik daar zo'n geval van ben.
Waarom zou er eigenlijk tot 1600MHz wel verschil te merken zijn en daarna niet meer? Als je dat doortrekt kom je erop uit dat we net zo goed allemaal terug kunnen gaan naar het tijdperk van PC-100 geheugen...
¯\_(ツ)_/¯
Proficiat[b]MasterPrutser schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 18:42:
Wel eens van hypergevoeligheid gehoord? Dat betekent dat je sommige dingen extreem scherp waarneemt. En het schijnt dat ik daar zo'n geval van ben.
Ha, nee. Er zit een verschil in. Zo zijn er nutvolle dingen en niet nutvolle dingen. Het zinvol domein noemen ze dit in de wiskunden. Boven en 1600Mhz ga je het met Intel nooit van je leven merken. Zelf met programma's die veel RAM gebruiken, zoals Adobe Première "maar" 7 seconden. Daarnaast is het imo niet echt verantwoord 1600Mhz RAM te laten lopen op 2133Mhz, aangezien overvolten van je RAM letterlijk kan exploderen. Mee oppassen dus. PC-100 tijdperk, dat heeft dan weer te maken met andere dingen. Daarom zei ik, het zinvol domein. Hangt af van verschillende factoren. Zoals je chipset, je processor, enz enz.Waarom zou er eigenlijk tot 1600MHz wel verschil te merken zijn en daarna niet meer? Als je dat doortrekt kom je erop uit dat we net zo goed allemaal terug kunnen gaan naar het tijdperk van PC-100 geheugen...
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Dank u mijnheer, voor uw reactieMasterPrutser schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 09:22:
[...]
Het lijkt echt een goede voeding te zijn. Maar ik hoop niet dat je zo veel geld gaat neerleggen omdat 'ie het 30 jaar uit kan houden. Zo lang ga je je computer nooit gebruiken, dus ik denk dat je beter een iets lagere kwaliteit voeding kan nemen, die ook nog gewoon goed is, en die een stuk minder kost.
Ik ga ervan uit dat deze pc zo'n 4 a 5 jaar meegaat (met evt. upgrades), Ook daarna is het nog een bruikbare pc, net als deze die ik nu heb. Alleen niet voor de niewste spellen.
Bij deze pc uit 2008 werd mij afgeraden, up te graden, toch ben ik erg tevreden met het resultaat. Boven verwachting. Hij is nu zeker dubbel zo snel ik speel er fm 2014 op. Ik heb ook erg veel plezier gehad met het spelen van oude games ( uit mijn jeugd ) RCTycoon1,2,3 en alle C&C games.
Na het kopen van deze (nieuwe) pc, gaat de oude naar mijn moeder. Dan heeft zij er nog twee jaar plezier van, is dat ding 8 jaar oud! Naar mijn idee heeft het apparaat zich meer dan terug betaald!
Anders dan de meeste mensen kijk ik persoonlijk op een andere manier naar waarde.
Terwijl veel mensen een oude bank waardeloos vinden, vind ik dat een bank die al twintig jaar oud is, met elke dag dat iemand er nog plezier aan heeft, meer waard wordt.
Ik betaal dus graag voor kwaliteit, bovendien waneer ik per jaar 5 euro energie terug verdien, heb ik na 4 jaar 20 euro verdiend, dat betekend dat ik een top voeding heb voor 85 euro, twee tientjes meer dan een goedkoper model, waarvan het de vraag is of die dan nog werkt?!
Ik ga dit waarschijnlijk maar een keer doen, (ik ben 35, over vier jaar ben ik een totaal ander mens) misschien speel ik nog games misschien niet. Ik heb er nu geld voor dus ik wil het ook goed doen, voor mijn gevoel. Ik weet dat wat jij zegt natuurlijk een goed argument is, maar dat heb je met de waarheid, er is meer dan een absolute waarheid.
Ik wil gewoon een pc die kwalitatief zo goed mogelijk is, niet zoals de meeste dingen van tegenwoordig al kapot na een jaar! Zoals mijn x-box 7 keer gerepareerd is en mijn playstation ondertussen 6 keer. Ik weet nu al dat die playstation over ongeveer 3 mnd kapot gaat.
Nu is een hoger bedrag uitgeven natuurlijk ook geen garantie, maar dat is niet de reden voor de keuze. Wanneer dit ding met dezelfde reviews 10 euro had gekost, dan hed ik hem ook gekozen.
Ik denk dat ik het voorlopig dan maar bij deze houd, ook aangezien de prijs van geheugen op het moment erg hoog is. Kan ik de pc eerst op mijn gemak bouwen, installeren. en daarna me eens goed gaan inlezen op het gebied van overclocken!Als je bang bent dat je het geheugen niet kunt overclocken kun je natuurlijk ook een hoger geklokt setje RAM-sticks nemen. Daarvan heeft Corsair er lekker veel, dus keuze genoeg.
Super duidelijk beschreven, top!MK1998NL schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 10:25:
Om dat van hierboven een beetje te ondersteunen:
Stel, je PC verbruikt 300W. Lekker simpel getal. Een Bronze voeding heeft op dit moment dan een efficiëntie van 85%. Het systeem zal dan uit je stopcontact zo'n 352 watt halen. 52 watt hiervan word omgezet in warmte. Bij een Gold voeding is het 90%. Deze haalt dan 333W uit je voeding, en word dus 33W omgezet in warmte: 19W minder. Als je je PC dan 4 uur per dag gebruikt, 365 dagen per jaar, is dit 27,74 KW. 1 KW kost zo'n 20 cent, dus op jaarbasis bespaar je €5,49.
Hoger energie verbruik!!! HELLUP!!RAM moet je zelf weten, 1600Mhz is snel genoeg. Afhangend van je moederbord ga je het niet eens merken. Wat je wel krijgt is een hoger energieverbruik
Ik hou het voorlopig bij dit setje, kan altijd later nog upgraden.
Thank u very much, once again!