Sony Bravia uit 2008 kapot - nog te repareren?

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 22:45
Onze Sony Bravia geeft de laatste weken heel vaak strepen storingen. Zie onderstaande foto's:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GeX8Q2vYaTMbAZtWdFuGuGBL/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Vean2Ie2i3pRXiZnEG23dVYq/thumb.jpg

Het is nogal vaag want hij doet dit meestal maar een paar minuten en geeft dan de rest van de avond gewoon goed beeld. Maar het is wel een teken dat de tv aan het overlijden is natuurlijk. Garantie is uiteraard allang verlopen, zou iemand me kunnen vertellen waar dit aan zou kunnen liggen en wat het ongeveer zou kunnen kosten om te laten repareren?

Heb wel het idee dat flatscreen tv's veel minder degelijk zijn als die oude beeldbuizen. Hiervoor hadden we een Samsung en die had na 3 jaar ook al 2 keer last van een voedingsprobleem :(

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 22:45
-=[bump]=-

Verwijderd

Meestal is onderzoek 75,-
Vind hij wat en moet er iets vervangen of gerepareerd, dan gaan de kosten als snel richting de 200,- incl onderzoek.
Wil je het aan huis doen dan, komt er meestal nog voorrijkosten bij.

De tv is al richting de 7 jaar aan het gaan en is eigenlijk technisch en economisch afgeschreven.
Deed hij het goed dan had je er ook weinig meer voor gevangen.

Daarbij laat je hem maken, dan kan hij met deze leeftijd, een paar weken later weer wat anders hebben.

Mijn inziens is het niet waard om deze te repareren, tenzij je echt geen centen heb.
Ik zou zeggen besteed het geld aan een nieuwe of redelijk nieuwe gebruikte.

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:47
Zeg maar gedag, waarschijnlijk is gewoon het paneel overleden, of in ieder geval de aansturing van het paneel.

Je kan natuurlijk een donor tv zoeken, maar deze is gewoon aan zijn eind waarschijnlijk.

• sandervanzijl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
ik weet niet hoe handig je zelf bent, maar het loont de moeite de tv eens open te schroeven en alle kabels los te maken (ook de zogenaamde flatkabels etc, deze zitten vaak met een klepje vast), goed schoon te maken en opnieuw goed te bevestigen.