iBood leverde de verkeerde BitDefender codes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-06 13:27
Beste mede Tweakers,

20 september 2014 verkocht iBood de BitDefender Family Pack 2015 (http://www.ibood.com/nl/n...beperkt_aantal_apparaten/). Aangezien mijn huidige Family Pack aan het verkopen was heb ik deze gekocht. Een aantal weken later kregen ik en mijn zwager de sleutel.

Deze sleutel heb ik geregistreerd bij mijn huidig account en tot mijn verbazing was dit niet de beloofde Family Pack maar de Total Security Multi Device versie. Deze twee producten verschillen enorm. De Family Pack is in wezen meerdere Total Security in één. Je kan dan 3 of 5 verschillende accounts aanmaken, voor elke family lid 1 en dezelfde sleutel gebruiken. De versie die iBood mij heeft geleverd kan dit niet en is dus gebonden aan 1 account. Dit is belangrijk omdat je bv per account 1 facebook account kan monitoren.

Ik heb hier melding van gemaakt en werd netjes terug gebeld door iBood waar ik alles kon uitleggen. Hun reactie na telefonisch contact:
Zoals telefonisch besproken, hebben wij uw case nogmaals voorgelegd. U bent echter de enige klant met deze melding en wij hebben vele producten verkocht. Het lijkt erop dat de Family pack onderdeel is van de Total Security pack.

Omdat het voor ons verwarrend is, onze excuses hiervoor, willen wij u vragen contact op te nemen met Bitdefender zodat zij u een sluitend antwoord kunnen geven. Voor ons is het niet duidelijk waarin het verschil ligt voor de twee pakketten. Omdat u een account heeft kunt u de meest nauwkeurige situatie voorleggen.

http://www.bitdefender.nl...de-ondersteuning-705.html

Onze excuses dat wij u moeten doorverwijzen naar Bitdefender en u niet direct van een sluitend antwoord kunnen voorzien.
Hier ga ik dus niet mee akkoord. Waarom ik deze topic open bij Tweakers is om te weten wie ook gebruik gemaakt heeft van deze aanbieding. Welke versie hebben jullie geleverd gekregen? Dit is te zien bij je BitDefender product login onder "Producten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
lijkt me hun probleem: verkeerd geleverd.... (anders 'vals adverteren')
en jij kon het pas zien na de activering van die key?
of al tijdens dat proces? (want dan had je halfweg al dienen te stoppen en je geld terug vragen met een screenshot van "verkeerd geleverd door jullie, niet geactiveerd door mij: m'n geld terug aub")
hun
Deze deal kun je na ontvangst van de sleutel niet meer annuleren Meer over annuleren
gaat dan niet op, want ze hebben niet het geadverteerde/bestelde geleverd...

bitdefender gaat mogelijk weinig doen, dit is niet hun fout, maar die van ibood...

heb je eventueel ook al op hun forum gereageerd?

ik weet dat ze bekend staan om negatieve reacties vrij snel te verwijderen, maar je kan het toch proberen?

een post van ibood zelve bij at product:
Wat volgens mij correct is :

Je kan 3 users aanmaken die alle 3 all hun devices kunnen registreren en bitdefender kunnen downloaden.
De voorwaarde is natuurlijk dat het ‘home’ is en dus niet in je zaak. En ik denk dat je ook gewoon niet moet overdrijven en bijvoorbeeld 20 devices op jouw account moet zetten waardoor het wat opvalt dat het niet echt meer ‘family-gericht’ is.
http://nl-nl.forum.ibood....beperkt_aantal_apparaten/

edit: oh ja, en het feit dat jij de enige bent die van zijn oren maakt, doet geen afbreuk op hun domheid of jouw rechten. Dat is gewoon een lame excuse van hen om hun plicht van correct leveren/adverteren niet na te komen.
De rest denkt wellicht dat het de moeite niet waard is (wegens 'weinig gekost' dus niet te veel geld/moeite insteken), of gebruikt het inderdaad maar voor 1 computer, 1 account en merkt dat verschil dus niet...

[ Voor 55% gewijzigd door soulrider op 08-10-2014 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Pas nadat het product geactiveerd is op je account zie je wat je hebt gekregen, dus niet eerder. Die 3 users is juist het grootste verschil met de Family Pack. De multi-device versie kan namelijk niet 3 users maar 3 devices!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

iBood neemt standaard geen verantwoordelijkheid voor wat ze leveren en verwijzen door naar leverancier - ook al is dat niet hoe het wettelijk werkt. Ik heb ze daar ook al eens over gemaild, maar dat eindigde in een tirade dat de hoge piefen bij Tweakers wel gebeld zouden worden. En intussen verandert er uiteraard niets.

De enige manier om bedrijven als deze, die hun verplichtingen structureel niet nakomen te stoppen, is door er gewoon niet meer te kopen. Zolang mensen de koopjes belangrijker vinden dan hun rechten als er iets misgaat, gaat dit gewoon door.

Ik zou inzetten op ontbinden. Het is maar de vraag of ze daar in meegaan. Zie de Mybks vouchers die na maanden nog niet geleverd zijn, en waar ontbinding eveneens geweigerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan beginnen met proberen een email te krijgen van Bitdefender dat er inderdaad een verschil is in pakket en functionaliteit. Met die mail kun je dan weer terug naar iBood om hun te wijzen dat ze niet het juiste pakket hebben verkocht.

Dan laat je zien dat jij je huiswerk hebt gedaan en is de bal weer aan hen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Hooglander1 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 08:48:
Je kan beginnen met proberen een email te krijgen van Bitdefender dat er inderdaad een verschil is in pakket en functionaliteit. Met die mail kun je dan weer terug naar iBood om hun te wijzen dat ze niet het juiste pakket hebben verkocht.

Dan laat je zien dat jij je huiswerk hebt gedaan en is de bal weer aan hen.
Ik heb screenshots gemaakt van de Bitdefender website waarin het verschil staat. Dit is trouwens de "aanbieding": http://www.ibood.com/nl/n...beperkt_aantal_apparaten/

Zoals je kan zien wordt zelfs de verpakking van de Family Pack getoond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
"Hier ga ik dus niet mee akkoord"

Zucht... ook van een consument koper (ongeacht welke partij het verkoopt/aanbiedt) wordt gewoon verwacht dat deze haar best doet om de situatie op te lossen en daar een beetje moeite voor doet.

Ja, je hebt gelijk dat het niet netjes is dat zij je vragen om even een mailtje te sturen naar de leverancier.

Maar om nu wel de moeite te nemen om hier een topic te starten (wat evenveel tijd kost) en hier een beetje te gaan huilen en niet eerst even een mailtje sturen naar BitDefender om met dit antwoord even weer naar IBood terug te gaan, is erg triest.

Probeer het nu gewoon eerst even deze mogelijke vergissing op te lossen en kom je er echt niet uit, of zijn er straks veel klachten, dan kan je altijd aan de bel trekken.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-05 17:41
Stuur me even een PM met je ordernummer, dan kijk ik het even na voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
maniak schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 12:19:
[...]

Ik heb screenshots gemaakt van de Bitdefender website waarin het verschil staat. Dit is trouwens de "aanbieding": http://www.ibood.com/nl/n...beperkt_aantal_apparaten/

Zoals je kan zien wordt zelfs de verpakking van de Family Pack getoond!
Tja dit lijkt mij toch 100% duidelijk, overal staat Family Pack. Je hebt dus gewoon een verkeerd product geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Ter info.. Ik heb nooit de Family Pack ontvangen. Ben er redelijk klaar mee. Wat me nog bozer maakt is dat ze het weer flikken: http://www.ibood.com/extr...r-antivirus-software.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639691

Goedemorgen Maniak,

Ik ben werkzaam bij Bitdefender en verantwoordelijk voor de regio en hecht veel belang aan wat onze klanten van ons denken. Hier is duidelijk een en ander misgegaan, en ik zoek graag een oplossing voor jou.

Is er een telefoonnummer waarop wij je kunnen bereiken ?

Namens Bitdefender

Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 526953

Beste

Later is er op Ibood weer zon aanbieding geweest en toen was u (zoals ik begreep) ook actief op het ibood forum en u ga toen aan dat het voor 5 gerbuikers was. ik lees nu weer dat het niet zo blijkt te zijn

ook is het zo dat ik 2 licenties had besteld maar dit nog steeds niet geleverd heb gekregen (met mij meerdere klanten) kunt u iets voor ons doen? jullie zijn tenslotte in zee gegaan met dat ellendige ibood.
Ik heb ze gemail enz maar geen reactie

mvg Rik :(
Pagina: 1