GTX 780/voeding probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07 23:10
Beste tweakers,

Ik heb zojuist een gtx 780 aangeschaft en aangesloten.

Specs:
Gigabyte GA-Z97M-D3H
Asus gtx 780
I5 4670K
CoolerMaster GM Series G750M

Op een bepaald moment valt het beeldscherm uit en gaan de GPU fans op 100%. Het geluid hoor ik nog even en dan crashed de pc.

De eerste keer gebeurde het toen ik inlogden in windows 8.1 en dit gebeurde een paar keer. Hierna gebeurde het alleen als ik battlefield of een game opstarten.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Gr

Bullet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387314

Check je temperatuur eens van de kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:45
Welke grafische kaart had je hiervoor? Heb je daarvan de drivers compleet verwijderd? Probeer anders nog een keer de NVIDIA driver te installeren, kies dan voor 'custom installation' en selecteer bij het volgende menu 'perform a clean install'.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Misschien handig om eerst de GTX780 eruit te halen, dan drivers te installeren en daarna GPU weer terugzetten. Anders crasht 'ie waarschijnlijk tijdens het installeren... Als je daar al aan toe komt.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Temperaturen liggen rond de 30 graden dus dit is het probleem niet. Heb alle drivers opnieuw geïnstalleerd en het blijft gebeuren. Zou dit aan de voeding kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Waarschijnlijk niet. Voedingen leveren alleen stroom. Het is wel een mogelijkheid dus toch: welke voeding zit erin?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
CoolerMaster GM Series G750M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Die zou het makkelijk aan moeten kunnen. Hier heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13
Ik heb dit af en toe met mijn GTX 780Ti als ik mijn geheugen te ver heb ge-overclocked. Als ik het geheugen te ver overclock loopt mijn hele PC vast. Vervolgens reset ik PC en blijft hij vast. Dit los ik dan weer op door de stroomstekkers eruit te halen van de Videokaart. Weer opstarten, weer uitzetten en stekkers er weer in en dan heb ik beeld. Misschien is het iets met een onstabiele kaart te maken. Daarnaast doet mijn kaart het nog perfect en heb ik zo wel de max van het geheugen voor mijn videokaart gevonden samen met de core clock voor de beste prestatie.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Pagina: 1