Kort gezegd, als ik op de power knop druk op mn pc dan gebeurt er niks..
Het gaat om het volgende systeem
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
Met de oorspronkelijke setup, hieronder te zien. Kreeg ik aanvankelijk diverse problemen met de pc. Eerst een keer een BSOD, daarna foutmeldingen over geheugen bij opstarten.
Eerst dus het idee dat het geheugen problemen gaf, maar na verschillende tests geconstateerd dat de pc gewoon wilde opstarten met beide geheugen strips..
Na de verschillende tests kreeg ik problemen met opstarten, af en toe totaal geen reactie, af en toe niet verder dan zwart scherm, soms vlekkeloos opstarten, erg willekeurig en niet uit te lokken of na te bootsen.
Soms dus absoluut geen reactie en na een tijdje laten afkoelen weer wel.
Door deze symptomen, en het feit dat mijn voeding het minste kwaliteit onderdeel is maar een nieuwe voeding besteld, en daarbij een andere kast.
Met deze voeding vol goede moed aan de slag gegaan, met als resultaat een compleet dode pc. Alles aangesloten, op de power knop gedrukt en... Niks.
Geen piep, geen klik, geen draaiende fans, niks..
Alle componenten afgekoppeld, nog niks, power switch connector op het moederbord op alle manieren geprobeerd, nog niks.
Voor de zekerheid nog even het zaakje op de oude voeding terug aangesloten, ook geen resultaat..
Iemand enig idee? Waarschijnlijk moederbord? Zo ja, welke moet ik dan als vervanging aanschaffen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Het gaat om het volgende systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI GF615M-P33 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX HD 5750 512MB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | AOpen ES45H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Syncmaster P2270 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 89,99 | |
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
Met de oorspronkelijke setup, hieronder te zien. Kreeg ik aanvankelijk diverse problemen met de pc. Eerst een keer een BSOD, daarna foutmeldingen over geheugen bij opstarten.
Eerst dus het idee dat het geheugen problemen gaf, maar na verschillende tests geconstateerd dat de pc gewoon wilde opstarten met beide geheugen strips..
Na de verschillende tests kreeg ik problemen met opstarten, af en toe totaal geen reactie, af en toe niet verder dan zwart scherm, soms vlekkeloos opstarten, erg willekeurig en niet uit te lokken of na te bootsen.
Soms dus absoluut geen reactie en na een tijdje laten afkoelen weer wel.
Door deze symptomen, en het feit dat mijn voeding het minste kwaliteit onderdeel is maar een nieuwe voeding besteld, en daarbij een andere kast.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 52,03 | € 52,03 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 100,03 | |
Met deze voeding vol goede moed aan de slag gegaan, met als resultaat een compleet dode pc. Alles aangesloten, op de power knop gedrukt en... Niks.
Geen piep, geen klik, geen draaiende fans, niks..
Alle componenten afgekoppeld, nog niks, power switch connector op het moederbord op alle manieren geprobeerd, nog niks.
Voor de zekerheid nog even het zaakje op de oude voeding terug aangesloten, ook geen resultaat..
Iemand enig idee? Waarschijnlijk moederbord? Zo ja, welke moet ik dan als vervanging aanschaffen?
Alvast bedankt voor de hulp!