Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vraagje licentie issue.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Aan de admin:

Weet niet of mijn topic hier goed staat. zo niet mijn excuses.

Mijn vraag:

Het zit namelijk zo. ik heb recent een webplatform ontwikkeld op vrijwillige basis voor een beginnende vzw.
maar recent heb ik dat afgeleverd. Die mensen waren vrij content. Maar volgens de licentie die ik erbij heb geleverd zijn zij niet gemachtigd om de broncode te wijzigen. Maar het gebeurd dus effectief.

Kan hier stappen tegen ondernemen? Aangezien zij de licentie schenden.

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Een vooraf geleverde licentie is voor bedrijven, die niet een zelfde mate van gerechtelijke bescherming genieten als consumenten, toch behoorlijk bindend. Kunnen ze niet echt buiten.

Als je het kunt bewijzen, dan zou ik echt eens met een advocaat gaan praten. Je kunt dan altijd nog kiezen om een nette brief te sturen (die gerechtelijk ook alle benodigde punten raakt om het bedrijf in kwestie wat te laten zweten) of echt te gaan procederen.

[ Voor 25% gewijzigd door R4gnax op 06-10-2014 20:11 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:41

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Geen support leveren of support leveren tegen hele hoge kost ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:56

Tribits

Onkruid vergaat niet

Ik weet niet in wat voor taal het geprogrammeerd is maar wellicht kan je er de volgende keer een obfuscator overheen halen. Niet waterdicht maar het is in ieder geval een behoorlijke ontmoediging om broncode van scripts en dergelijke aan te passen.

Actie ondernemen zal niet meevallen vrees ik. Je kan ook zonder advies van een advocaat een brief sturen maar daar zullen ze vermoedelijk niet van onder de indruk zijn en bovendien zal je er dan zelf voor moeten zorgen dat de inhoud van die brief juist wordt geformuleerd.

Gebruiken ze de code overigens alleen voor eigen gebruik of is er ook sprake van gebruik in producten/diensten die aan derden geleverd worden?

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Verwijderd

Topicstarter
Tribits schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:50:
Ik weet niet in wat voor taal het geprogrammeerd is maar wellicht kan je er de volgende keer een obfuscator overheen halen. Niet waterdicht maar het is in ieder geval een behoorlijke ontmoediging om broncode van scripts en dergelijke aan te passen.

Actie ondernemen zal niet meevallen vrees ik. Je kan ook zonder advies van een advocaat een brief sturen maar daar zullen ze vermoedelijk niet van onder de indruk zijn en bovendien zal je er dan zelf voor moeten zorgen dat de inhoud van die brief juist wordt geformuleerd.

Gebruiken ze de code overigens alleen voor eigen gebruik of is er ook sprake van gebruik in producten/diensten die aan derden geleverd worden?
ze passen het aan voor eigen gebruik. en wat is een obfuscator?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
[google=obfuscator]
Sorry, maar we verwachten hier wel een klein beetje zelfredzaamheid...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:19
Inderdaad eens gaan praten met een advocaat.
Dit is effectief auteursrechten inbreuk http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/22236/

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hebben ze getekend voor de licentie en de in productiename?

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:11:
Hebben ze getekend voor de licentie en de in productiename?
Voor de licentie wel. Maar voor de productiename niet.

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Gewoon geen punt van maken en pas boos worden als ze jou code gaan vermarkten.

Doen wij ook bij klanten en voor grotere zaken komen ze uiteindelijk wel weer bij ons. Zo niet dan niet, er zijn genoeg andere klanten te vinden.,
Pagina: 1